****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tezz80: Det blev lite stressig i Göteborg annars hade jag tänkt och ringa. Nästa gång kanske!
När det gäller kalaset så kan vi båda tiderna egentligen om vi nu kan överhuvudtaget.
Kalastider:
Förmiddag ca 10:
Saga
Ludvig
Tyra
Meja
Vilhelm
Emma
Tim
Alma
Eftermiddag ca 14:
Vilhelm
Tyra
Meja
Emma (tar hellre den här tiden)
Hampus (tar också hellre denna tiden)
Tim
Alma
Nu får vi ta o bestämma kalastid! Eftersom flest kan på fm får det väl bli så då, tycker jag.
Själv röstar jag på fika o att man får fixa mat själv till lunch om man vill. Det blir lite krångligt med varm mat åt så många annars.
Självklart tycker jag att det fika som serveras ska vara fritt för alla att äta, oavsett allergier. Det måste väl bli lugnast för alla. Om det sen inte smakar som vi är vana vid är väl något vi får bjuda på, det är ju barnens fest, så de ska ha det bra!
Nu har jag sagt vad jag tycker, så får ni andra väl lägga till era åsikter!
Grattis i efterskott Samuel önskar Ville med föräldrar!
Förresten vad köper man till en 2-åring i födelsedagspresent? Vi är totalt nollställda här. 3-hjuling var vår idé, men morfar hann före...
Tänkte precis fråga samma sak angående 2-års present....vad har ni andra tänkt att köpa till era älsklingar?
Vi kommer hem från fest i Småland natten mellan lör/sön så vi kommer gärna på 2-årskalaset.
Kalastider:
Förmiddag ca 10:
Saga
Ludvig
Tyra
Meja
Vilhelm
Emma
Freja
Tim
Eftermiddag ca 14:
Vilhelm
Tyra
Meja
Freja
Tim
Var en sväng på Cupolens klädförsäljning i kväll. Tim tyckte det var roligast att springa runt i den runda lokalen, så några kläder blev det inte.
Grattis i efterskott, Samuel, glömde jag säga.
Min dator släpar visst efter med nedladdningen - men vi kommer bara en gång på festen.
Lena :Var det klädförsäljningen idag
? Håller det på flera dagar? Vilka öppettider i så fall?
Jag tycker oxå att det är en bra idé att äta fika som alla kan äta. Men bjuds det på pasta med korv så kommer självklart även det att slinka ner. Beror ju lite på vad det finns för möjligheter att fixa saker i lokalen. Viktigast är att träffas, att barnen får ha kul och att ingen måste stå och fixa massor under själva kalaset.
Babyminnie: det kommer fler tillfällen
Vi var oxå på klädförsäljningen o köpte...ett par fingervantar för 15 spänn. Storhandling, eller hur. Jag blir alltid så "putt" på de där försäljningarna ( som förövrigt kommer till Åtvid i helgen) för det finns så mycket gulligt till små bebisar o främst tjejer. Fanns nästan inget som passade V tycker jag!
hallå där, vi ska också försöka att dyka upp på kalaset. som det ser ut nu så kan vi vilken tid som helst.
Kalastider:
Förmiddag ca 10:
Saga
Ludvig
Tyra
Meja
Vilhelm
Emma
Freja
Tim
Ebba
Eftermiddag ca 14:
Vilhelm
Tyra
Meja
Freja
Tim
Ebba
Grattis Samuel i efterskott.
Angående två års present så har vi köpt ett pippihus samt pippifigurer, det vet jag kommer uppskattas av våran pippitokiga tjej. Och så vet jag att hon kommer att få en docka som rör på sig och låter av min moster, ebba kommer tycka att den är jätterolig, älskar bebisar.
Fischer price har ju lite roliga gubbar med bondgårdar och djur, eller slott och så, målar färg, målarbok, modellera(för små fortfarande?) utklädnings kläder, radiostyrd bil? det är jättesvårt.