• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

Juni ja. när har denna underbara, efterlängtade månad tänkt komma...

• Börnen

Saharsa: har drygt 3 veckor kvar till bf...undrar samma sak...när ska man packa BB-väskan!?!?!

• lill linda 82

triump: Varsågod.. Gör så du... Vill osso köpa nya tofflisar, dom jag har nu kommer jag inte i längre. *s*

nova76: Gör så, så får jag höra hur det gick sen...

Så får ni väl skälla på mig om ni misslyckas med dom..

• Nova76

meh: JA TACK! Ostkaka är oxå mums Tjooh, här ska bakas!!!

• meh

Engelsk ostkaka

Detta behövs: 3 skålar

Vispa 3 dl grädde i 1:a skålen

3 ägg gulor, 2 dl socker och 100 gr philadelphiaost vispas poröst i 2:a skålen.

3 äggvitor vispas till hårt skum i 3:e skålen.

OBS!! Viktigt att göra rent vispen mellan vispningarna.

Blanda sedan ihop allt i en skål (tex gräddskålen) och lägg i en form med mosade digistivekex. Strö över lite kex och täck med folie

Ställ in i frysen i minst 6 timmar.

Jag brukar ibland göra den i en form med avtagbar botten, så man sedan kan skära tårtbitar och ibland häller jag allt i en glasslåda och skopar upp som glass
    Ät och njut

• Nova76
    Smarrigt! Får allt springa ner till affären och handla så jag kan lägga loss!

TACK än en gång!!!
  • triump

meh tackar för ännu ett mummsigt recept.

hihii snart är min dagbok i kryp in fyllt av recept... men visst är det mysigt att baka och tillaga mat i väntans tider.

vill passapå och klaga lite. har jätte ont mellan benen, antar att det är fogisarna igen...

• Missisola

Nu är man hemma från jobbet - barnen grabba tag i mig som om jag inte varit borta en dag(två veckor)... Och det två timmarna jag var där gjorde mig helt slut!
    Men har i alla fall tagit hem en massa saker - syndade ..det var tungt...
    Lämnat in sjukintyg till exp, begärt återstående komp i pengar, lagt in om semester i midsommarveckan, lämnat nycklar....
    Postat alla läkarintyg och så till Fk...
    Känner mig lite duktig...

Åh vilka mumsrecept!!! Och återigen var det nån som skrev nått om pannkakor.. Jag tror jag har drabbats av cravings så här på sluttampen - i ågr fick ju sambon snällt knall ner och köpa glass ,,,på kvällen..kunde inte koncentrera mig alls...

Jag ska ta och packa BBväskan inom mycket snar framtid - för form nästa vecka är man "fullgången"..dvs v 38-42 kommer det en drutt och jag går ju in i v.38 då...

• triump

Missisola super duktig den resan har jag kvar att göra..... snyftis...iiii....fast egentligen är det ju inte så svårt man kommer nog att hålla kontakt med jobbet även under mammaledigheten...peppar mig själv...

• Missisola

Triump: Jag ska förbi där i alla fall en vända till... idag var det em-möte så fritids stängde redan 15...

F*N!!!!!!!!! Vilket hemsk halsbränna jag har!!!!!!!!!!! Vad är det som händer... ????

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D