• StinaTina

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Tjoho, vad tiden flyger.......

• Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****
  • ligre

Jag kom på en sak som Meja har som hon oftast använder dagligen är en sk "Magic board"...rittavla med en penna i ett snöre och inbyggd sudd.
    Ett praktiskt tips att ha med i bilen när man åker långt. Inga tappade pennor eller färg på bilklädseln.

Vi har gjort det till en gissninglek där hon el vi ritar och gissar...eller också ritar bilder medan vi sjunger sånger.

• Tezz80

Tack för all stöttning tjejer! Klart att det är okej att bryta ihop ibland, men det kändes inte helt okej när jag satt på en fullsatt buss mitt i rusningstid. Inte helt rätt läge Igår hände mycket för min mor, hon blev av med alla sladdar,slangar och maskiner och om allt går som det ska får hon åka hem imorgon. Helt plöttsligt går allt supersnabbt. Känns overligt eftersom hon verkade så skör och såpass sjuk i måndags.

Angående present så känns det inte som om Saga behöver några mer leksaker, så från oss får hon nog bara en pippi-pyjamas och två böcker. Vet att hon äntligen ska få en tripp-trapp-stol oxå. Så har hon önskat sig en matta till sitt rum, sängkläder, en ny taklampa, duplo, klänningar och lite annat smått och gått. Just nu har hon stort intresse för disneyfilmer, men det har vi rätt gott om sedan innan

Nina: hur gick det hos tandläkaren?

Jenny: Saga har inget emot att bli tempad, men hon är kasnke inte lika överlycklig som er lille

Hoppas alla små sjuka barn har kryat på sig och mår bra nu.

• fröken

Vilhelm tackar så mycket, hoppas jag. Han är ju på dagis o kan inte uttala sig om saken självRäcka ut tungan

Själv är jag hemma o är förkyld - fortfarande. En långdragen jäkla fökylning det här!
    Ska nog ändå pallra mig iväg på föräldramöte på dagis i kväll. Det ska bli så intressant att bevittna ett föräldramöter från"andra sidan". Annars är det ju alltid jag själv som håller i mötet!

Tezz, så skönt att din mor repar sig snabbt.

En liten allmän fråga...ser era barn på tv/film? Hur ofta/mycket?
    Vilhelm har aldrig någonsin visat något intresse o vi tycker att det är rätt skönt. Men man märker nu påa dagis att han inte har en aning om alla teckande figurer som de andra barnen talar om. Inte för att han verkar lida, han lär sig ju.
    När kommer det där "jag vill se på..." tjatet, undrar jag!

• Lenabagare

Stort GRATTIS på födelsedagen Vilhelm!

Tezz - god bättring till din mor.

Criwi - himmel! Hoppas Emmas feber dalar.

Tim kanske får lite LEGO till 2-årsdagen, men annars håller jag med Tezz att det finns så mycket grejer ändå. Vi skall även bjuda honom på två veckor på Teneriffa efter nyår och det kanske blir poppis.

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****