Kanintråd #3
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Startar en ny tråd........
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 20:24:58:
Lägger in den gamla tråden här då......
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m20334963.html
Hoppas jag har gjort rätt nu, Momsie.
Tänkte höra med er...
En hona jag parat för ca 6 veckor sen fick aldrig några ungar.. hon har inte gjort tecken på att vara skendräktig heller. Så i går släppte jag henne till hanen igen och hon vart helt vansinnig på honom. Vad JAG såg så kom han inte "till". Dom var ihop i kanske 2 timmar. Så i morse när jag går ut till dem och låser upp dörren o öppnar så ser jag henne med fullt av spån o lite hö i munnen som om hon skulle till att boa.. Så jag lägger in mer hö så hon har mer att greja med.. hon fortsätter boa o så.
VARFÖR gör hon så? Hon kan ju omöjligt vara dräktig sen förra parninen?! Och hon kan ju inte redan känna av att det inte blev något igår..
Jag fattar ingenting..
Själv älskar jag vintern, finns inget mysigare än att gå ut & gå med älskligen till knarret av snön under skorna. Jag mår ofta dåligt under somamren pga värmen & alla svår läkta skavsår jag får + att min sambo är jätte allergisk mot pollen.
Dino har heller aldrig kissat utanför buren, inte ens utanför lådan i buren... : )
Mrs Bean skrev 2007-08-29 08:39:30 följande:
Alltså hör ni.. Det här med öron.
När lägger sej öronen på dvärgvädurar?
Hobbe som är en Löwen har hängande öron men Hobbes står mest rakt upp eller ut åt sidorna. Dom är väl kanske tre-fyra månader nu (minns inte och orkar inte gå och se efter
). Hobbes har legat hela tiden men Kalle verkar inte ha nån större ordning på öronen.
Inte för att det stör mej på nåt vis, blev bara lite fundersam..
Luma: Det är lite olika, mina båda kullar som jag tagit i år har lagt öronen runt 3-4 veckor nått sånt. Kiwi är 4 år & har fortfarande inte lagt öronen & kommer med all sanolikhet aldrig att göra det, hon har sk. helikopter öron som står hur dom vill när dom vill *s*