****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Hur är det med alla kakor, blir det inte lika mycket pyssel där att passa med allergier?
Om ni festfixare kan/vill ordna en del på kvällen innan så kan även klockan 10 fungera utmärkt.
Ligre, visst blir det mycket smidigare att ha det vid 14 men ni får kanske titta på hur många som kan just då. Det kan ju vara flera som kan komma på förmiddagen....
Förra året så hade vi fixare med oss lunch och åt i lokalen medan vi ordnade till allt, väldigt smidigt.
Tanken då jag sa "hellre 14" är liksom att vi har en liten 7-sovare när hon själv vill
Idag så klev hon upp vid 8.30-tiden så klockan 10 kan kännas lite tidigt. MEN såklart kommer hon bli uppkörd om ni väljer den tiden
Lifre, popor
själv har jag en som säger "bä" och går och kastar (ibland
)
Tezz, det vore jätteroligt om ni oxå kan komma. Länge sen nu..........
Just för tillfället ser det ut att "luta åt" klockan 10. Flera uppskrivna då.......
Gör gärna pajer om ni vill men tala gärna om ifall ni väljer det.......
Malin om det blir lika mycket pass med kakor? Nej det blir det inte eftersom Emma kommer kunna äta lite av varje så kommer hon inte försöka snylta massor. Om det står en ost & skinkpaj som ser god ut så kan du kanske räkna ut vad hon tänker......
Vi kan vilken tid som helst, så ni som har svårt med nån av tiderna får väl bestämma. Jag tycker bara att det blir lite kort att börja vid 10 o sen ska det ätas lunch för V vid 12, senast.
Är det inte enklast med bara fika, tycker jag, jobbigt med lunch om det blir många. Kan man inte se till att fixa fika som är ägg, mjölk, soja o nötfritt? Då kan ju alla äta o ingen behöver vara orolig alls!
Nina, såg att ni var ute på promena idag
Vi åkte förbi er precis vid lägerhyddan. Vinkade som tusan men ni såg inget...vad konstigt va, när vi far omkring bland massor av bilar i en totalt intetsägande grå bil
Jenny, vid den tidpunkten hade jag bara en sak i hjärnan och det var att komma hem till toaletten
Vi hade varit och matat pipparna vid dammen
och det tog lite tid då Emma skulle mata själv
Troligvis hade jag missat er även om bilen var en grisskär stor stadsjeep med lila elefanter och igelkottar på.
![]()
Hej,hej!!
För mig går det bra med både för och eftermiddagskalas. Men jag röstar mest för den tiden då fler verkar kunna komma.
Ett utmärkt förslag från fröken tycker jag. Vi får väl anpassa oss efter allergierna. Alltså inte bjuda på sådant som det finns barn som är allergiska mot. Lunch kommer säkert behövas för flera. Men vi kanske kan låta var och en ta med sig sin egen lilla matburk.
God natt och sov gott!
Kalastider:
Förmiddag ca 10:
Saga
Ludvig
Tyra
Meja
Vilhelm
Emma
Freja
Eftermiddag ca 14:
Vilhelm
Tyra
Meja
Emma (tar hellre den här tiden)
Hampus (tar också hellre denna tiden)
Freja
*fniss, fniss* jag har inte för avsikt att tvinga er alla till en tårta med GoGreens havregrädde
även om jag själv tycker att den är bra mycket godare än vanlig "ko-grädde" så kommer det nog bli väldigt många miner bland er som inte är riktigt lika vana....... ![]()
Det bästa och säkrast är att bjuda på sådant som alla kan äta tycker jag också. Sedan tror jag Ulle bara hyrde lokalen på söndagen. Blir det på förmiddagen så får vi hoppas att den även är ledig dagen innan.
Hur tidigt innan var förra årets fixargrupp där?