• Svar på tråden Kanintråd #3
  • yossis

Idag har jag städat facken blev inte klar dock efter som spånet tog slut, så nu blir det till att åka ut & köpa spån innan veckan är slut. Denna gång blir det en hel pall spån, är så trött på att bara åka & hämta 2+4 balar åt gången.

• Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-27 20:44:30 följande:
    Idag har jag städat facken blev inte klar dock efter som spånet tog slut, så nu blir det till att åka ut & köpa spån innan veckan är slut. Denna gång blir det en hel pall spån, är så trött på att bara åka & hämta 2+4 balar åt gången.
    Hehe, jag köper bara 1 bal åt gången.. i o för sej så har jag inte mer än 1 km dit jag köper det..

Har du långt?
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 21:14:25 följande:
    Hehe, jag köper bara 1 bal åt gången.. i o för sej så har jag inte mer än 1 km dit jag köper det.. Har du långt?
    Jag köper spån av en kompis som har spån press hemma på sin gård, har väl 1,5 mil ut dit. Dom är MYCKET billigare än granngården & deras spån är av bättre kvalite så då åker jag hellre ut till dom & handlar.
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-27 21:48:23 följande:
    Jag köper spån av en kompis som har spån press hemma på sin gård, har väl 1,5 mil ut dit. Dom är MYCKET billigare än granngården & deras spån är av bättre kvalite så då åker jag hellre ut till dom & handlar.
    Ok.. det låter superbra. Får jag fråga hur mycket det kostar och hur mycket en bal väger?
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 20:39:43 följande:
    Funderar på att behålla henne, men jag vet inte... helst skulle jag ju behålla alla 22...hahaha. men det känns omöjligt!Får se hur hon blir i pälsen.. orkar inte med för mycket borstande (helst inget alls)
    Åh, jag förstår det. Jag vill behålla mina 5 också, även fast jag vet att det är omöjligt!
    Men 22. Shit va många!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • anne h
    LuMa skrev 2007-08-27 20:28:35 följande:
    Vi har våra kaniner ute året runt, vinter som sommar.Fyller sovdelen med halm bara så att dom har nåt att gömma sej i och sen anpassar sej ju pälsen efter kylan också.
    Samma här, de föredrar dessutom att gräva egna hålor i backen i stället för buren jag byggt, så kräsna som de nu är.

inga problem med dem fast det är -25°C långa perioder ibland. -de överlever ju även i det fria Är det för kallt så får de sova inne i garaget (som är mer ett kallförråd)

(tar man däremot in dem på vintern är det kört, då kan man inte ha dem ute)
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-27 22:55:30 följande:
    Ok.. det låter superbra. Får jag fråga hur mycket det kostar och hur mycket en bal väger?
    Jag betalar 500 kr för en pall med 12 balar, vet inte vad balarna väger men runt 30 kg/st skulle jag tro.
  • Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-28 07:43:28 följande:
    Jag betalar 500 kr för en pall med 12 balar, vet inte vad balarna väger men runt 30 kg/st skulle jag tro.
    wow va billigt... där skulle jag oxå vilja handla. Jag betalar 86 kr för en bal på 25-30 kg. Den varar 1 städning..
  • Some Say Love
    poesi skrev 2007-08-27 22:58:37 följande:
    Åh, jag förstår det. Jag vill behålla mina 5 också, även fast jag vet att det är omöjligt!Men 22. Shit va många!
    Mmm, det är många! Än så länge märker jag inte av dem för dom är så små.. men om ett par veckor så måste jag städa MINST en gång om dagen till alla med ungar. Men så är det ju att föda upp.. det är värt all möda. Dom är helt underbara.
  • yossis
    Mrs Bean skrev 2007-08-28 08:21:00 följande:
    wow va billigt... där skulle jag oxå vilja handla. Jag betalar 86 kr för en bal på 25-30 kg. Den varar 1 städning..
    Det är ett kompis pris jag fått, ordinarie pris på en pall är 620 kr. Men det är fortfarande billigare än tex. Granngården här i stan.
Svar på tråden Kanintråd #3