• Svar på tråden Kanintråd #3
  • Some Say Love
    Vigrid skrev 2007-08-27 16:36:07 följande:
    Mrs Bean:Självklart vill jag hjälpa dej med namn.........  Lite lättare att bara rabbla upp allt man kommer på bara, inte behöva tänka på vilken bokstav det börjar med...... Men jag ska tänka på namn på G, H och I....... Åter kommer ikväll!
    Tack snälla... Har ju några på G men det är alltid bra med fler..
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • anne h

Min äldsta dotter skulle hjälpa en bekant att klippa klorna på deras lilla hona.. när vi åkte därifrån så skuttade han mkt glatt på gräsmattan.. haha

Min brorsas dotter köpte sig en söt liten hane, skulle avla så hennes mamma köpte en till.. hanne! Så det kan gå.. *flinar*

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Some Say Love
    anne h skrev 2007-08-27 18:57:17 följande:
    Min äldsta dotter skulle hjälpa en bekant att klippa klorna på deras lilla hona.. när vi åkte därifrån så skuttade han mkt glatt på gräsmattan.. hahaMin brorsas dotter köpte sig en söt liten hane, skulle avla så hennes mamma köpte en till.. hanne! Så det kan gå.. *flinar*
    hahaha, ja så kan det gå! Ibland är det bra att kunna skilja dem åt själv..Flört
  • Some Say Love

Visst är denna lilla tjej helt fantastisk? Hon är nästan 3 veckor gammal o har redan fastnat i mitt hjärta för evigt!

• Bakom molnen

Underbar!

Jag undrar när mitt förnuft ska vika så att jag kan impulsskaffa mig en till kanin?
    Vi har inte ordnat för mer än en kanin. Och att dela kaninhuset och rasthagen är väldigt mycket jobb.
    Om jag nu ändå tappar förnuftet.... kan man dela upp med bara ett nät emellan? Eller måste det vara vägg mellan två burar så de inte ser eller når varandra?

• Vigrid
    Bakom molnen skrev 2007-08-27 20:06:22 följande:
    Underbar! Jag undrar när mitt förnuft ska vika så att jag kan impulsskaffa mig en till kanin? Vi har inte ordnat för mer än en kanin. Och att dela kaninhuset och rasthagen är väldigt mycket jobb. Om jag nu ändå tappar förnuftet.... kan man dela upp med bara ett nät emellan? Eller måste det vara vägg mellan två burar så de inte ser eller når varandra?
    Jag har "bara" nät mellan mina kaniner. Men jag har dubbla nät med ca 4-5 cm i mellan, då kan dom INTE bitas eller para sej men dom kan se varandra!
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 17:45:43 följande:
    Det är lika lätt att se nu vid 2½ veckas ålder som när dom är 2½ månad.. Honan har en springa och hanen har ett rör.. det är jättelätt när man väl lärt sej se det.Ska ut o tampas med de små illbattingarna nu.. en bet mej igår kväll. H*n tyckte nog jag höll för hårt. Men annars smiter dom ju... (höll så klart inte för hårt.)
    Jo, jag vet att det är så. Men jag tycker ändå att det är såååå svårt att se!

Herregud vilken sötnos. Ska du behålla henne?

Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med dom här 5, men har iaf fått 1 tingad idag.
    Ifall nån utav dom är en hona. Men av 5 st borde 1 vara det iaf tycker jag
    Å så hoppas jag att en utav mina bästa vänner kan ta en.. hon är rejält sugen å när dom blir några veckor så tror jag inte hon kan hålla sig Hon har haft kanin förut, men den dog för några månader sen!
    Å så ska jag kanske kanske kanske behålla en unge, å så ska Elsa få komma till min granne igen, fast då ha henne i en lekstuga tillsammans med en annan kanin som hon har kommit jättebra överrens med förut. Kaninen hon var med då saknar en kompis nu, och Elsa har verkligen blivit kompis med Erika nu igen, och eftersom Elsa var Erikas systers kanin förut å har varit i familjen så har jag inte hjärta att säga nej nu när Erika frågade heller.
    Och så är det mkt större chans att en liten unge går bra ihop med mina andra kaniner, än en vuxen kanin.
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • LuMa
    poesi skrev 2007-08-27 16:49:39 följande:
    Förresten! Nån som vet hur länge man kan ha kaninerna utomhus hela dagarna + nätterna nu innan det blir för kallt?
    Vi har våra kaniner ute året runt, vinter som sommar.
    Fyller sovdelen med halm bara så att dom har nåt att gömma sej i och sen anpassar sej ju pälsen efter kylan också.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Some Say Love
    poesi skrev 2007-08-27 20:24:20 följande:
    Jo, jag vet att det är så. Men jag tycker ändå att det är såååå svårt att se! Herregud vilken sötnos. Ska du behålla henne? Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med dom här 5, men har iaf fått 1 tingad idag. Ifall nån utav dom är en hona. Men av 5 st borde 1 vara det iaf tycker jag Å så hoppas jag att en utav mina bästa vänner kan ta en.. hon är rejält sugen å när dom blir några veckor så tror jag inte hon kan hålla sig Hon har haft kanin förut, men den dog för några månader sen!Å så ska jag kanske kanske kanske behålla en unge, å så ska Elsa få komma till min granne igen, fast då ha henne i en lekstuga tillsammans med en annan kanin som hon har kommit jättebra överrens med förut. Kaninen hon var med då saknar en kompis nu, och Elsa har verkligen blivit kompis med Erika nu igen, och eftersom Elsa var Erikas systers kanin förut å har varit i familjen så har jag inte hjärta att säga nej nu när Erika frågade heller. Och så är det mkt större chans att en liten unge går bra ihop med mina andra kaniner, än en vuxen kanin.
    Funderar på att behålla henne, men jag vet inte... helst skulle jag ju behålla alla 22...hahaha. men det känns omöjligt!

Får se hur hon blir i pälsen.. orkar inte med för mycket borstande (helst inget alls)
Svar på tråden Kanintråd #3