• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-26 20:11:31 följande:
    Grattis till utställningsresultaten! Tråkigt att du valde att ta bort kaninen, var det så nödvändigt bara pga pälsen? Någon fanns det säkert som kunde tagit hand om den. Testade du att skänka bort honom?
    Ja det har jag, har annonserat sen dom var runt 6 veckor gamla.
  • theresa87
    poesi skrev 2007-08-26 21:01:10 följande:
    Är hon yngre än 1 år?Annars kan hon kanske vara lite sent i tonåren?Min Saga var sådär nu för några månader sedan då hon var runt 1 år å vi alla troratt hon var sent i tonåren eller nått.. nu är hon jättebra igen dock.
    hon är lite mer än ett år.. det kan ju vara det med..
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-26 21:04:48 följande:
    Ja det har jag, har annonserat sen dom var runt 6 veckor gamla.
    Aha, Ok.. usch va trist för dej. Hade jag bott närmre så skulle jag tagit hand om honom! Tycker det är så hemskt att behöva ta bort ett friskt djur. Men som du skrev själv så kan man inte behålla dem man inte kan använda i aveln, då skulle man ju ha hur många som helst. Har själv en liten grabb nu som vi HOPPATS på skulle få tångbett istället för underbett men ack nej.. det utvecklades till underbett och nu måste jag ta bort honom. Det känns för JÄVLIGT!  Hade det hållt sej till tångbett så kunde han levt vidare som kelkanin men det går ju inte nu.. suck!
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love
    theresa87 skrev 2007-08-26 21:10:46 följande:
    hon är lite mer än ett år.. det kan ju vara det med..
    Har ni kollat så hon mår bra? Tänkte mest på att den andra blev väl sjuk? Hon kanske inte heller mår riktigt 100..
  • anne h
    theresa87 skrev 2007-08-26 18:53:49 följande:
    hej hej ! Nu har jag med hittat hit.. har en liten kanin tjej på ca 1 år.. vi hade två från början men den andra dog olyckligtvis.. men den andra är fullt frisk som tur är.. nu undrar jag om nån kan ha den blekaste aning om varför hon är så aggressiv.. smääler med tassarna i bur golvet.. morrar.. och river om man försöker ta upp henne.. Hon har blivit lite bättre nu.. men man kan inte hålla henne..och släpper man henne på golvet tar det evigheter att få fatt i henne igen.. :S
    Vad är det för ras?

Vi hade en jamora/dv-vädur fuchs som var jättefin, mkt vacker japantecknad.. men som var väldigt argsint, tyvärr, hon attackerade lillgrabben här, helt oprovocerat, hoppade på honom och bet till i låret, stort fult märke.. Hade han åtminstone försökt närma sig kaninerna, men nej, han stod still, hon rusade på honom och hoppade upp och högg!
    Gick inte att ha henne kvar till slut, hon blev mer och mer ilsken så när hon var 2 år fick hon tyvärr gå till de sälla jaktmarkerna..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • theresa87

dvärg vädur + nån annan ras jag inte har koll på :s

okay.. ja ibland blir det ju så med djur med.. det är tråkigt när sånt händer..

anne h skrev 2007-08-26 21:33:02 följande:

Vad är det för ras?Vi hade en jamora/dv-vädur fuchs som var jättefin, mkt vacker japantecknad.. men som var väldigt argsint, tyvärr, hon attackerade lillgrabben här, helt oprovocerat, hoppade på honom och bet till i låret, stort fult märke.. Hade han åtminstone försökt närma sig kaninerna, men nej, han stod still, hon rusade på honom och hoppade upp och högg!Gick inte att ha henne kvar till slut, hon blev mer och mer ilsken så när hon var 2 år fick hon tyvärr gå till de sälla jaktmarkerna..
  • Susanneh

Jag har en 4årig (dvärg)väderur, igår köpte vi en ny fin tvåvåningsbur men hon fattar inte att hon kan hoppa upp till tvåan..
    Är hon för gammal för att lära sig,, kan man lära henne och hur?

Nån?

• Some Say Love
    Susanneh skrev 2007-08-26 21:45:44 följande:
    Jag har en 4årig (dvärg)väderur, igår köpte vi en ny fin tvåvåningsbur men hon fattar inte att hon kan hoppa upp till tvåan..Är hon för gammal för att lära sig,, kan man lära henne och hur?Nån?
    Hahaha, stackarn! Hon kanske är höjdrädd?

Men släpp henne där uppe så förstår hon nog att hon kan hoppa både ner och sen upp igen.. det löser sej ska du se! Det tar kanske bara lite tid för henne att koppla..
  • Susanneh

Jag satte henne däruppe igårkväll och där satt hon till kl 6 i morse, då var hon rätt grinig över att sitta där uppe och kastade runt matskålarna...
    Hon har ett jäkla humör,, nåde mig i fall jag glömmer hennes havregryn..

• Some Say Love

hahaha, hon vet var hon har dej med andra ord Flört

Nä men allvarligt talat så strunt i henne, hon kommer på det förr eller senare.

Svar på tråden Kanintråd #3