• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • miniGrynet
    charmmiss skrev 2007-12-03 10:41:36 följande:
    minigrynet-fast jag tycker skorna som matchde till klänningen var sötare förra året.Men klänningen kostar ju 149kr på nätet, samma som i butik.
    Gjorde den inte häromdagen.... när jag handlade kostade den 74.50 kr.
    Men då fanns det bara den silvriga.

Visste inte att skorna förra året såg annorlunda ut, som sagt, vi köpte klänningen på rea och då fanns det inga skor kvar, bara hårband.
    Men de skorna vi köpte i år ser precis likadana ut som klänningen som då tillhörde förra årets kollektion.
    Vad var annorlunda med förra årets skor då?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Jag tycker att H&M är bra på baskläder, dvs enfärgade bodysar, tröjor, byxor.
    Tycker även att de har en hel del fint i kombinationen brunt/rosa som jag gillar till dottern.

• Snorky

ja, min stora son har börjat gilla spindelmannen  Antar att barnen på dagis har det, så nu vill han också ha... tyckte det var bra när han tyckte spindelmannen var läskig! Hur som helst så tänkte jag att då köper jag väl en spindelmannentröja åt honom på hm då för alla kuponger o tillgodo jag hade. Men såklart är det så urplockat i storlekar i alla spindelmannenkläder så det blev inget ändå!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    miniGrynet skrev 2007-12-03 11:04:02 följande:
    Jag tycker att H&M är bra på baskläder, dvs enfärgade bodysar, tröjor, byxor. Tycker även att de har en hel del fint i kombinationen brunt/rosa som jag gillar till dottern.
    kan hålla med om att baskläderna är helt ok... MEN jag hatar att de har nippran på 2-pack!! Jag vägrar handla deras 2-pack... för antingen är det bara en snygg tröja och sen är den andra vit... för vitt är ju verkligen den mest praktiska färgen på barn!! Eller så är det tex 2 enfärgade bodys och man behöver ha ena färgen men den andra har man inget behov av... då blir det helt plötsligt dyrt ist med hm!! Klart de tjänar mer pengar på det själva, men jag går inte på det!! Det var mkt bättre när de sålde basbodiesarna en o en och hade ta 3 betala för 2.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • charmmiss

minigrynet-
    då kanske de höjt priset igen på nätet.
    Köpte själv den silvriga på tradera, visste inte att de skulle få in den i år igen.
    Hade den röda förra året till lillan på julen.

Har lagt in bild på förra årets skor i mitt galleri, (hade bilden sparad från när jag sålde dem på tradera)
    Fast årets skor är bättre för bebisar som går, hård sula.

• miniGrynet
    Snorky skrev 2007-12-03 11:14:31 följande:
    kan hålla med om att baskläderna är helt ok... MEN jag hatar att de har nippran på 2-pack!! Jag vägrar handla deras 2-pack... för antingen är det bara en snygg tröja och sen är den andra vit... för vitt är ju verkligen den mest praktiska färgen på barn!! Eller så är det tex 2 enfärgade bodys och man behöver ha ena färgen men den andra har man inget behov av... då blir det helt plötsligt dyrt ist med hm!! Klart de tjänar mer pengar på det själva, men jag går inte på det!! Det var mkt bättre när de sålde basbodiesarna en o en och hade ta 3 betala för 2.
    Ok, hade inte barn då det såldes en-pack eller trb2 på H&M.

Kan tipsa om bodysar som nu säljs på rea på nätet, 2-pack för 49 kr istället för 98 kr.
    Jag använder alltid båda färgerna jag köper, så för min del gör det inget.
    Men jag håller med dig på det sättet, att om man inte använder den andra färgern så är det ju onödigt dyrt.
    Jag gillar deras bodysar i modellen mer än Lindex.
  • miniGrynet
    charmmiss skrev 2007-12-03 11:24:19 följande:
    minigrynet- då kanske de höjt priset igen på nätet.Köpte själv den silvriga på tradera, visste inte att de skulle få in den i år igen.Hade den röda förra året till lillan på julen.Har lagt in bild på förra årets skor i mitt galleri, (hade bilden sparad från när jag sålde dem på tradera)Fast årets skor är bättre för bebisar som går, hård sula.
    Ok, ja då hade vi inte kunnat ha förra årets skor eftersom det inte var sula i dom.
    Elise springer ju runt, så då är det skönt med ett par skor som ändå är lite stadigare och mer eller mindre omöjliga att halka runt i.

Sen att dom kostar 59.50 kr tycker jag är toppen!
    Köpte även ett par svarta lack-skor på H&M nyligen, som Elise ska ha på jul och nyår.
    Letade i skoaffären, hittade ett par jättefina, men vill inte betala 250 kr för ett par skor hon kommer använda 2 ggr. Betalar hellre 60 kr.
  • charmmiss

är det bara jag som tycker HM:s flick bodysar är väldigt tajta i modellen, speciellt 2-packen. Köper dem aldrig mer.

• Mamma och Mor

Igår köpte jag ett bar Robeez (Bobuxliknande skor) till dottern. Hon har ju börjat ta sig runt, så skor som inte är halkiga börjar bli nödvändigt. Köpte dem privat av en som fått dubbel uppsättning i present, så det kostade inte över 300:-, vilket jag sett att de annars gör i butikerna.
    Testade de ugglemockasiner som Lindex hade och nog var de fina - men satt inte alls bra på dotterns fot.
    Vilka inneskor har ni till era små som börjat ta sig fram?

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)