Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Izamoon

schäfer xxl

Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.

• Svar på tråden schäfer xxl
  • Pinkstar

skulle det vara en större schäfer el??
    har aldrig hört talas om schäfer xxl o jag har haft 2 st!

• ixxia

vad är det?? en shäfer på 1.80elr?

svälj hövve å köp ny kröpp
  • ixxia
    (schäfer skulle d stå!)
  • trollkarl

jag är nyfiken jag me på vad det är, då min familjs hundar har vart orginal =)

• snusmumriken2

Hur ser en schäfer xxl ut?!
    Under alla mina år som instruktör på sbk har jag bara sett normala schäfrar...

• Saltlakrits

Det har inte jag heller hört innanFundersam

Jag känner en som har en schäfer som är 73 i mankhöjd... (ganska stort)
    Men "den rasen" heter bara schäfer..... (ja, eller långhårig schäfer )

Men man får veta något nytt var dag, så jag är nyfiken på om det finns

Mamma till tre underbara barn!
  • Erka

Finns väl bara "schäfer"....?  Har dock hört talas om att det finns de som avlar på de större schäfrarna för att få dem stora... Känns dock inte som en seriös uppfödning då schäfrarna redan har kassa höfter, känns onödigt att "göra" dem tyngre och ge dem ännu mer problem.

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Häxan Jia
    Izamoon skrev 2007-09-09 10:59:36 följande:
    Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.
    Vad är en sån för något.. en vanlig schäfer på anabola eller???
    I am always willing to learn, however I do not always like to be taught
  • stina72

En schäfer är en brukshund och de ska ha en storlek på högt 65 cm för hanar. Allt annat är bara av ondo för hunden.
    Köp en annan ras om du vill ha en stor hund som är fin. En schäfer köper man för att träna, tävla och leva ett aktivt liv.

• ixxia
    Saltlakrits skrev 2007-09-09 11:29:45 följande:
    Det har inte jag heller hört innanJag känner en som har en schäfer som är 73 i mankhöjd... (ganska stort)Men "den rasen" heter bara schäfer..... (ja, eller långhårig schäfer)Men man får veta något nytt var dag, så jag är nyfiken på om det finns
    min är 72 i mankhöjd åxå ganska stor, över standarden iaf, han är långhårig, vet du vart din kompis schäfer kommer ifrån?
Svar på tråden schäfer xxl