• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • triump

Missisola snyft jaa snyft, torkar bort tårar..

lill linda skönt att ha bb väskan redo. vi inväntar lite till har ju bf så sent in i juni, så det är nog inte dags på ett tag.. men har tänkt köpa nya gosiga förlossningstofflor till mig

• Amine

Börnen: JAG MED! 10 timmars sömn per dygn är minimum, helst mer. Och helst en tupplur mitt på dagen.

Ang. taxi till/från bb, olika regler i olika landsting, det är alls inte säkert att det blir så billigt som i stockholm och i skåne är man ganska hård på att det SKA finnas behov (alla andra möjligheter uttömda), har man tillgång till bil är det i princip omöjligt att få sjukrese ersättning, nervös/stressad blivande barnafader räknas inte som gilltigt skäl tex. Så kolla med respektive bb, ring växeln och be att få prata med den som har koll på sjukresor så får ni ett riktigt besked.

• Pyret82

Jag har inte packat väska än och har BF 10juni...
    Hmm... Borde kanske ta tag i det nu? ;)

• lill linda 82

triump: är ju iofs jag oxå... kotten kan ju lika gärna komma efter midsommar.. Det var min kompis o min sambo som tjatat på mig att jag ska packa den ifall att... men ska nog ta upp alla saker igen o packa om. Kaaan ju vara nåt man missat att packa..

• triump

lill linda. vart tvungen och kika när du hadde bf och så sent in i juni är det ju inte jag har bf till dan efter midsommar..

jag tror att det är lite instinktivt förberedelse att packa BB väskan,. presis som man plötsligt drabbas av ett enormt boande behov...så får man nog ett behov till att packa väskan, det handlar ju lite om mental förberedelse me,.
    Jag tror nog som du att det inte bara är att packa den. utan man kommer nog kolla i den då och då så att akllt verkligen ligger där i.

• Amine

Inte packat alls. Men har en sambo som är betrodd om vi skulle behöva åka utan. Och har ju inte mer än 5 min till BB. Men kamran ligger i min handväska numera så lite har jag ju packat

• lill linda 82

mobilladdare är bra att packa oxå..

Meeen, det som var så fint väder imorse.. o nu kom de gråa hemska molnen igen..Pissväder!

• Limpis

Halloj brudar! Skönt att läsa att det finns fler som inte packat väskan ännu. Läser era tips om vad som ska ingå, med stor nyfikenhet!

Fler än jag som börjar tycka att det är "lite" jobbigt nu? Jag är SÅ trött på dagarna, har ont i magen och mår allmänt illa. Gläds åt att det är mindre än två veckor kvar på jobbet - jihoo!! Instämmer dock med dem av er som har lite separationsångest... det är med skräckblandad förtjusning man lämnar över uppgifterna till andra...

• Mowglie

Jag har inte heller packat min BB- väska ´å jag ska ju till förlossningen om två veckor!!! Jag har märkt att jag blivit lite lam denna vecka för det är så mycket som måste hinnas innan dessa två veckor har gått, så jag vet liksom inte vad jag ska börja med, och allt jag hade tänkt i tur ordning har bara liksom blåst bort Ha,ha jag skänner mig mer vimmsig än någonsin, de säger att värre blir det när man ammar!!! jisses hur ska detta sluta, måste nog ta en kaka och få lite energi

• Lena A

Hallå!
    Jag har inte packat någon väska än men gjort en lista (BF 16/6).

Min första "riktiga" lediga dag idag har sovit i omgångar hela dagen jätteskönt! Håller på att tvätta bebisens lakan nu. Är sugen på att bädda men ska vänta med det lite!

Annars håller jag med Limpis: är trött, illamående och seg! Inget vidare sällskap!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D