• Svar på tråden Kanintråd #3
  • poesi

Kaninungarna ligger å rör sig en massa i boet, å jag har nu tagit upp alla fem å kollat igenom dom lixom. ser pigga ut!
    dock är två st mindre än dom andra tre.. har inte sett elsa dia dom nånting heller..
    när brukar honorna börja göra det? dock är jag ju uppe väldigt korta stunder, å inte så ofta, så hon kan ju dia när jag inte där där

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Some Say Love
    poesi skrev 2007-08-22 20:16:57 följande:
    Kaninungarna ligger å rör sig en massa i boet, å jag har nu tagit upp alla fem å kollat igenom dom lixom. ser pigga ut! dock är två st mindre än dom andra tre.. har inte sett elsa dia dom nånting heller..när brukar honorna börja göra det? dock är jag ju uppe väldigt korta stunder, å inte så ofta, så hon kan ju dia när jag inte där där
    Oftast diar kaninmamman sina ungar 1 gång varje dygn.. och då i ca 5 minuter. Ev diar dom 2 gånger och då i kortare stunder..

Att du inte ser henne dia dem är nog inte så konstigt, hon passar på att göra det när du inte är i närheten. Tror det har med säkerheten för ungarna att göra.. jag vet inte!
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Some Say Love

Kom att tänka på en sak.. Fundersam

Hur ofta städar ni bort kiss/bajs-hörnan i buren/burarna?

Är det bara jag som är konstig som gör det varje/varannan dag? Förvånad

• MayaS
    Mrs Bean skrev 2007-08-22 20:52:57 följande:
    Kom att tänka på en sak.. Hur ofta städar ni bort kiss/bajs-hörnan i buren/burarna? Är det bara jag som är konstig som gör det varje/varannan dag?
    Jag har en toa til vår kanin som blir bytt varje dag
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-08-22 20:29:14 följande:
    Oftast diar kaninmamman sina ungar 1 gång varje dygn.. och då i ca 5 minuter. Ev diar dom 2 gånger och då i kortare stunder..Att du inte ser henne dia dem är nog inte så konstigt, hon passar på att göra det när du inte är i närheten. Tror det har med säkerheten för ungarna att göra.. jag vet inte!
    Åh, okej
    Va bra =)
    Mrs Bean skrev 2007-08-22 20:52:57 följande:
    Kom att tänka på en sak.. Hur ofta städar ni bort kiss/bajs-hörnan i buren/burarna? Är det bara jag som är konstig som gör det varje/varannan dag?
    Alfred å Saga är utomhus nu å då städar jag typ en gång i månaden..
    Dom är i en stor betesbur hela dagarna som jag flyttar runt på gården en gång i veckan, så det mesta kisset å bajset hamnar där.
    Sen är dom i en annan bur på nätterna, å det är i den jag byter typ en gång i månaden.. Det blir knappt nått i den så..
    Annars när dom är inomhus byter jag toaletten varannan dag
    Gör det för Elsa nu också!
  • Vigrid
    yossis:
    Tack för alla svar!!!  Du har en ängels tålamod! Oskyldig

Mrs Bean:
    jag städar mina kaniners kiss-o-bajs-hörna varje dag. Känns trevligare för dom och sen är det lättare att hålla rent, tycker jag. Sen gör jag en storstädning ungefär var 10:e dag eller så, inte riktigt en gång i veckan men inte så långt som 2 veckor i mellan heller....... Och då tömmer jag HELA buren på ALLT och lägger in nytt och färskt........ Glad
  • Vigrid
    poesi:
    Skönt att bebbarna ser ut att må bra och att du får hålla på med dom...... En del honor kan ju vara så aggresiva när dom har ungar........
  • Some Say Love
    Vigrid skrev 2007-08-22 22:20:18 följande:
    yossis:Tack för alla svar!!!  Du har en ängels tålamod! Mrs Bean:jag städar mina kaniners kiss-o-bajs-hörna varje dag. Känns trevligare för dom och sen är det lättare att hålla rent, tycker jag. Sen gör jag en storstädning ungefär var 10:e dag eller så, inte riktigt en gång i veckan men inte så långt som 2 veckor i mellan heller....... Och då tömmer jag HELA buren på ALLT och lägger in nytt och färskt........
    Då gör vi ganska lika då.. men jag tömmer hela varje söndag!
  • poesi
    Vigrid skrev 2007-08-22 22:21:32 följande:
    poesi:Skönt att bebbarna ser ut att må bra och att du får hålla på med dom...... En del honor kan ju vara så aggresiva när dom har ungar........
    Jaa, känns jätteskönt. Två st (den som är i min hand på bilden) är dock mkt mindre än dom andra tre, men jag hoppas dom äter upp sig!
    Vet dock inte alls vad jag ska göra med ungarna riktigt. 3 st har jag fått bort, men dom andra 2 vet jag inte vad jag ska göra med sedan. Skulle vilja behålla någon själv, men tror inte att jag har tid eller plats. Fast ifall jag känner mig själv rätt så kärar jag säkert ner mig i någon å kan inte sälja den ;)
Svar på tråden Kanintråd #3