• Svar på tråden Kanintråd #3
  • LuMa
    Vigrid skrev 2007-08-25 19:18:08 följande:
    LuMa:Menar du allvar så kollar jag på en gång hur, var och när jag kommer!!!! Jag kommer gärna upp till dej och hälsar på och tar självklart med mej en liten frasse åt dej!
    Jamen självklart menar jag allvar! *nickar*
    Vi har plats åt dej i kontoret på golvet.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Vigrid
    poesi:
    Vi ska flytta hem till Jämtland! I oktober drar vi!

LuMa:
    jag ska kika på resor då!!!!
  • Some Say Love

Har ni hemsidor?

Det är såååå skoj att pyssla med det, håller på med min stup i ett! Flört Har uppdaterat den ordentligt idag så nu finns där massor av massor.

www.cutelittleskaniner.dinstudio.se

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • yossis

Så då var årets Dala Expo över, ganska skönt va lite mycket i slutet på veckan. Gick helt okej på utställningen, Tui fick 93 p men med tanke på att hon fäller så är jag nöjd hon reggade jag på 94p idag med så nu kan jag börja avla =)
    Hade med mig Baltazars bröder till försäljningen, fick tyvärr ingen såld men jag lämnade bort en till en kompis så hon skulle ta bort honom då han fortfarande har silverhår & då kan jag inte ställa ut honom & avla på honom, känns lite jobbigt men jag kan inte spara kaniner jag inte har användning för i mitt avels arbete.

• theresa87

hej hej !

Nu har jag med hittat hit.. har en liten kanin tjej på ca 1 år..

vi hade två från början men den andra dog olyckligtvis.. men den andra är fullt frisk som tur är..

nu undrar jag om nån kan ha den blekaste aning om varför hon är så aggressiv.. smääler med tassarna i bur golvet.. morrar.. och river om man försöker ta upp henne..

Hon har blivit lite bättre nu.. men man kan inte hålla henne..och släpper man henne på golvet tar det evigheter att få fatt i henne igen.. :S

• yossis

Hon försvarar väl kanske sitt revir (buren), vissa kaniner är mer revirmarkerande än andra.

• Some Say Love
    theresa87 skrev 2007-08-26 18:53:49 följande:
    hej hej ! Nu har jag med hittat hit.. har en liten kanin tjej på ca 1 år.. vi hade två från början men den andra dog olyckligtvis.. men den andra är fullt frisk som tur är.. nu undrar jag om nån kan ha den blekaste aning om varför hon är så aggressiv.. smääler med tassarna i bur golvet.. morrar.. och river om man försöker ta upp henne.. Hon har blivit lite bättre nu.. men man kan inte hålla henne..och släpper man henne på golvet tar det evigheter att få fatt i henne igen.. :S
    Jag tycker att det låter som om hon blivit skrämd, har någon varit nära att tappa henne? Eller så är hon helt enkelt för lite hanterad..
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-26 17:37:02 följande:
    Så då var årets Dala Expo över, ganska skönt va lite mycket i slutet på veckan. Gick helt okej på utställningen, Tui fick 93 p men med tanke på att hon fäller så är jag nöjd hon reggade jag på 94p idag med så nu kan jag börja avla =) Hade med mig Baltazars bröder till försäljningen, fick tyvärr ingen såld men jag lämnade bort en till en kompis så hon skulle ta bort honom då han fortfarande har silverhår & då kan jag inte ställa ut honom & avla på honom, känns lite jobbigt men jag kan inte spara kaniner jag inte har användning för i mitt avels arbete.
    Grattis till utställningsresultaten! Glad

Tråkigt att du valde att ta bort kaninen, var det så nödvändigt bara pga pälsen? Någon fanns det säkert som kunde tagit hand om den. Testade du att skänka bort honom?
  • theresa87

Mrs Bean skrev 2007-08-26 20:09:13 följande:

Jag tycker att det låter som om hon blivit skrämd, har någon varit nära att tappa henne? Eller så är hon helt enkelt för lite hanterad..
    hon har inte varit nära att bli tappad..det är nog mer åt revir tänk hållet misstänker jag,..Har haft henne ute mycket.. hon var hur go som helst till den andra kaninen dog..

Dottern som är 4 kan hantera henne utan problem.. men allt börjar som sagt bli bättre..
  • poesi
    theresa87 skrev 2007-08-26 18:53:49 följande:
    hej hej ! Nu har jag med hittat hit.. har en liten kanin tjej på ca 1 år.. vi hade två från början men den andra dog olyckligtvis.. men den andra är fullt frisk som tur är.. nu undrar jag om nån kan ha den blekaste aning om varför hon är så aggressiv.. smääler med tassarna i bur golvet.. morrar.. och river om man försöker ta upp henne.. Hon har blivit lite bättre nu.. men man kan inte hålla henne..och släpper man henne på golvet tar det evigheter att få fatt i henne igen.. :S
    Är hon yngre än 1 år?
    Annars kan hon kanske vara lite sent i tonåren?
    Min Saga var sådär nu för några månader sedan då hon var runt 1 år å vi alla tror
    att hon var sent i tonåren eller nått.. nu är hon jättebra igen dock.
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
Svar på tråden Kanintråd #3