• Svar på tråden Kanintråd #3
  • anne h
    Mrs Bean skrev 2007-08-28 08:21:00 följande:
    wow va billigt... där skulle jag oxå vilja handla. Jag betalar 86 kr för en bal på 25-30 kg. Den varar 1 städning..
    jösses vilka priser.. har ni inga stall i närheten? Jag "köper" på stallet här, kostar.. inget, faktiskt.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Some Say Love
    anne h skrev 2007-08-28 08:52:59 följande:
    jösses vilka priser.. har ni inga stall i närheten? Jag "köper" på stallet här, kostar.. inget, faktiskt.
    Vaddå för stall... där dom har hästar?

Men då känner du dem väl om du får det gratis?
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • anne h
    Mrs Bean skrev 2007-08-28 08:57:29 följande:
    Vaddå för stall... där dom har hästar?Men då känner du dem väl om du får det gratis?
    japp, hästar.
    Min dotter är medryttare på en häst som är inhyrd där och hon tar med spån hem, det är inte hästägaren som betalar det utan stallets ägare.

Innan jag kom på att fråga om vi fick köpa där så köpte jag av en annan som har stall, men det var längre bort.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • yossis
    anne h skrev 2007-08-28 08:52:59 följande:
    Finns massor av stall runt här men tror ingen av dom skulle ge bort spån gratis. Sen sponsrar jag hellre mina vänners företag.
  • LuMa

Min pappa jobbar på ett sågverk så jag får fara dit och ta hem en sopsäck när jag behöver.
    Har ni inga sådana i närheten annars? Där borde det ju vara billigare än att köpa i affär i alla fall?

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Vigrid

Nu när jag bor här nere så köper jag på en spånbal för 74:-, ca 25-30kg. Sen när jag flyttar upp kommer jag att åka till "sågen" ca 3 mil bort och där är det GRATIS. Men då är det ju det trista att det inte är hårdpressat....... Ledsen Då jag är allergisk så passar hårdpressad spån mej jätte bra, det yr ju sååå mycket mindre än icke pressad spån.

Jaja, idag ska jag städa lite hos mina kaniner, ska iväg och fika med en kompis först bara. Sen ska Dagny få hoppa omkring lite på golvet och Sigge ska få vara ute i beteburen!

• poesi

Eftersom jag har mina kaniner inne på vinterhalvåret, så har jag nu börjat undra ifall jag ska börja använda toalett eller något annat, istället för spån.
    Det blir spån i heela huset, eftersom dom skuttar lösa å lixom.. drar med sig spånet, så man måste dammsuga SÅ ofta.
    Någon här som har Toalett eller något annat, som inte är spån? :)

Förresten så dricker Elsa jättejättemkt. Typ 500 ml per dag, om hon inte spiller ut en massa. Men jag får hela tiden fylla på i en skål som hon har, å så har hon en vattanflaska.. Hur mkt mat ska man ge en diande kanin? Jag fyller på rätt mkt mat nu, men är rädd att hon ska bli för tjock! ;)

Fotade ungarna idag igen Dom växer! :)
    bebbarna.jpg

ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Some Say Love
    poesi skrev 2007-08-28 12:28:37 följande:
    Eftersom jag har mina kaniner inne på vinterhalvåret, så har jag nu börjat undra ifall jag ska börja använda toalett eller något annat, istället för spån.Det blir spån i heela huset, eftersom dom skuttar lösa å lixom.. drar med sig spånet, så man måste dammsuga SÅ ofta. Någon här som har Toalett eller något annat, som inte är spån? :)Förresten så dricker Elsa jättejättemkt. Typ 500 ml per dag, om hon inte spiller ut en massa. Men jag får hela tiden fylla på i en skål som hon har, å så har hon en vattanflaska.. Hur mkt mat ska man ge en diande kanin? Jag fyller på rätt mkt mat nu, men är rädd att hon ska bli för tjock! ;) Fotade ungarna idag igen Dom växer! :)
    Använd Toalätt som man har till katter istället.. det är jättebra och strös inte runt överallt.

Mina honor dricker ca 700 ml / dygn nu när dom har ungar. Så det är normalt. Köp större vattenflaska till henne så slipper du oroa dej att hon blir utan.

Jag ger honorna i princip fri tillgång till foder så länge dom diar ungarna. Ingen av mina blir för tjock på det..

Vet du vad? Jag tycker du ska ta o göra dej en hemsida.. du är ju såå jäkla duktig på att fota o göra collage o sånt. Det hade ju blivit superfint.
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-08-28 12:48:08 följande:
    Använd Toalätt som man har till katter istället.. det är jättebra och strös inte runt överallt. Mina honor dricker ca 700 ml / dygn nu när dom har ungar. Så det är normalt. Köp större vattenflaska till henne så slipper du oroa dej att hon blir utan.Jag ger honorna i princip fri tillgång till foder så länge dom diar ungarna. Ingen av mina blir för tjock på det..Vet du vad? Jag tycker du ska ta o göra dej en hemsida.. du är ju såå jäkla duktig på att fota o göra collage o sånt. Det hade ju blivit superfint.
    Ja, det är det jag tänker köpa
    Fast jag hörde nu att det är mkt dyrare än spån, men jag tycker ändå att det är värt det. Tydligen kostar en stor säck 149 kr på granngården. Eftersom jag aldrig förut har använt det, så har jag ingen aning om hur länge en sån räcker, men min brorsdotter har det till sin kanin å hon har över halva kvar, å ändå har hon haft det i två månader.
    Så i några månader borde det räcka iaf

Åh, okej. Men jag har en vattenflaska som rymmer 500 ml tror jag, men hon dricker mkt hellre ur en skål som sitter fast i gallret på buren. Men jag fyller på den skålen två eller tre ggr per dag Har även en vattenflaska till hon, men hon dricker hellre ur skålen som sagt var.

Åh, va snällt Fota är ett utav mina största intressen så
    Men jag är så dålig på att göra hemsidor, men har faktiskt funderat på att be en utav mina bästa kompisar att hjälpa mig. Han jobbar inom det så!

Ikväll kommer Saga å Alfred in iaf.
    Ska bli mysigt att ha dom skuttandes inne igen! =)
    Ska strax till stan så jag hinner inte fixa med det nu, men ikväll som sagt var.

Förresten, jag tror att jag har frågat förut också, men jag frågar igen..
    Vad är min Alfred för färg? Är han viltbrun eller viltgrå eller vad heter det?
    DSC07720.JPG
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
Svar på tråden Kanintråd #3