Rottweiler
Hej
Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.
Hej
Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.
Jag förstår igentligen inte dom som skriver i annonsen att mina valpar är 200 % renrasiga, men det finns inga papper på dem, då är de inte renrasiga utan går under benämningen blandras.
jag har oxå en rottis kille...han är 6,5 år. Kommer från en kennel i Sollentuna, men hon har lagt ner den nu. Han är världens goaste familje vovve, men tyvärr har vi problem med hans osäkerhet och "dåliga nerver" som han haft sedan han var liten. Har tränat mycket och varit i kontakt med många hundkunniga men vi får inte bukt med det. Idag lever han ett stillsamt liv "på landet" och behöver inte stressa upp sig för så mycket...tråkigt bara att vi inte kan ta med honom på så mycket som man hade velat. Sen sprack ju alla mina planer på att tävla med honom, så nu blir det mest träning hemma och lite spår i skogen...vilket han älskar. Rottisen är enligt mig den vackraste och ultimataste brukshunden, och jag vill gärna ha fler i framtiden. Men det får bli när barnen är stora och man har den tid de kräver att uppfostra, och träna en rottis.
Ni här inne som har lite koll på olika kennlar i sverige, från vilken kennel hittar man en bra bruks rottis?? Tycker tyvärr många är så inriktade på utställningar, och jag som då nästan bara väljer efter bruksmeriter har verkligen JÄTTE svårt att hitta en bra kennel. Vad tycker ni andra?? Sist hade jag så svårt att välja så att jag köpte en bullmastiff i stället, har dock velat ha en i 7 år så det blev alltså inget impulsköp. Men nästa vovve blir nog en rottis igen så jag kan träna lite mer, men vet inte från vilken kennel.
Kullagullas, Fandangos, vi och masatis kennel finns som har mycket bruks.
Fandangos hade jag gärna haft hund ifrån, men det är inte lätt!! Vad heter er kennel??
Våran kennel håller på att registreras just nu och våran första parning sker nu i veckorna.
Ja, vissa är väldigt noga med vilka som får hundarna och man ska helst ha haft en hund från dom tidigare.
Addemans gav mkt bra, lätta brukslinjer.
Nu har innehavaren överlåtit kenneln till en kille, så hur det kommer att se ut sedan, vet jag tyvärr inte.
Men det är väl värt att ringa dit.
Precis, och sedan betalar nån stackare 10 tusen för en bastard :S
Som de sedan om intresset infinner sig, inte får göra någonting med.
Tragiskt...