• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • Snorky
    Nea 85 skrev 2007-12-03 16:23:23 följande:
    Po.P-rean i Januari brukar ju däremot va väldigt bra Förutom hysteriskt mycket folk och att man typ får köa en timme innan man kommer till kassan. Som tur va hade jag med sambon förra året som ställde sig i kön så fort vi kom in.I år ska jag nog köpa vinteroveraller till nästa år.Min son på 2 år och 4 mån har 98 nu, vad tror ni han kan tänkas ha nästa vinter??Nu borde han ju inte växa så fort längre?
    hur lång är han nu då?? kolla kurvorna inne på barntotal.se vad han förväntas vara tills i mars nästa år så vet du på ett ungefär vilken storlek han ska ha. Min son som blir 3 i mars är 91 cm och har 92 på en reima i år (STOR i storlek). Jag ska köpa 104 till honom på pop´s skidoverall tills nästa år.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Nea 85
    Snorky skrev 2007-12-03 16:32:55 följande:
    hur lång är han nu då?? kolla kurvorna inne på barntotal.se vad han förväntas vara tills i mars nästa år så vet du på ett ungefär vilken storlek han ska ha. Min son som blir 3 i mars är 91 cm och har 92 på en reima i år (STOR i storlek). Jag ska köpa 104 till honom på pop´s skidoverall tills nästa år.
    Okej, Tack! ska kika där.
    Han va 93 cm på 2 års-kollen (+ 1 mån), men jag tror att kom in i en riktig växt-period efter det, för helt plötsligt blev alla kläder för små..
    Men jag kan ju kolla det när lillebror ska på 1 års-koll nu i December.
  • solida

Nea 85 skrev 2007-12-03 17:24:58 följande:

Okej, Tack! ska kika där. Han va 93 cm på 2 års-kollen (+ 1 mån), men jag tror att kom in i en riktig växt-period efter det, för helt plötsligt blev alla kläder för små..Men jag kan ju kolla det när lillebror ska på 1 års-koll nu i December.
    Vad hade han för storlek i overallen förra året? Min son har 80 nu, kommer eventuellt behöva 86 innan vintern är slut. Jag hade också tänkt köpa redan nu till nästa år, men vet inte riktigt vad han kan tänkas ha då...
  • Nea 85
    solida skrev 2007-12-03 17:29:29 följande:
    Nea 85 skrev 2007-12-03 17:24:58 följande: Vad hade han för storlek i overallen förra året? Min son har 80 nu, kommer eventuellt behöva 86 innan vintern är slut. Jag hade också tänkt köpa redan nu till nästa år, men vet inte riktigt vad han kan tänkas ha då...
    Han hade 86 i en skidoverall från Po.P. Men den va tajt i slutet av vintern. Tänkte köpa en till i 92 mot slutet, men det kändes onödigt, det fick bli jacka och byxa då på slutet. Han gick inte på dagis då heller, så då kunde man ju anpassa kläderna lite...
  • tjong i medaljongen
    snigelina skrev 2007-10-31 21:53:57 följande:
    Åh, jag har sett en så fin prinsessklänning i en blogg. Mer som en utklädningsklänning med trekvartsärmar och färgerna är cerise och guld. Nån som sett den i sin butik? Måste köpa som julklapp till mina småtjejer
    Säger också "ÅH" för den har jag också sett...fick du tag i någon? Har du bild på den? Minns du var du såg bilden? Jag stog nämligen och höll i just den klänningen för någon vecka sedan men av någon outgrundlig och idiotisk anledning hängde jag tillbaka den och nu är den slut och jag ångrar mig något grymt...
  • Squeezetoy
    Snorky skrev 2007-12-03 16:19:07 följande:
    ähh... gör om allt till unisex så blir det bättre! Fast tjejavdelningen har ju jättemkt unisex så jag handlar mkt där till min stora pojk... på pojk hittar jag inte ett skit, men det beror också på att allt är så "häftigt" o "tufft" där o det är inte min stil riktigt.
    På en av Lindexaffärerna här i stan har de hängt de tjejkläderna som känns mest unisex precis i gränsen mellan avdelningarna. På det viset är det säkert fler pojk-föräldrar som hittar dom. Det är ju inte alls som snokar inne på tjej liksom. Jag tycker att det var ett bra initiativ av den affären.

Jag gillar inte heller Lindex pojkkläder från 86 och uppåt. Över huvud taget tycker jag det känns rätt trist nu när min pojk som faktiskt inte är mer än 8 månader har 86 redan på bodys/tröjor (lite stort är det ju, men det ät ju inte någon idé att köpa 80 som sitter perfekt på heller) Sen har han en stl mindre på byxor oftast. Men nu måste jag ju börja kika på avdelningarna för större pojkar. Nog för att han är ganska stor i växten, men han är ju ändå bara 8 månader och jag tycker inte alltid att kläderna från 86 och uppåt alltid är så anpassade för hans ålder. T ex tycker jag att bodys är jättebra eftersom man slipper glipor, och han är enligt mig fortfarande i en sån ålder att body är mest praktiskt, men urvalet krymer rätt drastiskt efter 86, inte ens alla som har bodys i 86 heller.
  • miniGrynet
    Squeezetoy skrev 2007-12-03 18:46:26 följande:
    På en av Lindexaffärerna här i stan har de hängt de tjejkläderna som känns mest unisex precis i gränsen mellan avdelningarna. På det viset är det säkert fler pojk-föräldrar som hittar dom. Det är ju inte alls som snokar inne på tjej liksom. Jag tycker att det var ett bra initiativ av den affären.Jag gillar inte heller Lindex pojkkläder från 86 och uppåt. Över huvud taget tycker jag det känns rätt trist nu när min pojk som faktiskt inte är mer än 8 månader har 86 redan på bodys/tröjor (lite stort är det ju, men det ät ju inte någon idé att köpa 80 som sitter perfekt på heller) Sen har han en stl mindre på byxor oftast. Men nu måste jag ju börja kika på avdelningarna för större pojkar. Nog för att han är ganska stor i växten, men han är ju ändå bara 8 månader och jag tycker inte alltid att kläderna från 86 och uppåt alltid är så anpassade för hans ålder. T ex tycker jag att bodys är jättebra eftersom man slipper glipor, och han är enligt mig fortfarande i en sån ålder att body är mest praktiskt, men urvalet krymer rätt drastiskt efter 86, inte ens alla som har bodys i 86 heller.
    Finns det inte bodys till stl 92 på de flesta affärer i alla fall?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    miniGrynet skrev 2007-12-03 18:49:53 följande:
    Finns det inte bodys till stl 92 på de flesta affärer i alla fall?
    Kanske bara är något jag fått för mig...
    (kollade Lindex sida nu och såg att där fanns det bara till 86 i alla fall, synd!)
  • miniGrynet

Bodysarna i T3B2 går upp till stl 92, så där fanns det ju i alla fall.

• Nea 85
    miniGrynet skrev 2007-12-03 18:51:08 följande:
    Kanske bara är något jag fått för mig... (kollade Lindex sida nu och såg att där fanns det bara till 86 i alla fall, synd!)
    Nä, det finns! Jag har en brun molnbody från Lindex liggandes i byrålådan i stl. 92.
    Va på t3b2 och så hittade jag ingen 3:e som jag gillade i rätt storlek, så då tog jag en sån...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)