• Izamoon

schäfer xxl

Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.

• Svar på tråden schäfer xxl
  • Joppis

Stackel är vargdags mat hos vissa klubbar på kontinenten....tyvärr.

• snusmumriken2
    Joppis skrev 2007-09-10 11:29:02 följande:
    Stackel är vargdags mat hos vissa klubbar på kontinenten....tyvärr.
    Ja, o det är för sorgligt...
  • trollkarl

återigen ang stackel, så kan ni själva se att han säger att han inte vill anävnda det, men familjen ville det.. ang elhalsband så tar han det som sista utväg mitt damskap =)

jag tvivlar på att ni har sett mycket av honom, och hans serier..

samma med att han gör exakt som man gör i en riktig flock, tar sin plats, står högst i rang etc etc..

• snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 11:56:51 följande:
    återigen ang stackel, så kan ni själva se att han säger att han inte vill anävnda det, men familjen ville det.. ang elhalsband så tar han det som sista utväg mitt damskap =)jag tvivlar på att ni har sett mycket av honom, och hans serier..samma med att han gör exakt som man gör i en riktig flock, tar sin plats, står högst i rang etc etc..
    Öh... Vad är det för hundtränare då som använder sådana verktyg MOT SIN VILJA?! Bara för att nån säger åt mig att misshandla min hund så GÖR jag inte det!!
    Nu sjönk han ännu mer...

O angående det där med sista utväg... kan man inte "få ordning" på en hund utan att använda metoder som går ut på att göra illa hunden så bör man nog se sig om efter ett annat yrke...
  • Joppis

Och han kan "tala med hundar"?... Trots det så går han på ägarens önskan?... Det talar bara ännu mer för att han inte vet vad han pysslar med :-P

Hur går det med kennelnamnet? :-P

• trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:01:01 följande:
    Öh... Vad är det för hundtränare då som använder sådana verktyg MOT SIN VILJA?! Bara för att nån säger åt mig att misshandla min hund så GÖR jag inte det!!Nu sjönk han ännu mer...O angående det där med sista utväg... kan man inte "få ordning" på en hund utan att använda metoder som går ut på att göra illa hunden så bör man nog se sig om efter ett annat yrke...
    men du är inte den mest framstående hundpsykologen i världen iaf...
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 12:01:05 följande:
    Och han kan "tala med hundar"?... Trots det så går han på ägarens önskan?... Det talar bara ännu mer för att han inte vet vad han pysslar med :-PHur går det med kennelnamnet? :-P
    dom ville ha det, och det är inte misshandel i mina ögon, du vet heller inte hur länge han hade det på...
    det rörde sig inte om lång tid alls, utan ett sätt för honom att få hunden ur sin fas, och in i ett mer naturligt stadium..

samma gäller elen, det är för att bryta ett hårt invant mönster.
  • Joppis

Hundpsykologer i allmänhet...är inte mycket att hurra för .... Dom borde ägna sig mer åt hund praktiskt...än att bara läsa böcker :-P

Hundpsykolog finns det folk som kallar sig efter en helgkurs!

• Joppis

Jag vet vad syftet med att anävnda ett stackel är... Vet du?

• trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 12:04:15 följande:
    Jag vet vad syftet med att anävnda ett stackel är... Vet du?
    jupps.. det vet jag allt.. läs högre upp..
Svar på tråden schäfer xxl