• kattengustav

Rottweiler

Hej

Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.

• Svar på tråden Rottweiler
  • kattengustav

Nej, det var diskution i en annan tråd hon ville köpa helstryp till sin 6 månaders valp.

Rottis77 skrev 2007-07-29 15:48:03 följande:
    Jag använder bara läderhalsband när jag tränar, jag använder sällan koppel i samband med träning.varför undrar du?
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-07-29 17:45:21 följande:
    Nej, det var diskution i en annan tråd hon ville köpa helstryp till sin 6 månaders valp.
    Det lät inte så bra!!
  • kattengustav

Nej, man använder inte helstryp på en 6 månaders valp bara för att den drar i kopplet när man går med den.

Rottis77 skrev 2007-07-29 20:18:05 följande:
    Det lät inte så bra!!
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-07-29 20:22:00 följande:
    Nej, man använder inte helstryp på en 6 månaders valp bara för att den drar i kopplet när man går med den.
    Nä, verkligen inte! Det är nog dax att den personen börjar på en bra kurs som kan lära henne lite om hundar. Ett halsband löser ju ingenting.
  • kattengustav

Enligt henne så gick hon på kurs, men den hade sommaruppehåll nu. Och sen skulle hon börja på vardagslydnad tror jag det var.
    Hon hade en blandning mellan boxer och labbe och dom behöver mycket träning.
    Har själv haft en sån.

Rottis77 skrev 2007-07-29 20:25:27 följande:
    Nä, verkligen inte! Det är nog dax att den personen börjar på en bra kurs som kan lära henne lite om hundar. Ett halsband löser ju ingenting.
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-07-29 20:27:57 följande:
    Enligt henne så gick hon på kurs, men den hade sommaruppehåll nu. Och sen skulle hon börja på vardagslydnad tror jag det var.Hon hade en blandning mellan boxer och labbe och dom behöver mycket träning.Har själv haft en sån.
    oj.....kanske inte rätt hund för henne. Eller har hon hamnat på en dålig kurs.
  • Castella

Även här erfaren rottis ägare!
    Har haft rottis i sex år... tog bort våran hanne för ett år sedan, kvar hemma finns Zuki våran Rottis tik som endast är 16.v.

• kattengustav

Var kommer eran valp ifrån?

Castella skrev 2007-07-29 21:31:14 följande:
    Även här erfaren rottis ägare!Har haft rottis i sex år... tog bort våran hanne för ett år sedan, kvar hemma finns Zuki våran Rottis tik som endast är 16.v.
  • qenzo

Det klart jag har en rottis med papper på... Finns det något annat val ;)

• kattengustav

Det finns sånna som inte har papper på sina.
    Vi ska lämna iväg en av våra tikar för parning nästa vecka. Får vi se om det blir nått.
    Om någon är intresserad så hör av er.

qenzo skrev 2007-08-04 10:00:42 följande:
    Det klart jag har en rottis med papper på... Finns det något annat val ;)
Svar på tråden Rottweiler