• StinaTina

****Höstmammor i Linköping - Del 9****

Tjoho, vad tiden flyger.......

• Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****
  • linfre

Om vi tar kalaset på förmiddagen kan jag hjälpa till med förberedelser innan helgen men har dock lite svårt kvällen innan eller innan på söndag morgon. Vi är ju på 80-års kalas under lördagen, mina föräldrar och syster med pojkvän åker dock troligtvis innan 10 på söndag förmiddag. Som sagt allt innan kan jag hjälpa till med och skall det vara paj till lunch så kan jag baka det helgen innan och frysa in.

Tips på pajer som utan större problem kan göras mjölk, ägg, soja och nötfria är köttfärspaj (vanlig kryddning och taco kryddning) med pajbotten på mjölkfritt från Keiju. Köttfärssåsen fräses i olja eller mjölkfritt från Keiju.

Rejäla sallader vid sidan om gör att vi vuxna blir mätta utan mycket paj. Nina, äpplesallad som dina föräldrar gör (P har berättat) är ju supergott till paj. Äpple i sallad kör vi ganska ofta numera.

• StinaTina

Linfre, jag gör oxå sallad med vanlig grönsallad, gurka, tomat, rödlök och (gärna rött)äpple (majs eller melon ibland oxå) Gottit......

Ligre, det kommer jag inte ihåg, vi träffades lite innan för girlanghängning och kaffekokning.

Oj, oj vad tiden går ser jag. Litade Generad inte riktigt på att det är TVÅ ÅR sedan Samuel föddes utan kände mig tvingad att kolla i en gammal tråd. Men ack så rätt ni har.... så här kommer en jätte-grattis-kram

STORT GRATTIS, SAMUEL
    från
    Emma och hennes föräldrar.
  • Lenabagare

Jag har träffat Maria Songbird i Trädgårdsföreningen några gånger i sommar och allt verkar bra.

Bra synpunkter på festen, Nina. Så enkelt som möjligt.
    Eftersom vi inte skall sova över natt i Småland på festen som vi ska på på lördagen så kan vi komma på 2-årskalaset på söndagen.

Kalastider:

Förmiddag ca 10:
    Saga
    Ludvig
    Tyra
    Meja
    Vilhelm
    Emma
    Tim

Eftermiddag ca 14:
    Vilhelm
    Tyra
    Meja
    Emma (tar hellre den här tiden)
    Hampus (tar också hellre denna tiden)
    Tim

Är det förresten barnklädesförsäljning på Cupolen nu?

• Tezz80

Vi kanske kan komma lite tidigare och hjälpa till att fixa iordning lokalen, men vågar inget lova än eftersom jag inte vet vart vi ska sova

• Maria73

GRATTIS I EFTERSKOTT SAMUEL!!!!!!! Tänk vad tiden går fort!!!

Vi i förra fikagänget var väl där ca 2 timmar innan...iom att vi ville få i oss lite lunch oxå. Då gick det ju iof snabbare med maten iom att man fick mata

Det skulle ju vara kul att träffa Saga med familj. Vilken tid är absolut senast för er Therese för att ni skulle kunna komma?

• Tezz80

Maria: vi åker ju helst hem i samband med att Saga ska sova middag, för att åka bil tre timmar med en vaken Saga låter inte så kul. Längre än till kl.14 tvivlar jag på att hon håller sig vaken och är på bra humör

• viola74

Knepigt det här!
    Tycker oxå att fika är enklare och då "allerifritt".
    Vi är morgonpigga...

• Ulle 74

Samuel hälsar och tackar för gratulationerna!

Nu har jag läst ifatt kalasdiskussionerna och insett att Samuel inte är uppskriven på listan men om jag lägger till honom är det 8 barn på fm och 7 på em.
    Det gör att fm "leder".
    Med de sifforna handlar det om c:a 8 barn och 16 vuxna. Givetvis ä fler välkomna att anmäla sig.
    Kan det vara ett alternativ att ha kalaset runt kl 10 eller kl 10.30 och bjuda på pasta med korv följt av glass i stora lass. Borde vara ganska allergivänligt, lättlagat och inte allt för dyrt?

Svar på tråden ****Höstmammor i Linköping - Del 9****