• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis

Mrs Bean: Hör med någon grossist i din kommun om dom kan beställa hem åt dig.

Nu ska jag gå ut & städa kanin fack bara jag fått i mig lite lunch.

• Some Say Love
    LuMa skrev 2007-08-27 13:33:56 följande:
    Mrs Bean:Googlade och hittade en länk som beskriver hur man själv kan torka frukt av olika slag, bla banan.Billigare än så kan det ju knappast bli! www.alternativ.nu/flygtyg/torkning.htm
    Tack så mycket för länken.. ska genast köra o tigga brunprickiga bananer i affären

Billigare än DET kan det omöjligt bli...Räcka ut tungan
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love

Idag ska jag försöka könsbestämma ungarna i G-kullen, dom är 3 veckor om 2 dagar så det borde gå. Har redan kollat chinchillan och det är en liten grabb som fått namnet Cute Little Garfield!

• LuMa
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 13:51:37 följande:
    Tack så mycket för länken.. ska genast köra o tigga brunprickiga bananer i affären Billigare än DET kan det omöjligt bli...
    Haha! Nä, det är sant!
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 15:40:00 följande:
    Idag ska jag försöka könsbestämma ungarna i G-kullen, dom är 3 veckor om 2 dagar så det borde gå. Har redan kollat chinchillan och det är en liten grabb som fått namnet Cute Little Garfield!
    Så tidigt du kan se könen!
    Själv är jag lite orolig över att inte kunna könsbestämma dom sedan.. fast jag får ta nån kompis till hjälp å så får vi jämföra. Men jag tycker det är såååå svårt när dom är små!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Vigrid
    Mrs Bean:
    Självklart vill jag hjälpa dej med namn......... Glad Lite lättare att bara rabbla upp allt man kommer på bara, inte behöva tänka på vilken bokstav det börjar med...... Förvånad
    Men jag ska tänka på namn på G, H och I....... Åter kommer ikväll!
  • poesi

Förresten! Nån som vet hur länge man kan ha kaninerna utomhus hela dagarna + nätterna nu innan det blir för kallt?

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Some Say Love
    LuMa skrev 2007-08-27 16:14:36 följande:
    Haha! Nä, det är sant!
  • Some Say Love
    poesi skrev 2007-08-27 16:32:55 följande:
    Så tidigt du kan se könen! Själv är jag lite orolig över att inte kunna könsbestämma dom sedan.. fast jag får ta nån kompis till hjälp å så får vi jämföra. Men jag tycker det är såååå svårt när dom är små!
    Det är lika lätt att se nu vid 2½ veckas ålder som när dom är 2½ månad.. Honan har en springa och hanen har ett rör.. det är jättelätt när man väl lärt sej se det.

Ska ut o tampas med de små illbattingarna nu.. en bet mej igår kväll. H*n tyckte nog jag höll för hårt. Men annars smiter dom ju... (höll så klart inte för hårt.)
Svar på tråden Kanintråd #3