• Izamoon

schäfer xxl

Hejsan jag undrar om det är någon som vet hur en schäfer xxl är till sättet och vart man ev kan få tag på en , kanske rent av finns nån här inne som har en sån. Är lite intresserad av en sån tycker dom är så fina.

• Svar på tråden schäfer xxl
  • Joppis

Trollkarl: Möjligt att sidan är värdelös... men målsättningen som SBS har är huvudsaken....

• trollkarl

jovisst, skulle jag ta hund därifrån, vilket jag nu inte gör, så hade jag givetvis jobbat med hunden..
    men nu är det så att jag väljer annan ras istället...

för att ta ett exempel på sunt förnuft, titta på cesar milian, mannen som kan tala med hundar, det är sunt förnuft han håller på med, inte många har det tyvärr..

snusmumriken2 skrev 2007-09-10 10:30:51 följande:
    Eftersom det ÄR hundar vi håller på med, alltså levande varelser, så anser jag det MYCKET viktigt att man vet vad man håller på med... Håller inte med om att få hundägare har sunt förnuft. De allra flesta har det. Men det beror ju på vad du lägger för värderingar i det ordet?Ja, du har sagt att polisen står i kö för att ta hund från din kennel, o därför är jag väldigt nyfiken på att veta vilken kennel det är? Har en bekant inom polisen vars tjänstehund snart ska gå i pension. Du har alltså ingen hund från denna kennel?Dessutom... En uppfödare som är så bra o så seriös (som denna då borde vara eftersom polis vill ta hund därifrån) borde ju då avla på en viss typ av hundar, dvs ARBETANDE hundar, o följdaktligen ställa nån typ av krav på sina valköpare att arbeta med hunden? Eller?
  • Joppis

Trollkalr? CM= sunt förnuft? *ASG*...

• trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 10:43:22 följande:
    Trollkalr? CM= sunt förnuft? *ASG*...
    jupps.. det är inte för inte som han är världskänd, skrivit fem böcker, gör TV och har ett stort framgångsrikt företag..
  • Joppis

Klart som fan att han är värdlskänd...Han är ju bara en "showare" ju.... Och det är han duktig på oxå...men så duktig på hund...njae...

• snusmumriken2
    trollkarl skrev 2007-09-10 10:39:21 följande:
    jovisst, skulle jag ta hund därifrån, vilket jag nu inte gör, så hade jag givetvis jobbat med hunden..men nu är det så att jag väljer annan ras istället...för att ta ett exempel på sunt förnuft, titta på cesar milian, mannen som kan tala med hundar, det är sunt förnuft han håller på med, inte många har det tyvärr..
    Alla är vi saliga på vår tro...
    Vad Ceasar Milan gör med sina hundar råder det delade meningar om. Vad menar du är sunt förnuft?
    Jag anser att hundägande utgår från ömsesidig hänsyn o respekt. Jag vill inte ha en hund som respekterar mig på det sätt att den är rädd för mig! Jag vill inte ha en hund som kryper för mig!
    Mina hundar ska vara glada, arbetsvilliga o frimodiga. De ska respektera mig som flockledare för att jag gjort mig förtjänt av den rollen, de ska se upp till mig för att jag gör mitt jobb bra, inte för att de är rädda för att få stryk.
    Jag arbetar utifrån tesen att berömma mina hundar när de gör nåt bra, de vill arbeta av glädje. Berömmet för hunden är INTE att slippa bli bestraffad...

Att utifrån det du ser på tv dra den slutsatsen att de flesta hundägare inte har sunt förnuft tycker jag är att gå för långt.

Tycker personligen att det är obehagligt med dessa "hundträningsprogram" på tv. En oerfaren hundägare vet inte hur de ska använda de metoder som syns (oftast inte i sin helhet!) i rutan o det kan bli sååå otroligt fel när de ska prova på sin egen hund!
    DÄR får man se till att använda sitt sunda förnuft o vända sig till en brukshundklubb istället.
  • trollkarl
    Joppis skrev 2007-09-10 10:55:41 följande:
    Klart som fan att han är värdlskänd...Han är ju bara en "showare" ju.... Och det är han duktig på oxå...men så duktig på hund...njae...
    det är ju så att han har två läger runt sig. dom som " hatar" han och dom som äslakr han, jag är den sista, jag tycker han är grymt duktig..
  • trollkarl
    snusmumriken2 skrev 2007-09-10 10:58:31 följande:
    Alla är vi saliga på vår tro...Vad Ceasar Milan gör med sina hundar råder det delade meningar om. Vad menar du är sunt förnuft?Jag anser att hundägande utgår från ömsesidig hänsyn o respekt. Jag vill inte ha en hund som respekterar mig på det sätt att den är rädd för mig! Jag vill inte ha en hund som kryper för mig! Mina hundar ska vara glada, arbetsvilliga o frimodiga. De ska respektera mig som flockledare för att jag gjort mig förtjänt av den rollen, de ska se upp till mig för att jag gör mitt jobb bra, inte för att de är rädda för att få stryk.Jag arbetar utifrån tesen att berömma mina hundar när de gör nåt bra, de vill arbeta av glädje. Berömmet för hunden är INTE att slippa bli bestraffad...Att utifrån det du ser på tv dra den slutsatsen att de flesta hundägare inte har sunt förnuft tycker jag är att gå för långt.Tycker personligen att det är obehagligt med dessa "hundträningsprogram" på tv. En oerfaren hundägare vet inte hur de ska använda de metoder som syns (oftast inte i sin helhet!) i rutan o det kan bli sååå otroligt fel när de ska prova på sin egen hund!DÄR får man se till att använda sitt sunda förnuft o vända sig till en brukshundklubb istället.
    rädd hund?? har jag aldrig sett i hans program...
  • Joppis

Grymt duktig?....Han har väl använt sig av både el och stackel?... Att han använder stackel är ju bara ett bevis på ren okunskap...eftersom syfte med stackel inte alls har det användningsområdet....

Svar på tråden schäfer xxl