schäfer xxl
Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.
Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.
Word!
trollkarl --> Nej, den hade inte svenska gener, det är jag 100% säker på.
Men om du vet vad hunden hette i stamtavlan får du gärna tala om det.
Bara för att en hund är reggad och uppfödd i sverige så betyder det ju inte att den har svenska linjer. eller hur?
Om Gothia var ett dåligt exempel så kom med något bättre då
Jag tror helt enkelt att vi inte har samma syn på vad en bra schäfer är.
Jag vill ha en bruksschäfer och du kanske tycker att de hundarna som vinner SSM är bra hundar. Personligen skulle jag aldrig i livet köpa mig en sån hund.
Det jag menar med svenska linjer är ju typ Polarmarken, Karga Landet, Norpatorp, Silverpilen osv
Sen kommer det ju givetvis in importerade hundar som har fyllt en bra funktion i svensk avel. Ta tex Odin v andershofer ufer, Arry vom Schloss Zweibruggen , Fero vom Zeuterner Himmelreich.
den var svensk uppfödd, det ser man ju på den... kapryggig och mager utav bara satan.. bruksgener håller jag med om att dom är bättre..
trollkarl --> Du är rolig du. Ärligt talat tror jag inte att du har en susning om schäferlinjer utan bara sitter och gissar