• Svar på tråden Kanintråd #3
  • LuMa
    yossis skrev 2007-08-29 15:17:28 följande:
    Luma: Det är lite olika, mina båda kullar som jag tagit i år har lagt öronen runt 3-4 veckor nått sånt. Kiwi är 4 år & har fortfarande inte lagt öronen & kommer med all sanolikhet aldrig att göra det, hon har sk. helikopter öron som står hur dom vill när dom vill *s*
    Hahaha! Det låter bekant.
    Dom ska väl va så då bara på Kalle.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Vigrid

Usch, idag är det verkligen höst ute...... *brrr*

Jaja, efter middan idag ska jag ut till mina "pälslingar" och städa o dona lite. Ska bli skönt att bara lämna allt inne åt gubben! Flört Han har jobbat borta den här veckan, och förra, han kommer inte hem före 17,30.........  Han som annars är hemma vid 15,30-16 tiden....... Man blir van vid att var två vid middagsbordet och allt pyssel efter middan.......
    Och på fredag så åker vi till Jämtland, igen, då är det älgjakt o gubben jagar ju! Glad Så då ska vi upp och våldgästa alla nära coh kära....... Självklart ska vi till huset/gården och kika lite också! Det känns såå häftigt! Ska mäta ut hur och var jag ska bygga mina burar så mina kaniner får det så bra som möjligt!

Nu ska jag ta tag i mina barn, dom slåss som vanligt! Förvånad

Flytt om ca 8 veckor!!!!!!!!!!!!
  • yossis

Hösten är verkligen här nu, det känns när man går ut & nattar kaninerna på kvällen.

• Some Say Love
    Mrs Bean skrev 2007-08-29 09:49:30 följande:
    Tänkte höra med er...En hona jag parat för ca 6 veckor sen fick aldrig några ungar.. hon har inte gjort tecken på att vara skendräktig heller. Så i går släppte jag henne till hanen igen och hon vart helt vansinnig på honom. Vad JAG såg så kom han inte "till". Dom var ihop i kanske 2 timmar. Så i morse när jag går ut till dem och låser upp dörren o öppnar så ser jag henne med fullt av spån o lite hö i munnen som om hon skulle till att boa.. Så jag lägger in mer hö så hon har mer att greja med.. hon fortsätter boa o så. VARFÖR gör hon så? Hon kan ju omöjligt vara dräktig sen förra parninen?! Och hon kan ju inte redan känna av att det inte blev något igår..Jag fattar ingenting..
    Citerar mitt eget inlägg för att skriva en fortsättning....

HERREGUUUUD, va jag skäms!

Jag släppte ju henne till hanen igen för att para om henne pga att jag var HELT säker på att hon inte var dräktig. Hon var aggressiv mot honom och bla bla bla...

Nu när jag gick ut för att låsa upp o kika till kaninerna så har hon FÅTT UNGAR!  Eller höll på kanske för där var blod i halva buren och ena ungen hade hon inte fått ur säcken så den fick jag pilla ut.. Dom andra ungarna hade hon lagt i boet, men hinnor och moderkakor låg spridda överallt.. såååå äckligt! Men jag fick ju plocka bort det åt henne. Tror där var 4 ungar eller kanske 5.

STACKARN, DÄR GÅR JAG O ÄR ÖVERTYGAD OM ATT HAN INTE LYCKATS OCH SÄTTER HENNE TILL HONOM IGEN OCH LÅTER HONOM HÅLLAS...Fyyyyy va jag skäms!

Och vet ni vad??? En kanin kan gå dräktig 41 dygn...
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • poesi
    Mrs Bean skrev 2007-08-30 08:34:41 följande:
    Citerar mitt eget inlägg för att skriva en fortsättning....HERREGUUUUD, va jag skäms!Jag släppte ju henne till hanen igen för att para om henne pga att jag var HELT säker på att hon inte var dräktig. Hon var aggressiv mot honom och bla bla bla...Nu när jag gick ut för att låsa upp o kika till kaninerna så har hon FÅTT UNGAR!  Eller höll på kanske för där var blod i halva buren och ena ungen hade hon inte fått ur säcken så den fick jag pilla ut.. Dom andra ungarna hade hon lagt i boet, men hinnor och moderkakor låg spridda överallt.. såååå äckligt! Men jag fick ju plocka bort det åt henne. Tror där var 4 ungar eller kanske 5.STACKARN, DÄR GÅR JAG O ÄR ÖVERTYGAD OM ATT HAN INTE LYCKATS OCH SÄTTER HENNE TILL HONOM IGEN OCH LÅTER HONOM HÅLLAS...Fyyyyy va jag skäms!Och vet ni vad??? En kanin kan gå dräktig 41 dygn...
    Men  åh Va roligt!
    Å gud va länge kaninen kan gå dräktig Jag förstår att du inte trodde hon var dräktig, eftersom hon gått så länge ju!
    Nu ska jag iväg på jobbet, men va glad jag blir för din skull!
    ღ Ida heter jag. Faster & moster till världens bästa barn! ღ
  • Some Say Love
    poesi skrev 2007-08-30 08:38:11 följande:
    Men  åh Va roligt!Å gud va länge kaninen kan gå dräktig Jag förstår att du inte trodde hon var dräktig, eftersom hon gått så länge ju!Nu ska jag iväg på jobbet, men va glad jag blir för din skull!
    En kanin går ju i NORMALA fall 28-35 dygn.. inte mer! (förrutom min Wilma då)
    Tack, ha en trevlig dag på jobbet! Flört
  • MayaS

Grattis Mrs Bean!

Förstår att du blev lite överraskad... men vi djurmänniskor kan ju gå över tiden och kaniner är ju också däggdjur så det borde ju inte vara en omöjlighet för dem också att göra det samma. Din berättelse bekräftar ju detta...

Grattis igen till ninbebbarna!

• Some Say Love
    MayaS skrev 2007-08-30 08:45:53 följande:
    Grattis Mrs Bean!Förstår att du blev lite överraskad... men vi djurmänniskor kan ju gå över tiden och kaniner är ju också däggdjur så det borde ju inte vara en omöjlighet för dem också att göra det samma. Din berättelse bekräftar ju detta...Grattis igen till ninbebbarna!
    Ja, klart det är så! Men att det inte finns att hitta NÅGONSTANS att dom gått så länge.. det förbryllar mej. Men iofs så gick ju Yossis hona 38 dygn och det är ju inte så stor skillnad.

Jaja, oavsett så är dom sååå välkomna.
  • yossis

Mrs Bean: Gick honan & hanen ihop ett par dygn ?
    Det kan ju spela in när det gäller befruktningen, kaniner släpper ägg när dom blir parade & det kan ta ett par gånger innan dom släpper ägg så det blir något.

• Some Say Love
    yossis skrev 2007-08-30 09:33:18 följande:
    Mrs Bean: Gick honan & hanen ihop ett par dygn ? Det kan ju spela in när det gäller befruktningen, kaniner släpper ägg när dom blir parade & det kan ta ett par gånger innan dom släpper ägg så det blir något.
    Nej, dom var ihop kanske en timme max, jag såg ju att han parade henne ett par gånger. Men hon har inte visat några tecken alls på att vara dräktig.. inte mer än att hon grävt jättemycket men det gör hon i vanliga fall oxå så det trodde jag inte berodde på dräktighet.
Svar på tråden Kanintråd #3