****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Funkar för mig
Låter ok
Jag har inte tid att engagera mig förren efter onsdag, har supermycket på jobbet. Så bestäm ni så hänger jag på. En träff nästa vecka låter bra!
Orkar inte bläddra och leta, har glömt vilket datum som bestämdes för kalaset?
Jag vill egentligen hjälpa till inför kalaset. Men orkar inte med en resa på 2 timmar med bil fram och tillbaka för att planera. Kanske jag kan fixa något av det som ska bjudas på och ta med mig? Eller vara med och komma lite tidigare för att fixa något innan?
Kan inte låta bli att berätta. Det sägs en del roligheter i bland.
Frejas pappa berättade för mig häromdagen att han sagt till Freja:
-Du är en gulleplutt.
Och Freja svarade:
-Nää, jag är en flicka.
God natt och sov gott!
Elousie: Så gulligt!
Ulle: Det låter som en alldeles utmärkt idé.
Vi är hos svärföräldrarna i helgen, men de är uppkopplade. Sitter och löser melodikrysset med svärmor min. Vi ska på dop i eftermiddag men Hampus får stanna hos farmor och farfar eftersom han hade feber i förgår och igår kväll. Han är i övrigt pigg på dagen men snorig och sen har han inte sovit så bra i natt. Hampus och jag har varit uppe sen halv fem i morse. Så han får stanna hemma, bäst för honom och sen för att inte smitta. Farmor tyckte det blir jättebra. Första gången de ska passa Hampus själva.
linfre - vad kul med Melodikrysset. Det är man ju uppvuxen med.
Criwi - du håller på att bli livsfarlig med alla kurser i att slåss. Det låter som en spännande utbildning.
Nu skall vi träffa bageripersonalen med respektive för att bjuda på ett hejdundrande restaurangbesök. Man måste få lite morötter ibland, eller hur?
Emma är frisk enligt läkaren, inget uppenbart medicinskt "fel". Hon är helt enkelt endast totalt ointresserad!
Idag har vi fått i henne välling till frukost, en halv banan och lite lasagne. Det är otroligt MYCKET för att vara på en dag. ![]()
Lena, man blir inte bara bra på självförsvar, man lär sig läsa lagar och § som bara den. Hela arbetet är uppbyggt på lagar så det är bara att läsa, brottsbalken är vanligt förekommande.
(konstigt va´?
)
Oj ingen som har skrivit på sååå länge
. Hoppas att alla har det bra och hinner få en glimt av det underbara![]()
Nu var det ett tag sen jag skrev här ser jag. Har varit på "turné" hos föräldrarna för att fira lille V som snart fyller!
Förresten, GRATTIS I EFTERSKOTT TILL EBBA!
En intressant resa där V drog på sig någon slags infektion i ögat så vi fick åka till jouren o få meducin mot det. Jag blev apförkyld och är hemma från jobbet pga av det idag. Anders verkar än så länge ha klarat sig, men han tillbringade å andra sidan tiden "däruppe" med att spela badminton o åka rullskidor. Dessutom kom en av mina kompisar som skulle varit med på ett kalas på att han kände mer för att föda barn än för att kalasa...trist för oss att inte få träffas, men kul att lillan kom ut!
nina, vad härligt att Emma är frisk! Vi har fått tid hos läkaren den 2/10 så då får vi se vad de säger. Jag tror nog inte det finns nåt fel på sonen alls, han bara känner inte för att äta ibland. Nu när vi var hos morfar hans gick det hur bra som helst. Bara morfar var med. Jag skulle ge honom gröt på kvällen och han sa "nej, fofa mata". Då fick morfar göra en utryckning o mata V som åt glatt!!
Igår innan vi for hem åt vi spagetti o k-färssås. V bad om mer spagetti 3 gånger o mer sås 4...å sllt tog slut. Min käre far var rätt stolt över att hans mat blev så väldigt omtyckt!
V åt dessutom kålpudding när vi var hos min mamma, o det skulle jag aldrig ha trott att han ens ville smaka!
Nu har jag införskaffat 2-årspresenter till honom, en käpphäst (bara ääääääääälskar hästar), ett parkeringsgarage med tillhörande bilar. Sen fick han en trampbil o en ficklampa av morfar, en dammsugare av mormor, en mikro av en kompis till mig o stickade raggsockor av gammelmormor ( som han kallade "gamling"). Konsigt nog blev han urglad för de stickade små sakerna o ville prova direkt.
Jag funderar på en docka också...man ska ju inte vara så fast i könsrollerna, sägs det.
Appropå festen...vill ni jag ska baka nåt så hojta bara till.
Nu hoppas jag A snart kommer så han kan hämta V på dagis. Jag känner inte för att åka dit med feber o sprida bacillusker!
Elouise förresten, tjata och stå på dig vad gäller igångsättning! Det måste de väl fatta att du inte vill att barnet ska komma på vägen!!