Rottweiler
Hej
Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.
Hej
Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.
Inte långt ifrån. Det ligger ganska nära järnvägen. Kommer man från Ulricehamn så kör man vänster i rondellen sedan höger direkt efter järnvägen och sen står det skylltar.
kattengustav: ahaa=) Tack. kanske blir en tur dit då=)
Vi ställer två hundar där våran lilla valp plus en av två åringarna. Glöm inte vaccination och stamtavla om du ska gå in med en hund.
är ngn duktig med just rottweilers beteende? Vår rottis får man inte röra i syfte att ex kolla pälsen efter fästingar eller annat pilla på henne..då morrar hon (visar lite tänder ibland men det är sällan) Hon vill alltid vara den som "kommer fram" till personer, men skulle jag ex gå fram till henne och klappa henne när hon vilar så kan hon bli skitsur och morra (??!) rolig hund
Vår hund var också lite sån. Han markerade när han ville vara i fred och morrade då ganska ordentligt. Ibland var man ju ändå tvungen att gå fram till honom och även om han morrade så stannade det alltid vid det.
Man måste ju visa hunden vem det är som bestämmer.
"Mannen som talar med hundar" som sänds på 4+ pratar i varenda avsnitt om hur viktigt det är att hunden får veta vem som bestämmer.
Vet inte om morrandet har med just dominans att göra men vår hund gjorde aldrig nåt mer än morrade.
Jag hade en rottis - tills igår.
Han blev nästan 12 år och jag saknar honom så. En underbar familjehund.
muminmamman,
lider med dig, vår rottis blev också 12.
figurehead: Tack. Det är tungt fast jag är ändå glad att vi fick ha honom hos oss så pass länge. Som det känns nu så blir det ingen mer hund i alla fall.... Pallar inte med det här en gång till.
Hade du en tik eller hane? Hur mådde han på slutet?
Vi hade en hane, han var ganska dålig på slutet sa veterinären. Men det märkets inte på honom för han var ganska livlig trots sin ålder.
Han hade problem med höftlederna samt magen på slutet. Han blödde ur baken dagen han kördes till avlivningen.
Trista minnen, men de roliga överväger rejält.
Han skällde aldrig. Förutom när han blev livrädd. Men det var inte ofta.