• Izamoon

schäfer xxl

Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.

• Svar på tråden schäfer xxl
  • snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 12:33:10 följande:
    för att jag är nöjd med hunden... för att ajg och hunden kommer överens. samt att jag står högre och han litar på mig till hundra %... och att han funkar ihop med nadra hundar, människor, och funkar i jobb..
    Men hur har du bedömt den? Besitter du den kunskapen att kunna bedöma en hund mentalt o exteriört?
    Eller är det en rent lekmannamässig bedömning? Då ger jag faktiskt inte så mycket för den, sorry.

Vad arbetar du dina hundar med?

Var inne på din länk. Kul att du hittat en hund du anser vara tilltalande.
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:38:37 följande:
    Men hur har du bedömt den? Besitter du den kunskapen att kunna bedöma en hund mentalt o exteriört? Eller är det en rent lekmannamässig bedömning? Då ger jag faktiskt inte så mycket för den, sorry.Vad arbetar du dina hundar med?Var inne på din länk. Kul att du hittat en hund du anser vara tilltalande.
    japp, underbara hundar, mycket hjärta och ett bra sinne..

min bedömning, gäller min sits, inte hur fackmännen bedömer...
  • snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 12:40:13 följande:
    japp, underbara hundar, mycket hjärta och ett bra sinne..min bedömning, gäller min sits, inte hur fackmännen bedömer...
    Ja, det säger ju inte särskilt mycket om dina hundar...
    Alla hundägare anser nog just sina hundar vara bra, men att påstå att man får fram riktiga kanonhundar som blivit bedömda av tränare kräver lite mer än att bara "tycka så själv".

Sätter ärligt talat inte mycket tilltro till vare sig dina träningsmetoder eller kunskaper.

Men alla är vi profeter i vårt eget land...
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:47:51 följande:
    Ja, det säger ju inte särskilt mycket om dina hundar...Alla hundägare anser nog just sina hundar vara bra, men att påstå att man får fram riktiga kanonhundar som blivit bedömda av tränare kräver lite mer än att bara "tycka så själv".Sätter ärligt talat inte mycket tilltro till vare sig dina träningsmetoder eller kunskaper. Men alla är vi profeter i vårt eget land...
    jupps, visst är det så.. men visst, jag tar min canario när jag har fått hem han och tränat ett tag o åker upp till dig så får du beöma själv.. så kommer du själv se at jag har lyckats...
  • stina72

Förövrigt så vet jag nu vilken hunden i Insider är:
    S63916/2005

Mycket svenska linjer där eller hur

• Udda

Har följt denna tråden å fått mig mina skratt ibland...

Men jag undrar nu:
    Till Trollkarl:

Vet du egentligen vad ett MH eller ett MT går ut på???

• snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 12:49:17 följande:
    jupps, visst är det så.. men visst, jag tar min canario när jag har fått hem han och tränat ett tag o åker upp till dig så får du beöma själv.. så kommer du själv se at jag har lyckats...
    Vad exakt är det du tränar? Har inte fått klarhet i det...

Det fanns inget kennelnamn till den där jättebra kenneln med polishundarna eller?
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:53:38 följande:
    Vad exakt är det du tränar? Har inte fått klarhet i det...Det fanns inget kennelnamn till den där jättebra kenneln med polishundarna eller?
    återigen som tidigare nämt en bit upp så nej jag har itne fått tag i det än..
  • stina72

Trollkarl --> Ta ring upp Maria som har kenneln då och fråga

• Udda
    stina72 skrev 2007-09-10 12:53:15 följande:
    Förövrigt så vet jag nu vilken hunden i Insider är:S63916/2005 Mycket svenska linjer där eller hur
    Vilken va de? Den som va så vinglig eller?
Svar på tråden schäfer xxl