• kattengustav

Rottweiler

Hej

Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.

• Svar på tråden Rottweiler
  • kattengustav

Var uppe med våran tik idag. Det blev häng efter knappt 5 minuter och ändå är hon bara på dag 6, men för att vi ska vara säkra på att det blir nått så kommer hon paras först nu dag 6, sen dag 8, och 10 och sen varje dag fram till dag 14 ungefär. Så hon är kvar hos uppfödaren som har hanen. Det blir hårda rottisar av den parningen.

• Jen nifer

Kattengustav:

Vad roligt med parningen.

Vi ska själva antagligen ta en kull på våran schäfer framåt våren om vi hittar en tillräkligt fin hane till parning har vi sagt
    Det är ju en hel del och tänka på och mycket jobb men också helt underbart att få avla fram fina rasenliga valpar.

Nu är våran prinsessa här
  • Ms N

Kattengustav:
    Jag är nyfiken på vad du exakt menar med att det blir hårda hundar av din parning? Och väldigt starka hundar? Menar du mentalt eller vad syftar du på?

• kattengustav

Både mentalt och psykiskt och förhoppningsvis massa drifter i dom.
    Det är hel tyska linjer. Troligtvis inte den kraftiga modellen utan mer smala och smidiga för brukset.

Ms N skrev 2007-08-09 20:36:50 följande:

Kattengustav:Jag är nyfiken på vad du exakt menar med att det blir hårda hundar av din parning? Och väldigt starka hundar? Menar du mentalt eller vad syftar du på?
  • Ms N

Ok, då är jag med!
    Har du lust att berätta vad föräldradjuren heter?

• kattengustav

Det är en tik från Hodevas kennel och en från Dürbachs kennel.

Ms N skrev 2007-08-09 20:55:13 följande:

Ok, då är jag med!Har du lust att berätta vad föräldradjuren heter?
  • Castella
    kattengustav skrev 2007-07-30 08:28:49 följande:
    Var kommer eran valp ifrån?
    Lilla aftonstjärnans kennel i rydaholm!!
  • Castella
    Rottis77 skrev 2007-08-04 15:08:07 följande:
    Ni här inne som har lite koll på olika kennlar i sverige, från vilken kennel hittar man en bra bruks rottis?? Tycker tyvärr många är så inriktade på utställningar, och jag som då nästan bara väljer efter bruksmeriter har verkligen JÄTTE svårt att hitta en bra kennel. Vad tycker ni andra?? Sist hade jag så svårt att välja så att jag köpte en bullmastiff i stället, har dock velat ha en i 7 år så det blev alltså inget impulsköp. Men nästa vovve blir nog en rottis igen så jag kan träna lite mer, men vet inte från vilken kennel.
    Fandagos kennel Andros kennel är helt klart mina favo kennar innom bruks!!
  • Castella
    Rottis77 skrev 2007-08-04 16:15:26 följande:
    Vilka linjer har ni i era rottisar??
    Mor och far till min tös är
    Pappa: Cobra V H Falconsnest
    Mamma: Melodi Black Iron Rott
  • kattengustav

Fandangos är väldigt speciella. Man måste ha ägt en hund där ifrån som har blivit gammal och avlidigt för att få köpa en hund från dom ungefär, den ligger i Borås.

Castella skrev 2007-08-14 11:34:39 följande:
  • Rottis77
    Castella skrev 2007-08-14 11:34:39 följande:
    Ja, Fandangos är min favis också, men tyvärr fick jag inte köpa därifrån för jag hade då aldrig tävlat i Elit, vilket visst va ett krav dom hade, men jag tävlade i Elit med hunden jag köpte efter det att dom nekat mig en valp Skrattande 
  • fulltilt

Jag har en rottis hane på 9år fr Deminas kennel. Han e helt underbar å utbildad tjänstehund i bevakning. Oxå godkänd högre klass i sök å lydnad har vi oxå kört. Jag måste säga att jag hoppas verkligen alla som köper rottis förstår att det är en brukshund som behöver mycket träning å ingen gå-kvarteret-runt-hund....däremot måste man väl inte tävla såklart även om de kan va skoj! Puss på alla rottisar!!

• Castella
    Rottis77 skrev 2007-08-14 19:36:46 följande:
    Ja, Fandangos är min favis också, men tyvärr fick jag inte köpa därifrån för jag hade då aldrig tävlat i Elit, vilket visst va ett krav dom hade, men jag tävlade i Elit med hunden jag köpte efter det att dom nekat mig en valp  
    Ja dom kanske har såna krav, det vet jag inget om om jag ska va ärlig! har inte haft någon tanke på att köpa där i från än iallafall vill få mer kött på mina ben *s*
    Näää jag valde Zuki för att jag är vännina med hon som har kennel plus jag är deras webmaster!! Sen älskar jag verligen zukis Mamma Melodi för hon är allt i en rottis jag vill ha!! och pappa corba är allt i en rottis jag vill att dom ska se ut!!
  • Busan TH

rottisar är så goooa... har en men inga papper.. men vet att pappan och mamman är renrasiga..

• Johanna 87

ingen engen men känner två, min absluta favorit ras, gillar allt med dom: tempramentet, arbetsviljan, att dom har en "teddybjörnspersonligheten" men ändå är väldigt skärpta

om si så där 20 år så ska jag skaffa mig en egen

• kattengustav

Det finns ingen som säger att mamman och pappan är renrasiga om det inte finns papper på dom. Din hund räknas till blandras när det inte finns papper.

Busan TH skrev 2007-08-27 10:30:23 följande:

rottisar är så goooa... har en men inga papper.. men vet att pappan och mamman är renrasiga..
Svar på tråden Rottweiler