• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

Det skvätter ner regn och känner verkligen för att slappa idag.

LenaA firar och grattar till första lediga dagen.

lillaki lika så, dags att vinka adjö till jobbet och instämmer du har verkligen kämpat in i det sista med jobbandet. och se nu till att njuta av ledigheten fram till bf.

• lill linda 82

Nova76 - Ett av mina favvo sockerkaksrecept är det här på Cocos sockerkaka..

Kakan: 2ägg, 2dl socker, 2dl mjöl, 2tsk bakpulver, 2tsk vailjsocker, 1dl varmt vatten
    Blandas som vanlig sockerkakssmet o hälls i bröad form, in i ugnen på 175 grader i 40 min. När kakan kallnar gör du glasyren.

Glasyren: 1 äggula, 1dl socker, 50g margarin, 2tsk vaniljsocker
    Koka upp o rör hela tiden så att inte äggulan inte hårdnar.
    Häll glasyren på kakan och strö över med kokos.

Annars är är ju tex Morotskaka med philadelphiaglasyr bra att göra då man har mkt ägg över.. Har ett jättesmarrigt recept på det om du vill ha det.

• triump

lill linda 82 åhåå morotskaka låter super gott,. och jag vill ha receptet .

• Nova76

lill linda: Va gullig du är! Tack för receptet!!! Oh ja, vill gärna ha receptet på morotskakan.

meh: En kladdkaka blir det kanske oxå. Alltid bra att ha i frysen!

Tack alla gulliga FL tjejer!!!

• lill linda 82

Morotskaka i långpanna...

4ägg, 4dl socker, 4dl mjöl, 2tsk bakpulver, 1tsk vaniljsocker, 2dl matolja, 6 dl rivna morötter
    In i ugnen i smord o bröad långpanna på 150 grader, ca 50-60 min. Gräddas längst ner i ugnen.

Glasyr: 100g philadelphiaost, 50g mjukt smör/margarin (jag brukar använda flytande maragin på flaska), 3dl florsocker, 1tsk vaniljsocker.
    Bred på kakan då den kallnat.. Om man gillar glasyren kan man göra 1,5 sats smet så blir det extra tjockt lager på den.

• saharsa

Oj, vad sugen man blev på att baka och äta goda kakor (mums)
    Ska nog ta och baka en kladd kaka ikväll, det är ju aldrig fel

Har varit på EM och tittat om jag skulle hitta något nytt köksbord, behöver ett stor nu när vi håller på att bygga ut vårat hus.
    Men inte hittade jag något såklart. Det blir till att leta vidare!

Angående att packa BB-väskan, när tycker ni att jag ska göra det?
    Har nu 6 veckor kvar till BF.

• Nova76

Tack lill linda igen! Mums.... ska prova båda idag

• triump

lill linda ett super TACK, skall nog baka morotskaka lagom till eurovisionsfestivalen på lördag.. mumms har aldrig gjort en tidigare så hoppas att det funkar.

saharsa säger som så ang när man skall packa väskan: det är bara du som vet när det är dags att packa och när det känns ok för dig.

jag kikade på gulliga (hihhi) förlossningstofflor på h&m idag

• saharsa

triump: Ja, måste ta och bestämma mig men det blir nog i början på juni.
    Har ju tagit mig ett snack med bebisen i magen och vi är överens att h*n ska komma ut mellan V.38-V.40

• meh

Åhh...vilket smaksigt recept på morotskaka, lill linda, det måste jag också prova

För er som gillar ostkaka har jag ett recept på en som är supergod. Den heter Engelsk ostkaka och har philadelphiaost i. Man har den i frysen och så äter man den kall, blir som glass...*mums*

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D