• Izamoon

schäfer xxl

Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.

• Svar på tråden schäfer xxl
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 12:03:39 följande:
    Hundpsykologer i allmänhet...är inte mycket att hurra för .... Dom borde ägna sig mer åt hund praktiskt...än att bara läsa böcker :-PHundpsykolog finns det folk som kallar sig efter en helgkurs!
    han är en pratiskt människa.. dom som bara tittar på en hund och inte gör nåt är psykologer i mina ögon..
  • Joppis

Ehhhh??? Näää...det är inte alls huvudsyftet.

• trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 12:05:33 följande:
    Ehhhh??? Näää...det är inte alls huvudsyftet.
    jaså, berätta då du allsmäktiga...
  • snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 12:02:01 följande:
    men du är inte den mest framstående hundpsykologen i världen iaf...
    o vem har påstått det?
    Är absolut ingen hundpsykolog, däremot instruktör med rätt stor erfarenhet
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:08:52 följande:
    o vem har påstått det?Är absolut ingen hundpsykolog, däremot instruktör med rätt stor erfarenhet
    jojo, jag litar inte på instruktörer, då dom i många fall är helt av banan =)

ett exempel, min sambo hade med sin förra hund så han skulle få lite social träning till bruksklubben hör i kommun, hon fick till svar att vi tar inte in mördarhundar här... så mycket visste dom...
  • snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 12:03:18 följande:
    dom ville ha det, och det är inte misshandel i mina ögon, du vet heller inte hur länge han hade det på... det rörde sig inte om lång tid alls, utan ett sätt för honom att få hunden ur sin fas, och in i ett mer naturligt stadium..samma gäller elen, det är för att bryta ett hårt invant mönster.
    Nu tycker jag faktiskt att det svamlas en del...

Spelar det egentligen någon som helst roll om det satt en minut eller tio? Lika smärtsamt för hunden...
    O han som är sååå duktig, varför kan han inte bryta en hunds beteende på annat sätt än att använda dessa smärtsamma metoder?
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:11:48 följande:
    Nu tycker jag faktiskt att det svamlas en del...Spelar det egentligen någon som helst roll om det satt en minut eller tio? Lika smärtsamt för hunden...O han som är sååå duktig, varför kan han inte bryta en hunds beteende på annat sätt än att använda dessa smärtsamma metoder?
    återigen för femtielfte gången, det var sista utvägen för just den hunden...

smärtsamt? nja, el är det inte, jag har själv testat stackel på mig själv och el för den delen, och det är inte spetsiga piggar, utan trubbiga som är obekävma enbart..
  • snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 12:10:50 följande:
    jojo, jag litar inte på instruktörer, då dom i många fall är helt av banan =)ett exempel, min sambo hade med sin förra hund så han skulle få lite social träning till bruksklubben hör i kommun, hon fick till svar att vi tar inte in mördarhundar här... så mycket visste dom...
    Tråkigt att ni blev bemötta så.
    O med anledning av detta så drar du alla instruktörer över samma kam? Trist eftersom du missar mycket kunskap som du skulle kunna ha nytta av...
    Vad hade ni för ras då som klassades som mördarhund rakt av?

Är fö fortfarande nyfiken på kenneln...
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 12:14:53 följande:
    Tråkigt att ni blev bemötta så.O med anledning av detta så drar du alla instruktörer över samma kam? Trist eftersom du missar mycket kunskap som du skulle kunna ha nytta av...Vad hade ni för ras då som klassades som mördarhund rakt av?Är fö fortfarande nyfiken på kenneln...
    en blandning på grand danois och dobbermann..

det var bara ett exempel, jag har andra me för den delen..

nja, ajg kör mitt eget race, och jag får riktigt ritkgit bra hundar, som av tränare har blivit bra bedömda..
  • Izamoon

Ja jag ska leta med ljus å lykta efter en bra kennel som ser till hundens bästa men tyvär är det ju svårt idagens läge det är ju så mycket oseriöst nu för tiden å jag som inte köpt via kennel tidigare utan av privatpersoner vet inte hur man kollar om kenneln är seriös vad man ska kolla på m.m. men jag har nog bara haft tur med mina hundar. Jag tyckte oxå CM var bra till viss del av hans uppfostring eller vad det är men efter det jag läst nu så vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Vill ju ha en hund som håller.

Svar på tråden schäfer xxl