****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Grattis Ida på namnsdagen!
Är det någon som har hört något från Maria(Songbird)?
Bra förslag fröken!
Ska vi göra tårta eller efterrätt?
Tårta är ju smarrigt
tycker jag! Annars kanske det är enklare att köpa en massa glass?
Nu har vi äntligen dator hemma, det var ett tag sen nu. Det tar dock ett tag att vänja sig vid allt det nya, men det kommer nog!
Vet ni vad, Vilhelm har ätit "som en häst" på dagis 2 dagar i rad...min lille matvägrare. Alltid kul när det sker!
Jenny: Vad skönt att höra att det har vänt med maten för Vilhelm
.
Jag vill bara göra er uppmärksamma på att det på 1-års kalaset kom 14 barn, vilket ger 28 vuxna. Totalt blir det 42 personer som ska äta lunch! Finns plats för det??
Kanske inte så enkelt att stå och skala potatis till det mos-berget + att det kommer behövas runt 200 stekta korvar............... (minst!) Visst finns det pulvermos utan mjölk men tala gärna om ifall ni väljer det i så fall.
Sen finns även tanken på att jag inte alls känner för att betala flera hundra kronor för att komma............
Gör det ENKELT börja en tid och servera FIKA!! Gärna 14!
Sen blir det även enklare för Linda F och mej själv om det inte blir massor av pajer som smular och innehåller soja, ägg och mjölkprodukter. Man får nämligen springa omkring och passa ALLA barnen INTE bara det egna, eftersom alla barn tycker mycket om att mata andra.
Lite tankar på lördagsförmiddagen................. nu ska jag laga mat!
Kalastider:
Förmiddag ca 10:
Saga
Ludvig
Tyra
Meja
Vilhelm
Emma
Eftermiddag ca 14:
Vilhelm
Tyra
Meja
Emma (tar hellre den här tiden)
Glömde....... vi ska väl hinna umgås lite oxå...... inte bara springa omkring och serva våra små med lunch.........
Jag kan också se att det blir smidigare och mindre jobb om vi tar fikat kl 14 + att fixargruppen hinner förbereda på förmiddagen.
Bra tänkt Nina, hur mycket det skulle bli i potatismos och korv tänkte vi ju inte på när vi spånade under middagen. Smulor på golvet är ingen hit. Hampus plockar upp säger popor och bland går han och slänger det men ibland stoppar han i munnen.
Tackar förresten för trevligt middagssällskap i tisdags.
Kalastider:
Förmiddag ca 10:
Saga
Ludvig
Tyra
Meja
Vilhelm
Emma
Eftermiddag ca 14:
Vilhelm
Tyra
Meja
Emma (tar hellre den här tiden)
Hampus (tar också hellre denna tiden)
När kommer det att beslutas vilken tid kalaset blir? För jag har insett att om det blir kalas först kl. 14, så är det ingen idé att vi åker till Linköping just den helgen. Det blir för sent att gå på kalas så dags för att sedan klara av en bilresa hem och tidigt till dagis dagen efter. I så fall kommer vi nog kanske till Linekeboda en annan helg istället.
Maria: oj, det var en himla tidig sminkdebut. Saga har nöjt sig med att pudra näsan
Jenny, oj vad skönt att han äter... hoppas att det fortsätter så.
Men det ser ju inte ut som om det skulle bli 14 barn denna gången...det är ju inte särskilt många som skrivit upp sig.
Men kl 14 går bra för oss också, bara tråkigt att inte få träffa Saga med familj!