• Svar på tråden Kanintråd #3
  • LuMa
    LuMa skrev 2007-11-04 16:58:21 följande:
    Tjenare bruders!Har ett litet dilemma..Har fixat en större utebur på mark som sitter ihop med deras gamla bur idag.Dom är ju två okastrerade hanar som inte har visat några tecken alls på att slåss, dom satte på varandra lite här för nån månad sen men slutade även med det.MEN, idag när dom slapp ut i nya buren så blev dom som förbytta!Dom slåss och sätter på varandra.Vad beror det på? Håller dom på och ordnar rangen i nya buren eller vad handlar det om?
    Postar min fråga igen som försvann i mitt långa dravelinlägg.
  • Glitter Fjädrar och Pizza
    LuMa skrev 2007-11-04 19:58:21 följande:
    Postar min fråga igen som försvann i mitt långa dravelinlägg.
    Jag tror det är dags att separera dem, dom börjar helt enkelt bli könsmogna (eller hur gamla är dom?) Det KAN ju vara som du själv skrev att dom gör upp rangen i buren.. men det kan ta så attans illa.. och har dom väl börjat bråka så tvivlar jag på att dom slutar.

Hade 2 hanar som gick ihop och det funkade kanon fram tills en morgon jag kom ut, den ene hade ett stort HÅL (3x3 cm) på ryggslutet mot svansen.. den andre sprang efter honom och högg honom gång på gång.. Och dom hade oxå gått superbra ihop i 11 månader.. ALDRIG visat tendens till att vara ovänner. Men så helt plötsligt var det slut på den vänskapen..
  • LuMa

Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 20:08:08 följande:

Jag tror det är dags att separera dem, dom börjar helt enkelt bli könsmogna (eller hur gamla är dom?) Det KAN ju vara som du själv skrev att dom gör upp rangen i buren.. men det kan ta så attans illa.. och har dom väl börjat bråka så tvivlar jag på att dom slutar.Hade 2 hanar som gick ihop och det funkade kanon fram tills en morgon jag kom ut, den ene hade ett stort HÅL (3x3 cm) på ryggslutet mot svansen.. den andre sprang efter honom och högg honom gång på gång.. Och dom hade oxå gått superbra ihop i 11 månader.. ALDRIG visat tendens till att vara ovänner. Men så helt plötsligt var det slut på den vänskapen..
    Ja, jag tänkte att jag ger dom tills imorron och har dom inte lugnat ner sej då så måste jag dela på dom..
    Dom är ju ett halvår nu ungefär så risken är ju stor att dom tänker bli ovänner nu.
    LuMa skrev 2007-11-04 20:11:57 följande:
    Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 20:08:08 följande: Ja, jag tänkte att jag ger dom tills imorron och har dom inte lugnat ner sej då så måste jag dela på dom..Dom är ju ett halvår nu ungefär så risken är ju stor att dom tänker bli ovänner nu.
    Ja, tyvärr är det nog bäst så.. Kaniner är ju inga flockdjur utan kolonidjur, och har därmed inget behov att närhet från en annan kanin.
  • LuMa

Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 20:15:46 följande:

Ja, tyvärr är det nog bäst så.. Kaniner är ju inga flockdjur utan kolonidjur, och har därmed inget behov att närhet från en annan kanin.
    Nä, det är ju så..
    Men när mesiga jag inte kunde säga nej när djurbutiken prackade på mej två hanar så har jag ju mej själv att skylla också..
    Får se om jag omplacerar den ena i så fall istället för att bygga en till bur nu. Känner jag att jag inte har tid eller intresse till att ha hela backen full av burar här heller. :-/
  • Vigrid
    Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 19:40:37 följande:
    Hallooo, va snygg du är!  Det fotot på dej själv har du inte haft innan!
    Oj, tack! Generad Blir ju alldeles generad nu.......  Och NEJ, jag har inte haft kortet där så länge......
    mamma till 3 underbara barn!
  • poesi

Glitter Fjädrar och Pizza skrev 2007-11-04 18:26:52 följande:

Japp, 3 blir det! Sen får det minsann vara nog.. får ett par kullar nu i höst/vinter oxå.. och jag vill ju ha plats att behålla någon oxå..
    Okej! Så roligt!
    När jag blir gammal (eller okej, äldre ) å flyttar till eget hus med min framtida familj å sådär vill jag absolut bygga en massa burar å ha flera kaniner också. Så mysigt ju! =)
  • ebben

Hur långa är en kanins klor? så där i vanliga ,normala fall?

ebben skrev 2007-11-05 12:31:13 följande:
    Hur långa är en kanins klor? så där i vanliga ,normala fall?
    Det är väldigt olika.. man måste titta efter pulpan när man klipper! Jag har en kanin som har ca 6 mm långa klor och en annan som har 1½ cm långa klor pga att pulpan ligger olika.

Idag får mina niner mat 1 timme tidigare.. dom kommer bli helt överlyckliga!!! Skrattande

Ska på personalmöte.. (BLÖÖÖÖRRRRKKKK)

Är det 3 månader en tråd "lever"? I såfall går denna ut idag...

Jag startar jättegärna en ny om det är ok Vigrid!?!?!

Svar på tråden Kanintråd #3