Rottweiler
Hej
Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.
Hej
Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.
Sweden: Jag kan svära på att det va ett riktigt stakel!!!
Hej, vi har en underbar rottis som heter Tiffany som är 10 år. Vi hämtade henne från en kennel i Lilla Edet när hon var 7 v gammal men det känns som igår. Hon kommer från en mycket fin släkt "Fandangos Kurt" och är helt och hållet rakt igenom en rottis, men har inte fått det grova huvudet utan ser ut som en golden i ansiktet.
Var på inofficiell utställning idag i Falköping och våran lilla tik blev först bästa tik, sen blev hon bäst i ras JIPPI. Det trodde jag aldrig, så hon slog 10 hundar sammanlagt, sen i finalen kom hon 6:a utav 43 valpar. Våran stora tik fick BIR i öppen klass och kom 8:a i finalen.
Tack, blev jätteförvånad när han plaserade oss som etta. När han hade plaserat alla så stod vi först, men jag tänkte att detta kan inte stämma, så förklarade han vad som var "fel" på varje hund och sen kom han till oss och då sa han "och här har vi den perfekta tiken och är fast och fin och pigg, mycket go i henne så därför vinner hon", man blir lite förvånad,men över lycklig.
Har oxå en rottis.. 6 år är han!
Vad tycker ni om helstryp på hundar vid träning? Inte valpar utan äldre hundar?
Hejsan!
Vi har en hane på 5 år och har papper på honom. När vi röntagde hans höfter så var där inga fel på dem. Världens goaste hund han är som en knähund.