• kattengustav

Rottweiler

Hej

Är det många här som har renrasiga rottweiler med papper på? Vi har 4 stycken och dom är helt underbara.

• Svar på tråden Rottweiler
  • Rottis77
    Sweden skrev 2007-07-26 19:17:29 följande:
    Bor i USA sa jag vet tyvarr inte vilket avsnitt det var. Later ju inte bra om det var det han anvande, det gillar jag inte!! Annars gillar jag hans metoder, har lart mig mycket om hur man ar en bra ledare fran hans bok och program. Fin hund du har i pressen forresten!
    ok. När blev också besviken när jag såg att han använde stakel ibland. Har även sett att han iblan "hänger" hundar i ett koppel, det tyckte jag heller inte om. Annars är han rätt duktig.
  • Rottis77
    Sweden skrev 2007-07-26 19:17:29 följande:
    Bor i USA sa jag vet tyvarr inte vilket avsnitt det var. Later ju inte bra om det var det han anvande, det gillar jag inte!! Annars gillar jag hans metoder, har lart mig mycket om hur man ar en bra ledare fran hans bok och program. Fin hund du har i pressen forresten!
    Glömde säga tack! Tyvärr finns han inte längre, men han blev nästan 13 år, men jag har idag 2 andra rottisar + en envis bullmastiff.
  • Pinkstar

vi har en rottis kille som är 1 ½ år bästa hunden man kan få.. är super glada att vi har honom..

• scorpionan

vi har en rottistik på 1,5 år som ligger skaplgit p minus sidan, puhh...snacka om spök/trotsålder...men söt är hon *Ler*

• Liten Stjärna

hur gör ni med era rottisar när de dominerar.. ex morrar?

• Pinkstar

jimmys bejb skrev 2007-07-28 12:47:11 följande:

hur gör ni med era rottisar när de dominerar.. ex morrar?
    lägger ner honom på rygg o sätter mig bredvid så han fattar att det är jag som bestämmer och inte han! iofs gör han inte detta ofta alls, han har gjort det ett par ggr.Vi får massa tips från våran uppfödare om hur vi ska göra i vissa situationer o det har fungerat jättebra!
  • Sweden
    Rottis77 skrev 2007-07-26 18:56:36 följande:
    Det va det avsnittet som gick i förrgår! Vet tyvärr inte vilket programnummer det va, men det va ett riktigt stakel som dom använde sig av. kan oxå ibland tycka att han har vettiga ideer, men träningen med den rottisen va inget vidare bra, hunden så mest skrämd ut hela tiden och det är väl inte det som det går ut på?
    Har inte hittat programmet an men pratade med en kompis som hade sett just det med rottisen. Enligt henne var det ett "prong collar" han anvande, alltsa ett sant som ar som oglor som griper tag i halsen nar hunden drar - kan jamforas med ett helstryp halsband. Jag foresprakar inte alls sana men de ar ratt vanliga har i USA och anvands ibland for att lara stora hundar ga fot.
Svar på tråden Rottweiler