Rottweiler
Hej
Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.
Hej
Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.
Jag har en Schäfer/rottis tik på 10månader..gå in på min sida och titta
Men hur ska man få bort detta? Konstigt att hon annars lyssnar så bra och är tillgiven.. För hon blir som stel i kroppen..trodde först att hon blev osäker på oss?! Eftersom nya människor som hon träffar blir hon överväldigad och gnäller högt av lädje..men lär hon sedan känna dem och har sk myskvällar hemma så kan hon bete sig på samma sätt. Först trodde vi att det bara var mot mig och min sambo hon betedde sig så..men nu även mot svärföräldrarna.
det verkar ju inte hjälpa med att bli arg på hon? Vi har försökt att bara fortsätta klappa henne och ignorera morrningen, men det håller på hur länge som heslt..ligger ner och blir stel. Svansen blir antingen hängandes rakt ner eller t.o.m mellan benen..fast det är ytterst sällan.. Ögonen spärras som upp eoch stirriga.
ja..det är ett ganska så tråkigt problem vi har.. Hennes humör styr hela familjen verkoligen. och såhär har det egentligen alltid varit..vi har nästan tänkt att det skulel vara en del av hennes peronlighet, men det är förmodligen bara en ursäkt..
som sagt; vet ngn hur man ska träna bort det där?
Kattengustav,
På vilket sätt använder sig Cesar av otillåtna medel?
Undrar för jag har aldrig reagerat på nåt speciellt.
Han använder stackel och elhalsband som inte är tillåtet i Sverige, men i USA är det tillåtet.
vad är stackel?
Det ser ut som ett vanligt stryphansband, men det är taggar på det så när hunden drar eller man korrigerar den så sticker taggarna in i halsen på hunden.
Ni kan ju tänka själva hur ont det gör.
jimmys bejb skrev 2007-07-25 20:20:49 följande:
usch då! har aldrig dock sett han använda desa på programet
Har sett honom använda detta flera gånger. Det ser ut som ett vanligt stryphalsband så det är inte alla som lägger märke till det.
jimmys bejb skrev 2007-07-25 21:36:11 följande: