• kattengustav

Rottweiler

Hej

Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.

• Svar på tråden Rottweiler
  • kattengustav

Ja, i USA där han tränar så är det tillåtet, men inte här i Sverige och dom kör med alla meddel och JA han använder sånna saker har sett det flera gånger. Vet man inte exakt hur ett stackel ser ut så kan man inte säga att det är ett han använder, men vi har kataloger från Tyskland där det finns stackel, så jag vet hur det ser ut.

burret84 skrev 2007-07-26 05:56:19 följande:
    syns det om man kollar extra noga? är du helt säker,för han kör ju stenhårt på psykologi(och där verkar han ju inte vara helt ute och cykla)jag har VÄLDIGT svårt och tro att det skull vara så att han använder sig av sånna metoder.SORGLIGT isf!!! för vi har fått många BRA tips genom programet som dessutom funkat/funkar utmärkt!!!
  • figurehead

kattengustav

ok, då vet jag. det hade jag faktiskt ingen aning om att han använde. Det tar ju bort en hel del av udden av hans program.

• Sweden
    Rottis77 skrev 2007-07-26 00:39:22 följande:
    Senast igår använde han sig av stakel!! På en stackars rottis dessutom. Tycker inte om hans metoder.
    Hej! Kikade bara in i traden och laste lite! Jag har sett nastan alla Cesar's program och jag har aldrig sett honom anvanda stackel. Det finns aven olika sorter, vissa ar bara som sma bojda piggar som "griper tag" i nacken, som en nyp mellan tva fingrar typ, gor inte ont pa hunden men skapar obehag. Kan du titta vilket program du har sett det i (sasong/programnummer) sa jag kan kika, jag kan bara inte tro att han anvander sant med taggar.
  • kattengustav

Han använde det på en pudel som rusade mot bilar när ägarna var ute och gick med hunden.

Sweden skrev 2007-07-26 15:31:28 följande:
    Hej! Kikade bara in i traden och laste lite! Jag har sett nastan alla Cesar's program och jag har aldrig sett honom anvanda stackel. Det finns aven olika sorter, vissa ar bara som sma bojda piggar som "griper tag" i nacken, som en nyp mellan tva fingrar typ, gor inte ont pa hunden men skapar obehag. Kan du titta vilket program du har sett det i (sasong/programnummer) sa jag kan kika, jag kan bara inte tro att han anvander sant med taggar.
  • burret84
    Rottis77 skrev 2007-07-26 00:39:22 följande:
    Senast igår använde han sig av stakel!! På en stackars rottis dessutom. Tycker inte om hans metoder.
    Tror att hon menar nu sensate programet för då var det en rottis med iaf.
  • burret84
    kan du inte skriva här sen vad du finner ang detta ämne?
  • Sweden
    burret84 skrev 2007-07-26 17:36:34 följande:
    kan du inte skriva här sen vad du finner ang detta ämne?
    Det ska jag gora! Ingen som vet exakt program # eller i alla fall vilken sasong programmet var med i?
  • Rottis77
    Det va det avsnittet som gick i förrgår! Vet tyvärr inte vilket programnummer det va, men det va ett riktigt stakel som dom använde sig av. kan oxå ibland tycka att han har vettiga ideer, men träningen med den rottisen va inget vidare bra, hunden så mest skrämd ut hela tiden och det är väl inte det som det går ut på?
  • Sweden
    Rottis77 skrev 2007-07-26 18:56:36 följande:
    Det va det avsnittet som gick i förrgår! Vet tyvärr inte vilket programnummer det va, men det va ett riktigt stakel som dom använde sig av. kan oxå ibland tycka att han har vettiga ideer, men träningen med den rottisen va inget vidare bra, hunden så mest skrämd ut hela tiden och det är väl inte det som det går ut på?
    Bor i USA sa jag vet tyvarr inte vilket avsnitt det var. Later ju inte bra om det var det han anvande, det gillar jag inte!! Annars gillar jag hans metoder, har lart mig mycket om hur man ar en bra ledare fran hans bok och program.
    Fin hund du har i pressen forresten!
  • världens bästa mamma

Hade en tills 1 och ett halvt år sedan pappan polishun ........Vår hund hette Douglas och var såååååååå stor och kraftig aldrig sett en sådan ståtlig rottis....Men e nu tyvärr såld........

Svar på tråden Rottweiler