• Izamoon

schäfer xxl

Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.

• Svar på tråden schäfer xxl
  • snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 11:01:07 följande:
    rädd hund?? har jag aldrig sett i hans program...
    Vad menar du att de hundarna är då?
    Den form av underkastelse de hundarna visar anser jag vara ett typexempel på "jag gör som du säger, gör mig inte illa!"
    Varför vill man ha en hund som kryper så för en?!
    Jag vill ha en glad hund bredvid mig!

Det är tydligt att du o jag har olika syn på hur hundar bör tränas.

Har du fått fram kennelnamnet ännu?
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 11:03:43 följande:
    Grymt duktig?....Han har väl använt sig av både el och stackel?... Att han använder stackel är ju bara ett bevis på ren okunskap...eftersom syfte med stackel inte alls har det användningsområdet....
    det enda ni kan komma på ni som är anti MILAN.. suck..

okej, el och stackel har ju varit i dom lägena det inte finns andra möjligheter, till en hund som ligger på håret rån avlivning för att allt man gör inte går in i hunden..
    men om du har sett så har han fått ordning på hunden och hunden fungerar idag socialt i sin familj..
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 11:05:46 följande:
    Vad menar du att de hundarna är då?Den form av underkastelse de hundarna visar anser jag vara ett typexempel på "jag gör som du säger, gör mig inte illa!"Varför vill man ha en hund som kryper så för en?!Jag vill ha en glad hund bredvid mig!Det är tydligt att du o jag har olika syn på hur hundar bör tränas.Har du fått fram kennelnamnet ännu?
    rädsla, och undergivelse är två helt olika saker..
    glad hund i all ära...

jag tränar min hund på mitt sätt, och jag har en grymt bra hund, arbetsmässigt samt socialt just nu, efter CM´s tips..
  • snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 11:06:41 följande:
    det enda ni kan komma på ni som är anti MILAN.. suck..okej, el och stackel har ju varit i dom lägena det inte finns andra möjligheter, till en hund som ligger på håret rån avlivning för att allt man gör inte går in i hunden..men om du har sett så har han fått ordning på hunden och hunden fungerar idag socialt i sin familj..
    Exakt VAD är det han gör som är så bra då?
    Förklara för en Milan-oinvigd...
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 11:08:11 följande:
    Exakt VAD är det han gör som är så bra då?Förklara för en Milan-oinvigd...
    ja, titta på rogramen du så kan du skaffa dig en egen uppfattning..

jag har min, och det är att han är riktigt duktig..
    på hund som inte kan gå i koppel, till aggresiva hundar..

han har en pondus som ni nog inte har tillstymmelse till =)
  • Joppis

Som sagt...Jag är inte det minsta imponerad av nån som använder stackel utan att veta dess huvudsyfte... Frågan är om han ens vet vad huvudsyfte eg är....(inte för att jag förvarar dess användning)

• stina72

Det där kennelnamnet får vi nog aldrig reda på

• Joppis

*ASG*...Pondus genom att använda verktyg ja... Hur svårt kan det vara då!

• Joppis

Jag är ytterst nyfiken på vilken kennel det gäller...som har en lång kö på tjänstehundar

• snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 11:08:08 följande:
    rädsla, och undergivelse är två helt olika saker..glad hund i all ära...jag tränar min hund på mitt sätt, och jag har en grymt bra hund, arbetsmässigt samt socialt just nu, efter CM´s tips..
    En hund som ser upp till sin flockledare visar repekt på andra sätt än att krypa för sin förare...
    En hund som kryper är ingen glad hund.
    En hund som inte är glad är inte lycklig... osv...

Tänker inte diskutera huruvida din hund är bra eller inte då jag inte känner den.

Nyfiken, tävlar du nåt med din hund? (Är det en schäfer? har inte riktigt fått det klart för mig).
Svar på tråden schäfer xxl