• lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Välkommen hit!

• Svar på tråden *Välkommen hit! :-D
  • N i n n i e

Kan inte sova... har alldeles för ont i ryggen plus en vild bebis... går bara inte att sova. Nån annan som är vaken?

Har bäddat spjälsängen idag! Vi kommer nog inte använda den på ett bra tag, men fint att ha den klar i alla fall. Tobias och jag har börjat sova med 2 bebisfiltar i sängen, så de ska lukta "mamma och pappa". Vi ska ta med dom till BB! Har börjat fundera lite på att packa väskan, men inte kommit så långt än.

Elin, 37 dagar kvar...

• N i n n i e

Nej... det blev visst ingen mer sömn... Det blev havregrynsgröt i stället. Hjärnan känns också som gröt just nu. Får hoppas på mer sömn senare idag.

• Missisola

Go´morron...eller nått....

Hoppas du får sova på dan sen ElinN - kommer jag nog oxå behöva...
    Gick och la mig jättetidigt - kunde inte vara uppe för jag kände mig yrslig, lite illamående och så var inte magen bra heller.... Jobbigast var nog yrseln... Var vaken och uppe mellan 0.30 och 2 - pga slem i halsen...Läste ut Att Födaboken...
    Hoppas jag slipper yrseln i dag!!!!

Hur mycket är era bebisar aktivai magen???

• meh

God morgon

Hoppas du fick sova lite senare eller att du lyckas med det på dagen, Elin N.

Själv så var jag uppe mellan 3 och 5, läste tidningen när maken kom hem från jobbet och hade jättesvårt att somna sedan när vi gick och lade oss vid 4. Har börjat fått mer svårt att sova, vilket jag inte har haft tidigare.

Missisiola - det är lite olika med aktiviteten i magen. Ibland är det full fart och ibland är det lugnare. Min bebis sparkar inte så mycket nu, men jag känner ofta hur den spjärnar upp med rumpan och ryggen eller ut knä och fot i sidan.

• Missisola

Meh: Men då är det precis som jag har... den liksom skjuter ut olika delar... Fram på magen kommer nått stoooort och rundad...i höger sida pickar det ut nått mindre... I bland får den spel... i natt kändes det ung. som om den gjorde som när hundar har badat och sen skakar av sig...eum...

• triump

God morgon

Ang pluttissens aktivitet i magen. Det är inte så mycket sparkar längre, mer stretch övningar. på kvällarna är det mer aktivitet.

• meh

Missisola - hur ligger h*n i din mage? Vårat pyre ligger med huvudet neråt och har ryggen på vä sida, rumpan under hö bröst och knäet till höger om naveln. När h*n spjärnar upp med rygg och rumpa blir det alldeles hårt under brösten och ömmar. Sedan kan h*n också ligga och sträcka ut foten/fötterna i hö sida på mig eller vinkla ut knäet så det gör himlens ont ibland

Har uppdaterat sidan min med ny magbild, men nu händer det nog inte så mycket mer.

• Missisola

Meh: Jag vet att huvet är nere, ruckbart(förra veckan)...sen så måste det vara rumpan/ryggen som ligger på höger sida...kan glida över och gästspela en bit in på vänster..men händer inte ofta. Det mest obehagliga är som du beskriver när den likosm tar spjärn ut i höger sida med fossingarna...
    Men min drutt har hela tiden hållt sig till höger...och det harinte varit lätt att sova på höger sida..min favve sida!

• triump

meh: fin fina magbilder,. visst känner man som så att nu får det räcka med växandet, så man inte växer ur mamma kläderna:

även min pluttis ligger med huvudet nedåt (ruckbart). och mest sprattlas det på vänster sida.

• ucka

Min ligger också ruckbart.. fötterna försöker komma ut under revbenen på höger sida, den ligger åt samma håll som Emma, lite konstigt... Mest så trycker den ut fötterna och viftar lite med rumpan. FÖrut så krafsade den mycket med fingrarna men det har den slutat med *tack*

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D