****Höstmammor i Linköping - Del 9****
Tjoho, vad tiden flyger.......
Tjoho, vad tiden flyger.......
TV
Samuel ser på Tv lite sporadiskt. Han verkar inte tycka det är så kul. Tecknat är ok, sport kan funka
det handlar om kanske 5 min sen går han.
Som det är nu kanske han ser på TV en gång i veckan
jag kan märka att han inte ser så mkt för han har ingen vidare koll på de tecknade figurerna andra barn pratar om
Jotack, det är en aning bättre. Men örat är så täppt fortfrande att det är jättejobbigt att jobba. Det är ju inte direkt tyst på mitt jobb. O är det för tyst så tjuter det bara i örat. Jag undrar hur länge man ska gå såhär innan man söker hjälp hos läkare igen. För det är jobbigt för huvudet.
Idag är Ville med sin far hos läkaren för att kolla om det finns några fysiska fle som gör att han inte käkar så bra. Jag är skitnervös när jag sitter här på jobbet o inte kan avara med o berätta för läkaren om allt jag vill säga. Nog för att uag tror att A klarar det, men säker kan man aldrig vara
Hoppas att V har gått upp i vikt ordentligt nu. Jag önskar så att det kunde lösa sig det här med maten. En stor sten skulle då falla från min axlar.
Grattis Saga i efterskott!
Ludwig hälsar och tackar.
Fyller du år idag? näe
Vill du ha paket? näe
Allt är nej just nu han börjar bli riktig trotsig och vill bestämma kläder själv, hm fick just ett asgarv av min mamma det var visst någon som som var lika dan...förstår inte vad hon menar.
Suck jag har aldrig tid att vara här nu, förstår inte detta men jag ser fram emot att träffa så många på kalaset!
Ludwig är helt såld på Bollibompa. Tjatar om doktor dog???
Hur har det gått för Vilhelm?
Meja gillar Bolibompa-introt bäst.....draken är favoriten. Hon kan be om att se "Emil", "Pippi" eller"Lotta" när hon är lite trött och vill mysa i soffan. Knäpper på TVn själv och försöker rikta fjärrkontrollen rätt
Meja är mycket medveten om att hon snart fyller år. "Meja fylle år...ja må hon leva". Hon vill ha köttbulletårta och ballonger på sitt kalas om man frågar
.
Grattis alla nyblivna 2-åringar, om än i efterskott.
Bolibompaintrot smäller högt på TV. Likaså CDspelaren med allsköns musik som man kan dansa till, spela xylofon- gitarr eller marakkas till.
Jag diggar barnprogrammen på TV4 på lördag- och söndagsmornar. Tvingar Tim att se ibland om han inte sover. Han har börjat sova lite längre än till klockan 06.00 numera.
Vilhelm fick godkänt hos tant doktorn. Han hade faktiskt klättrat upp en kurva i vikt. Nu vägde han dryga 12 kg, så han hade gått upp ett halvt kilo på en månad ungefär. Det är ju okej.
Hon hittade inga fel på honom alls, o det var skönt. Som att bevisa för oss att han är okej satte han i sig jag vet inte hur många köttbullar till kvällsmaten. Så underbart när han ber om "mera" hela tiden! Så pass fantastiskt att båda A o jag glömde äta själva
Hallå allihopa.
Grattis till tvåårsdagen alla ni små som fyllt år.
Fröken vad skönt att Ville verkar kry. Det verkar som att han äter i kapp sig i bland.
Jag undrar vad Freja väger? Jag tycker att hon känns så TUNG. Särskilt nu när man har fått lite mage.
Fröken, Ulle, Babyminnie, (har jag missat nån?): Hur mår ni andra med bebisar i magen?
I dag blev jag i väg lurad från jobbet. Sista lektionen blev inställd. Dem tyckte att Freja verkade så hängig. Men när jag hämtade henne verkade hon inte alls sjuk, och inte under resten av dagen heller. Hon måste ha lurat dem alla. Känns träligt att ha ställt in lektioner i onödan.
Ligre, vad Meja är duktig. Freja är också så förtjust i att räkna. Tror att dem räknar på dagis. Sen har hon lärt sig av att titta på Molly Mus.
Däremot bilar fröken! Nä där är allt bara BIL än så länge.
Jag är lite orolig för att Freja tycker för mycket om att titta på film. Hon ber om att få titta. I bland när jag tycker att det får räcka säger jag:
-Nä nu måste t ex Pingu få vila sig. Och det godtar hon.
-"Pingu vila sig," säger hon och låter mig få stänga av filmen. Bolibompa har hon oxå börjat be om att få se, men ser inte på hela programmet utan bara de delarna hon tycker om som tex hönorna på bondgården.
Måste besikta om bilen i morgon, den har blivit lagad för massor av pengar. SURT!
Ha det gott allihop och sov gott!
Jotack, jag mår bara bra. Oförskämt bra faktiskt. Illamåendet är över(*peppar, peppar ta i trä*) o jag känner inget av foglossning alls. Förra gången hade jag jätteont, o jag hoppas verkligen att jag slipper det nu. Nu börjar det bli riktigt skoj ockaå när man kan se på utsidan att lillen sparkar därinne. Vilhelm har börjat prata mycket om "pyret" nu, så vill han gärna klappa min mage, det är lite roligt faktiskt, men jag tror inte han fattar att det är någon därinne, han tror nog att magen heter pyret
Hur mår du själv, Marie-Louise?
Ombesiktning...inget skoj alls, du. Tur att jag har en bil som bara besiktigas vart annat år.
Nu ska jag ha sista lektionen, sen ska jag dra till VC igen med mitt öra. Det blir ju inte alls bra o nu har jag ätit penicillin i en vecka. Ska bli intressant att höra vad farbror doktorn har att säga.
Hej!
Några av er som brukar tillbringa lite tid i Tgf på söndagar. Vi funderar på att följa med A när han ska jobba en sväng o då skulle vi gå dit, har vi sagt. Vore kul att träffa någon/några av er!