• StinaTina

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Tjoho, vad tiden flyger.......

• Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****
  • StinaTina

Febern har lagt sej och hon har varit på dagis idag. Inte roligt att tempa eller ge suppar, hon riktigt hatar det Man känner ssej som en STOR bov.

Tandläkaren kan inte se något konstigt utom den lilla flis som gått av ena framtanden. Inga andra skador som tur är *pust*

Jenny, Emma får inte se på tv:n än. Tycker inte att vi ska "skapa" ett behov som egentligen inte finns hos henne, hon är för liten för att klara så snabba klipp som många teckande filmer innehåller. Vänta du bara......... "vill se" kommer nog, om inte annars så uppe i tonåren

• linfre

Hampus tittar inte på TV direkt. Kan blir lite Postis Pär någon enstaka gång. Det han gärna ser på morgonen till vällingen är Backyardigans som vi har på datorn "dato". Färgglada figurer som sjunger och dansar.

• StinaTina

Kom på nåt på tal (skrift) om tonåringar..... att jo, det finns annat som kommer i den åldern oxå te x ..................
    "men jag dricker inte sprit såååååå ofta"  eller
    "den gången spydde jag 5 gånger men jag var inte värst, en kompis fick åka till sjukan med alkoholförgiftning"
    Då tänker man i stilla sinne "Hoppsan, vad säger jag nu??? Tur att det inte är Emma som pratar..... för då hade hon legat pyrt till."

• fröken

Uj, att tänka på tonåren...känns läskigt. Men, tiden springer ju som bekant iväg. Men min son kommer aldrig att säga såFlört, han kommer att bli lika välartad som sin mor *host*

Ett tack igen för alla grattis...han blev skitglad för dockan han fick. Där ser man, det funkar med dicka till killar alltså.

• StinaTina

Emma älskar sina bilar och båtar
    Jo, såklart står ju dockan högt i kurs oxå (flicka som hon är).
    Hon har ett sånt BRIO-tåg (fast från IKEA) som oxå är kul. Duplo är en stor favorit just nu men det byggs nästan bara på höjden sen blir hon ilsken när hon inte når längre.

Det är så häftigt att höra henne, förut lät det mest "gobbel, gobbel" om henne men nu är det nästan bara ord som kommer ut ur munnen. Ibland så har hon inte lärt sej rätt ord och då blir det gobbel men oftast kan hon säga orden (förutom bokstaven R, som det tydligen är stora problem med) Flera nya ord varje dag, idag kom glass, flicka och pojke.

Nä, nu är det Gray´s igen................

• Elouise

Vilhelm, grattis på födelsedagen. HURRA! (Nästan i sista sekund).
    Har förresten en kollega vars son också fyller 2 i dag.

Ligre, tack en sån där "rittavla" har jag tänkt på att köpa till Freja att ha i bilen. Men jag har liksom glömt bort det. Kan ju bli en bra 2-års present.
    Sambon tycker att vi ska köpa en liten studsmatta till dottern. Hon älskar att hoppa. Frågan är bara var vi ska ha plats för den?
    Sen skrev Tezz något om Tripp trapp stol. Det behövs verkligen här. Kanske det kan bli till en tvåårspresent också.

Fröken, Freja tycker om att titta på Pingu och Molly Mus.
    Ser också fram emot föräldrasamtal från andra hållet liksom.

Tezz, tycker också att det låter helt naturligt att känslorna kommer upp till ytan. Skönt att allt verkar bra nu.

Criwi, vad skönt att tänderna såg hela ut.

God natt och sov gott!

• ligre

Barn slutar aldrig att förvånad.
    Igår slog Meja fröken med häpnad...då hon räknade från 1 till 13.  Kurragömma inomhus med mamma och pappa har gjort henne intresserad för räkning.

• fröken

Godnatt på er! Här sitter jag o har så ONT i örat, det är så jag vill skrika när jag kommer åt det eller råkar gäspa. Det blir väl VC i morrn igen. Ett himla spring dit. Men såhär ont är det verkligen inte normalt att det ska göra, oavsett om man är förkyld eller inte.

Nu vill jag bli frisk!!

Det var spännande att gå på föräldramöte. Gick till ungefär som de egna föräldramöten jag haft. De flesta föräldrar satt oxå här tysta som möss o sa inte ett pip, sen hade vi den där som alltid finns, som ska ifrågasätta ALLT. O så var det då jag som inte kan låta bli att lägga mig i när såna där viktigpettrar drar igång. Jag fick riktigt lägga band på mig, men kunde även ge svar på tal, eftersom jag råkar jobba inom kommunen o flera frågor rörde detta. Det känns skumt med föräldrar som dragit ut en massa papper från skolverket o sen inte satt sig in i dem. Ja, ja, nu har jag varit då i alla fall.

Oj, oj, Meja kan hon. Vilken tjej hon är! Här kan V inte ens räkna till 4...men han kan å andra sidan skilja på bmw, volvo, saab o folkvagn. Dessutom gör han skilnad på olika sabb- o volvomodeller o berättar att morfar har en sån o pappa en sån. Så jag antar att de kan de som de är mest intresserade av!

Tripptrapp-stolar är suveräna. Vi köpte en begagnad på blocket. 300 spänn för en av bra kvalitet. Ett riktigt klipp! De är ju galet dyra som nya.

Nu ska jag knapra alvedon o försöka sova. Ingen bra kombination att vara gravid o ha ont, när paracetamol är det enda verksamma ämnet i tabletter man "får" ta.

Gonatt igen!

• ligre

Fröken: Hur har det gått idag...gick du till VC? Värk i öronen är fruktansvärt . Hoppas att det blir bättre snart.
    Skickar här en Krya-på-dig

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****