• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • lilaki

Sitter min sista dag på jobbet. Känns lite konstigt, men mest skönt. Skulle i egentligen ha hållit ut till på fredag, men jag har varit så trött när jag kommit hem att jag bara grinat och sedan slocknat, så jag tror kroppen börjar säga ifrån.
    Tycker ändå jag varit duktig, det är två och en halv vecka kvar till BF.

Jag har inte så mycket ångest när det gäller lämna jobbet, men det beror nog på att det fortfarande är lite att fixa i projektet och jag har sagt att jag fortfarande kan behålla min roll med det sista. Så jag kommer hålla lite koll på mailen och sedan åka in och jobba en sväng, några timmar då och då bara. Men det känns ändå skönt att ha det arrangemanget, känns inte så slutgiltigt. Mitt skrivbord kommer stå kvar etc.

Igår så bäddade vi spjälsängen och fixade skötbordet. Jag har som överkast ett lapptäcke som min faster sydde till mig när jag föddes, känns väldigt högtidligt att lägga det i mitt eget barns säng.
    Nu får liten komma när den vill, men helst vänta i en vecka i alla fall så jag får vila ut efter jobbet först.

• Limpis

Lilaki, jag har det jobbmässigt precis som dig. Får också behålla min plats samt komma in när/om jag vill. Känns jättebra!

Lena A - visst har du oxå plats på BB Sthlm? Jag har bf 14/6 så vi kanske ses därute?

• Lena A

Limpis: Ja, stämmer! Men jag vill inte vänta så länge som till BF! Är så otålig!

• lill linda 82

jag har ställt in mig på att gå över till v41-42, man blir minst besviken då när dagen D verkligen kommer o timmarna går o inget händer....o om kotten vill ut tidigare är det ju bara ett plus!!

• Liten

Här är bb-väskan packad sedan en vecka tillbaka, men det har ju sina orsaker..

Idag känns allting riktigt jäkla tufft.. Har som sagt haft ännu mer smärtsamma förvärkar än tidigare, nu i 4 dagar.. Och idag är mitt ursprunliga bf! Jag tror att jag blir galen.. Vill ha min bebis nu! Varje dag efter idag kommer att kännas som övertid, för vi har hela tiden varit tvärsäkra på att detta bf varit rätt, trost vad UL sa...
    Sängen står bäddad och klar, det enda vi saknar just nu är babyskyddet och nappflaskor... Fast det skulle vara skoj om bebis väntade en vecka iaf, för då fyller min mormor 70 och dessutom är det ett fint datum.. Tror ni att man kan önska så??

• Limpis

Lena A - jag hakar gärna på lite tidigare

• steffy

tack för alla packa väskan tipsen.. har inte börjat packa väskan än har bara sorterat o städat..

kramisssss

• Nova76

Hej igen! Gjorde en paus från FL ett par timmar och grejade här hemma. Håller på att måla våra 1920-tals köksluckor. Får allt se hur det blir i slutendan... ?

Jag har inte heller packat västan men tänkte göra det nu idagarna. Man vet ju inte när knytet vill komma och man går ju i förhoppningarna att h*n tittar ut tidigare än tänkt!
    Ska plantera om ett par blommor oxå idag. De har fått så många skott och jag behöver mer "grönt" till två krukor... spara spara spara (pengar)

HJÄLP, vill ha förslag! Har många ägg i kylskåpet och behöver använda de snart för annars blir de gamla. Tänkte bara, har ni förslag på vad jag kan baka... har ingen fantasi för ögonblicket!!!!

• meh

Nova - en sockerkaka eller kladdkaka går alltid snabbt att baka, eller så kan du ju göra pannkakor till middag

• meh

När det gäller bb-väskan, så har jag fått tips om att inte glömma packa ner lypsyl, särskilt om du ska använda dig av lustgasen. Man blir tydligen väldigt torr om läpparna då.

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D