• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love

Krusbär går bra...

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-08-25 15:25:31 följande:
    Krusbär går bra...
    Vad bra!
    Får hoppas att dom små kinkblåsorna gillar det då bara så dom kommer till nytta.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Some Say Love

Jag brukar ge mina vindruvor.. jag har 7 vuxna kaniner just nu och EN av dem totalratar vindruvor. Han skulle inte ens lukta på dem. Det ser sååå skoj ut när han sitter o tittar på alla andra när de äter sitt "lördagsgodis" och han tar en liten tugga hö eller pellets, precis som "-jag har oxå godis"! JAG tycker ju synd om honom så jag sticker ju till honom lite morot eller äpple istället efter en stund.

• Vigrid
    Hellu!

Idag har jag STOR-STÄDAT ute hos kaninerna....... Alla har fått rent och fint i sina burar och boxar. Glad
    Eftersom vi ska flytta vill jag inte ta med mej alla kaninerna upp så jag har sålt/skänkt bort väldigt många och 2 fick flytta till kaninhimlen. Nu har jag kvar 3 svarta frasse-ungar som är 9½ vecka. Ingen som vet nån som vill köpa en????? Förvånad

Sen har jag ju köp ennu en kanin........  Ja jag vet, jag är GALEN!! Men han är såååå fin och billig! En blå liten herre, snart 1 år tror jag........ Ska hämta han efter det att vi kommit hem från Jämtland. Vi ska ju upp på älgjakten nu v 36........ Och på hemvägen ska vi stanna till i Värmland coh hämta en blåmanteltecknad frasse-tjej som då är 8 veckor!

Så jag kommer att ha:
    * Sigge, blå frasse 14 veckor
    * Dagny, izabellla på 5 månader
    * Namnlös, blå frassa hane på ca 1år
    * Nmanlös, blåmanteltecknad frassetjej på 8 veckor
    * Lolly, dvärgvädur i färgen siames brun sobel på 1½ år
    * Uffe, dvärgvädur i färgen siames brun sobel på 1 år
    Och ALLA dom ska med upp till norr i flytten! Men tänk om jag hade haft kvar alla!!!! Det hade inte blitt lätt, svårt nog att bygga fraktburar och sånt till mina "små" frassar!!!!!

poesi:
    Å, vad fina bebbarna är..........  Men jag håller med småkillarna, dom ser ut som grisar! *hahaha*

Nu ska jag laga mat, det blir TACOS!!!! MUUUUUUMS
    Bara 8 veckor till flytt!!!!!
  • LuMa
    Vigrid:
    Kom hit och hälsa på så kan jag ta minst en frasse av dej.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-08-25 16:56:23 följande:
    Hellu!Idag har jag STOR-STÄDAT ute hos kaninerna....... Alla har fått rent och fint i sina burar och boxar. Eftersom vi ska flytta vill jag inte ta med mej alla kaninerna upp så jag har sålt/skänkt bort väldigt många och 2 fick flytta till kaninhimlen. Nu har jag kvar 3 svarta frasse-ungar som är 9½ vecka. Ingen som vet nån som vill köpa en????? Sen har jag ju köp ennu en kanin........  Ja jag vet, jag är GALEN!! Men han är såååå fin och billig! En blå liten herre, snart 1 år tror jag........ Ska hämta han efter det att vi kommit hem från Jämtland. Vi ska ju upp på älgjakten nu v 36........ Och på hemvägen ska vi stanna till i Värmland coh hämta en blåmanteltecknad frasse-tjej som då är 8 veckor! Så jag kommer att ha:* Sigge, blå frasse 14 veckor* Dagny, izabellla på 5 månader* Namnlös, blå frassa hane på ca 1år* Nmanlös, blåmanteltecknad frassetjej på 8 veckor* Lolly, dvärgvädur i färgen siames brun sobel på 1½ år* Uffe, dvärgvädur i färgen siames brun sobel på 1 årOch ALLA dom ska med upp till norr i flytten! Men tänk om jag hade haft kvar alla!!!! Det hade inte blitt lätt, svårt nog att bygga fraktburar och sånt till mina "små" frassar!!!!! poesi:Å, vad fina bebbarna är..........  Men jag håller med småkillarna, dom ser ut som grisar! *hahaha*Nu ska jag laga mat, det blir TACOS!!!! MUUUUUUMS
    Åh, jag borde också storstäda uteburen.. men jag orkar intee!
    Å så är dom ju bara där på nätterna, å jag tar bort i bajshörnan lite nu å då ju! =)
    Duktig du är iaf! ;D

Åh, vart ska ni flytta?
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi

Jag tycker synd om mamma Elsa som bara sitter inne i buren hela dagarna..
    Hon är ju van att vara ute å skutta å så!
    Ska jag låta henne bara sitta inne i sin bur, eller tror ni att jag kan lämna burdörren öppen så hon kan skutta lite i rummet? Eller ska jag ta ut henne nån timme å låta henne skutta i betesburen?
    Eller blir hon stressad då och sådär?

• Some Say Love

Jag tycker nog du ska låta henne vara i buren i alla fall några dagar till.. sen kan du ju öppna o låta henne skutta ut om hon vill.

• poesi
    Mrs Bean skrev 2007-08-25 18:15:20 följande:
    Jag tycker nog du ska låta henne vara i buren i alla fall några dagar till.. sen kan du ju öppna o låta henne skutta ut om hon vill.
    Jaa, det känns som att det är lite tidigt att ta ut henne..
    Men jag tänkte att, man vet ju aldrig! =)
  • Vigrid
    LuMa:
    Menar du allvar så kollar jag på en gång hur, var och när jag kommer!!!! Jag kommer gärna upp till dej och hälsar på och tar självklart med mej en liten frasse åt dej!

poesi:
    Ja visst har jag varit duktig?!?! Ett jobb som bara jag gör, min sambo rör inte mina kaniner eller deras boende! FörvånadGlad Jo, när nån är skadad då är det min sambo som får ta det......... Sånt klarar inte jag av.......  har för känslig mage......

Min lille Sigge var ute i en av betesburarna idag och fick lite frisk luft, oj vad han tyckte det var kul!  Dagny är ute på golvet i kaninstallet på dagarna nu, jag stänger för med kompostgaller så hon INTE tar sej ut. På nätterna är det Veras ungar som är där och lever rövare! Räcka ut tungan Jag vill ju inte hålla på att bygga en massa betesburar som vi sen på nåt sätt ska få med oss upp....... Nej, dom får dela på den jag har......... Till sommaren blir det bättre, jag vill bygga riktigt stoora hagar till mina frassar så dom verkligen kan skutta runt. Men det gäller att få med min sambo på dom tankarna då det är han som är snäll nog att bygga burar, boxar, hagar och uteburar. Ja jag vet att jag har det bra!

Nu ska jag lägga barn, sen titta till mina kaniner en sista gång innan natten!
Svar på tråden Kanintråd #3