• kattengustav

Rottweiler

Hej

Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.

• Svar på tråden Rottweiler
  • kattengustav

Mamman är tyska linjer i och hon kommer från Hodevas. Pappan är också tyska linjer i och han kommer från Durbach's kennel.
    Det kommer bli en kull med bett i om man säger så.
    Han som vi köpte tiken av sa att om inte vi hade köpt henne skulle han själv ha parat dom två.

Rottis77 skrev 2007-08-04 16:15:26 följande:
    Vilka linjer har ni i era rottisar??
  • kattengustav

Sen har vi en tik med tjeckiska linjer i, men henne ska vi inte para förräns senare i höst.

Rottis77 skrev 2007-08-04 16:15:26 följande:
    Vilka linjer har ni i era rottisar??
  • kattengustav

Ackta er för hundar som är registrerade i Hous of Rottweiler. Han påstår att dom är reggade och klara, men dom är inte reggade i skk utan i HR och det gäller inte. Dom hundarna är inte värda nått.

• Dagsländan

Dessutom är dom ökända bland rottismänniskor. Dom avlar på defekta hundar, hotar köpare som är missnöjda etc.etc.

• Carro07

Kennlar värda att titta på är Fandangos och Adius samt Demifinezz tycker jag. De har alla bra hundar!

• smillanova

hejsan! Jag hade en Rottis kille. Men jag var tvungen att avliva honom pga att han var galen Jobbigt att säga så. Försökte på alal sätt och vis få han bättre men det gick tyvärr inte. Det slutade med att min pappa fick sy 14 stygn i handen
    Nu på efterhand så har jag fått reda på att föräldrana var syskon
    Så jag kommer aldrig mer köpa en hund utan papper.

• Rottis77
    kattengustav skrev 2007-08-06 21:54:49 följande:
    Ackta er för hundar som är registrerade i Hous of Rottweiler. Han påstår att dom är reggade och klara, men dom är inte reggade i skk utan i HR och det gäller inte. Dom hundarna är inte värda nått.
    Nä, har också hört en massa om den kenneln!! Verkar bara vara bluff och båg ju!
    Carro07 skrev 2007-08-06 22:59:54 följande:
    Kennlar värda att titta på är Fandangos och Adius samt Demifinezz tycker jag. De har alla bra hundar!
    Ja, det är typ dom kennlarna jag är sugen från, men nu dröjer det innan jag köper en hund till.
  • kattengustav

Ja, och dom hotar även andra kennlar. Vet en kennel som fick en bomb vid sin tomt och det finns ingen annan än dom som kan ha gjort det.

Dagsländan skrev 2007-08-06 22:39:16 följande:
    Dessutom är dom ökända bland rottismänniskor. Dom avlar på defekta hundar, hotar köpare som är missnöjda etc.etc.
  • Rottis77
    kattengustav skrev 2007-08-07 18:56:48 följande:
    Ja, och dom hotar även andra kennlar. Vet en kennel som fick en bomb vid sin tomt och det finns ingen annan än dom som kan ha gjort det.
    Helt sjukt asså, och dom tar ju inte lite betalt för sina "reggade" hundar iheller!!
Svar på tråden Rottweiler