• StinaTina

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Tjoho, vad tiden flyger.......

• Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****
  • Ulle 74

Nu har jag bokat Villervalla söndagen den 28 oktober för 2-årskalas
    jag har bokat hela dagen så vi går väl på majoritetsbeslut gällande tid

Förmiddag ca 10:
    Saga
    Ludvig

Eftermiddag ca 14:

• Elouise

Hej, nu ska vi se om jag lyckas. Var hos svärföräldrarna i helgen och trodde mig ha skrivit i tråden. Upptäckte nu att mitt meddelande inte alls kommit med.

Nu har vi äntligen lyckats hiva fram nätet här i vårt nya lilla hem. Har därför inte varit här på så länge.

Freja går nu på dagis sen början av augusti. Och det går jättebra.
    -Vill ha dagis, svarade hon när jag försökte klura ut hur mycket hon gillar sin nya tillvaro.
    Det är så roligt, i bland när hon kommer hem sjunger hon på barnvisor som jag aldrig har hört.
    Vi jobbar heltid båda två så nu går hon mycket på dagis. Men det funkar bättre än vad jag någonsin vågade tro. Det är roligt att återse sina gamla elever. Jag har ju inte sett dem på två år och uj vad dem har växt till sig.

Sonja, vilken otur du drabbats av. Många styrkekramar vill jag ge dig.

Ulle, grattis, vad kul nu är vi fler med magar.
    Här gjorde vi UL i måndags. Beräknad förlossningsdag blev den 12 februari.

Vore kul att se er alla. Ser fram mot kalas. Hjälper gärna till.

• fröken

Jag röstar på eftermiddagen bara för att Vilhelm sover oftast redan 12 o vill ha (??? eller borde vilja ha?)lunch vid 11.30.

Kalastider:

Förmiddag ca 10:
    Saga
    Ludvig

Eftermiddag ca 14:
    Vilhelm

• Maria73

Tyvärr som ni såg kunde jag inte vara med på den trevliga utekvällen i Tisdags. Har varit hängig o trött under en period nu, kände att jag behövde vila. Tycker att vi snart gör om arrangemanget igen. Hur gick det med "mat"-listan som vi skrev upp oss på? Flera som vill ut o äta igen?

Imorse hade Tyra för första gånge i sitt liv, sminkat sig. Det var väldigt tyst i badrummet en lång stund, så när jag gick in o tittade såg jag en mycket lycklig liten tjejj ståendes på toastolen med hela ansiktet och en del av håret insmetat i min mascara. Vilken syn

Kalastider, funkar nog i princip vilken som helst. Tyra sover ca kl 13 o ibland innan. Men jag tror att får hon leka med sina polare så skjuter hon nog gärna på sovtiden

Kalastider:

Förmiddag ca 10:
    Saga
    Ludvig
    Tyra

Eftermiddag ca 14:
    Vilhelm
    Tyra

• ligre

Maria: Vilken härlig syn ....var mascaran vattenfast? Här konstaterar Meja att "Mamma sminka sig". Väskan förvarar jag högt upp i fall att tösen skulle försöka samma sak. "Bling-bling" som halsband och armband är väldigt poppis  här hemma.

Meja sover också efter lunch men jag vet att händer det något roligt så skjuter hon gärna på sovtden.
    Vi pratade i tisdags om det blev kalas på förmiddagen så borde vi ha lite lunch istället.

Kalastider:

Förmiddag ca 10:
    Saga
    Ludvig
    Tyra
    Meja

Eftermiddag ca 14:
    Vilhelm
    Tyra
    Meja

Meja:-"Dumma mamma!, sa Lotta". Stor Lotta på Bråkmakaregatan-fan.
  • Maria73

Som tur var så var den inte vattenfast. Fast det var inte populärt att bli avtorkad med två o vatten i ansiktet iaf Kanske lär hon sig att vänta lite med sminket.

• fröken

Oj, det ska börjas sminkas i tid

Hoppas inte Ville blir intreserad av sånt Jag sminkar mig ju sällan så han har nog aldrig sett mig göra det, finns inget att härma liksom. Skriver upp oss på Fm också (grupptrycket ni vet ))

Kalastider:

Förmiddag ca 10:
    Saga
    Ludvig
    Tyra
    Meja
    Vilhelm

Eftermiddag ca 14:
    Vilhelm
    Tyra
    Meja

• Lenabagare

Elouise - vad kul att höra ifrån Dig på Tråden. Toppen att dagis och allt annat verkar rulla på i Finspong (tycker gamla stavningen av Finspång är fräck).

Maria 73 - visst går det kalla kårar längs ryggraden när man kommer på att det är för tyst i andra änden av huset? Då ilar man.

• viola74

Lunch är väl bra förslag. Något enkelt knytis??
    Pajer kanske?

• fröken

Vi funderade på ett berg av potatismos i form a en igelkott, med en massa nedstuckna korvar som "taggar" Lätt o mjölkfritt

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****