• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • Mollymajs

Skrev att min fisa är 1 år men missade 2 mån. Hon är 14 månader Men 80 är oftast stort i midjan så man får ha bälte.

ja gillade faktiskt de ljusrosa plychbyxorna men ja är rätt rosa av mig

• maadicken

nån mer som tycker att stjärnbodyn är liten i storlek??

köpte två olika av dom idag i storlek 74, till min son som är 68 lång. övriga kläder han har i 74 är lite stora än, men dom här gick nät och jämt att knäppa ihop...

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • milimina
    Snorky skrev 2007-09-06 22:25:05 följande:
    ja, men jag kör ju 74 också... 80 funkar, det ser inte för stort ut eller så (vilket jag är extremt känslig med)... Jag kör alltid minst 2 storlekar samtidigt...
    fast alltså... 74 är för litet på honom, men 80 lite stort. och det ser stort ut också det enda som sitter som gjutet på honom är meandi i 74/80. tur man har en del sånt
  • Alexa

Min son på 11 mån är ca 73 lång så här blev det molnoverallen i strl 80... Tur att han inte var större alltså..

• Snorky

hmm... jag undrar varför lindex har så JÄKLA tråkigt sortiment på "pojk" som de kallar det så fint, men på "flick" finns hur mkt fint som helst. Är det så svårt att göra retro på "pojk" eller är velour för flickigt/barnsligt för alla tuffa pojkar som bara måste ha monster o döskallar??? Är så trött på det!! Självklart har jag inte problem med att handla på flick, men det irriterar mig!! Min 2½-åring tycker dessutom att alla "häftiga" tryck såsom döskallar etc är läskiga!! Han vill ha de från tjej med massa fina ugglor o andra gulliga djur samt mjuka velourkläder.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    maadicken skrev 2007-09-06 22:28:23 följande:
    nån mer som tycker att stjärnbodyn är liten i storlek??köpte två olika av dom idag i storlek 74, till min son som är 68 lång. övriga kläder han har i 74 är lite stora än, men dom här gick nät och jämt att knäppa ihop...
    jag vet att förra stjärnbodyn var kort och breeed... värdelöst när man har smalisar el "normala". Jag har köpt den grön/vitrandiga med röd stjärna nu och den ser också bred ut... hoppas den inte är lika kort dock...
  • Snorky
    milimina skrev 2007-09-06 22:31:13 följande:
    fast alltså... 74 är för litet på honom, men 80 lite stort. och det ser stort ut också det enda som sitter som gjutet på honom är meandi i 74/80. tur man har en del sånt
    jo, fast dubbelstorlekar tycker jag är jobbiga! Det är ju ännu större glapp då! Så när 74/80 är urväxt ser 86/92 enormt ut! Aldrig är man nöjd! Fast o andra sidan me&i kan man ju inte låta bli... så himla mkt fint!
  • maadicken

ja bredden var ordentlig, men inte så det stör. får väl se hur den blir i 80 bara. kanske inte blir bra alls till min smalis.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Tildamamman

Kunde varit jag som skrivit ditt inlägg!! Dessutom ligger det MASSOR med plagg på webben och flick, bara ett fåtal på pojk... Suck! Är det så svårt att komma på varierade plagg till pojk? (läs: kopiera )

Men de är kanske mer inriktade på flickor eftersom de följs ända upp i vuxna storlekar?? *funderar*

Snorky skrev 2007-09-06 22:36:54 följande:
    hmm... jag undrar varför lindex har så JÄKLA tråkigt sortiment på "pojk" som de kallar det så fint, men på "flick" finns hur mkt fint som helst. Är det så svårt att göra retro på "pojk" eller är velour för flickigt/barnsligt för alla tuffa pojkar som bara måste ha monster o döskallar??? Är så trött på det!! Självklart har jag inte problem med att handla på flick, men det irriterar mig!! Min 2½-åring tycker dessutom att alla "häftiga" tryck såsom döskallar etc är läskiga!! Han vill ha de från tjej med massa fina ugglor o andra gulliga djur samt mjuka velourkläder.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)