• Svar på tråden Kanintråd #3
  • poesi

När kan man tidigast ta upp dom å kolla så att alla lever å ser bra ut?
    Jag vågar inte alls röra i boet å sånt nu!

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • poesi
    Momsie skrev 2007-08-22 11:44:12 följande:
    Lille dumme Dino har ÄÄÄÄÄNTLIGEN förstått hur man dricker ur en vattenflaska, tänk vad glad man kan bi för en sån liten grej!! : )Han hade foderautomat hos uppfödaren och har bara druckit ur skål och som jag har försökt att få honom att fatta hur flaskan funkar, men icke...så igår kände jag att det var lika bra att ge upp, trots att det kommer skräp i vattnet och att han upptäckt att man kan skaka på huset så att det rinner ut vatten ur skålen som står på taket...men just när jag tänkte det hör jag ett konstigt ljud och där står han och suger för glatta livet och verkade tycka det var hur kul som helst : )Att man kan bli så glad för så lite! : )Poesi, grattis till bebisarna, hoppas allt gå rbra nu!! : )Värsta thrillern att läsa när jag kom till jobbet i morse ; )
    Åh, va skönt att han äntligen fattat hur vattenflaskan funkar iaf
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Momsie

Jisses, vilka små hjälplösa aliens!!
    Mankan inte fatta hur dom kan växa upp till ett av världens finaste djur i mitt tycke iaf, hästar och kaniner är de finaste djur jag och dottern vet : )

Hur lång tid tar det nu innan dom får päls och inte ser lika värnlösa ut?
    Har du haft kaninungar förut?

poesi skrev 2007-08-22 12:12:09 följande:
    Första bilden, tagen imorse. Ungen längst till vänster är sååå liten, men jag hoppas den klarar sig iaf.Alla andas å rör på sig iaf! Ungen som låg utanför boet, som jag fick lov att ploppa dit Å såhär ser boet ut nu, några timmar senare Sååå gulligt när man kommer dit, å allt bara rör på sig lixom..Jag hoppas Elsa diar dom bra sen!
  • Some Say Love
    Momsie skrev 2007-08-22 13:09:51 följande:
    Jisses, vilka små hjälplösa aliens!!Mankan inte fatta hur dom kan växa upp till ett av världens finaste djur i mitt tycke iaf, hästar och kaniner är de finaste djur jag och dottern vet : )Hur lång tid tar det nu innan dom får päls och inte ser lika värnlösa ut?Har du haft kaninungar förut?
    Pälsen syns när dom är mellan 5-7dagar ca.. och så dag 10 ca öppnar dom ögonen.

Ska oxå fota mina små idag tänkte jag, lite mer en och en! Måste ju lägga ut dem på hemsidan så jag blir klar med den..
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love

Tänkte på det.. bilderna jag har i galleriet på bebisarna är när dom är 11 dagar gamla. Så såååå fort går det tills dom ser kaniniga ut

• Momsie

Åhå, såpass fort : )
    Och sen blir dom ju sååå söta! : )

Mrs Bean skrev 2007-08-22 13:17:43 följande:

Pälsen syns när dom är mellan 5-7dagar ca.. och så dag 10 ca öppnar dom ögonen. Ska oxå fota mina små idag tänkte jag, lite mer en och en! Måste ju lägga ut dem på hemsidan så jag blir klar med den..
  • Some Say Love
    Momsie skrev 2007-08-22 13:45:26 följande:
    Åhå, såpass fort : )Och sen blir dom ju sååå söta! : )Mrs Bean skrev 2007-08-22 13:17:43 följande:
    Allra sötast är dom när dom är ca 3½-4 veckor.. 
  • yossis
    Vigrid skrev 2007-08-22 10:17:56 följande:
    Jaha, då har jag ringt och bett om medlemskap i Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund. Ska bli spännade, jag vet ju inite alls vad som krävs för att tex ta ut stamtavlor på mina kaninungar........  Lolly o Uffe har stamtavlor, då ska ajg väl nu då kunna ta ut stamtavlor på ungarna också eller??
    Om föräldrarna har stamtavla & är registrerade å kan du skriva stamtavla på ungarna men först måste du ha ett uppfödar nr & det ansöker du om hos

Lars-Åke Asp, Axtorp, 531 96 Lidköping. Tel: 0510-142 70.

Pengarna sätts in på PG 449 89 42-4.

Kostar 100 kr har jag för mig, sen får du märka & skriva stamtavlor på dina kaniner =)

• yossis

Momsie: Min första kull i år hade lite päls redan när dom kom, mamma Celia klämde ut dom på dag 38 själv trodde jag inte att hon skulle få några ungar men hon lurade mig.

• Some Say Love

Hihi, har nyss varit o städat till alla kaninerna.. passade ju såklart på att kika på alla bebisarna. Oskyldig  Skrattande

Jag tror nästan dom lyckats få alla färger som finns, eller njae, inte riktigt men jag tror där är 10 olika färgsättningar i 3 kullar. Undrar om det är någon slags rekord?

Svar på tråden Kanintråd #3