• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

sole: nej, det är klart att du inte ska bära! Ta in din vagn du menade bara att det blir trångt med 6 vagnar samtidigt.. fast om någon plutt behöver sova kan ni ta in den.

Nu går jag ut strax och handla och så får A sova så att han orkar leka med alla barnen. Kommer tillbaka senast kl 12! Så kom vid 12!

vivs: jag bor på loftgången så om du inte hittar den så hittar du inte till mig Det är lätt, 2 trappor och så ut genom porten bara.

om fler ansluter sig den närmta kvarten så får ni sms:a mig på 0736-199654 så att jag kan köpa lunch åt er också.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Björklöv

Jag kan oxå ställa min vagn i loftgången. Om den klarade av att stå ute igår när det regnade (utan regnskydd!!!) ska den väl klara av en stund på en loftgång

• Frill

Pust, nu har jag äntligen en telefon igen! Nästan lika jobbigt att vara utan mobil som internet
    En fin och röd Sony Ericsson med blommor på! Eller för er som är lagda åt det hållet, en W660i med 3G, 2mp-kamera, radio och Walkman. Kommer som vanligt att använda ring- och sms-funktionen och inget annat.

Swe, tack. A är fortfarnde snorig, främst på fm, men på ett strålande humör. Och min mage hade nog mest fått för mycket kaffe.

Hoppas ni hade en trevlig träff och att ni släppte iväg Pluttmor kl tre
    Vi har gjort nästan allt det vi skulle göra igår, fixat telefon, köpt farsdagspresent och tagit bort stygn. Nu står mitt tre dagars kavringsbak och jäser och jag ska äntligen få dricka kaffe och äta kardemummakakan jag bakade igår. Sen ska jag ta itu med picknickbröd som ska fyllas med fläsk, ost och purjolök inför lördagens tjejmiddag med promenad (husligt värre).
    Vi är ett gäng som har tjejmiddag varje år kring allhelgona och sen förra året har det kommit 5 bebisar och en tjej är gravid! Produktivt år.

• Swenglish

Tack för idag Plutto och ni andra! Mycket revligt som vanligt!

Åh jag vill också ha ny telefon Frill! Får man fråga vad en sån snajdig sak går på?

Nu matar morfar F och jag får surfa, lyxigt!

• Pippil8

Hej hej! Idag har jag jobbat, hjälp vilken annan värld det är! Jag är verkligen inne i ett helt annat tempo när jag kommer hem från jobbet jämfört med när jag varit hemma. Märker att M som varit hemma med E är sååå lugn efter dagar hemma med E. Rätt skön lunk Kommer sakna den när jag börjar jobba på riktigt om några veckor.

J79 - E sov ända till 0530 i morse Hoppas på samma sak nu i natt! Kul att det går bättre även för er.

I morgon är det FREDAG! Härligt va?! Och fars dag på söndag. Ska era barns pappor få nåt?

• Plutten forever

Skriver lite efter middagen/före Heroes-tittande (nedladdat alltså)

Tack för idag ni som var här! Alltid så trevligt att ha er här! Och gud vad sött när Freddy somnade på Anna som värsta lilla nyfödingen. Jag ska maila korten!
    Jag gick hem till en kompis sen och kom hem hit efter kl 18, händelserik dag för Plutten. Nu sover han (sedan en timme tillbaka).

Frill: grattis till ny telefon! Jag använder också bara ring- och smsfunktionenrna. Och tar något kort då  & då. Vad blir det för en farsdagpresent då? 

Fars dag ja. Jag och Sole pratade om det när vi promenixade. Dan ska få ett inramat fint kort på Alvin att ha på skrivbordet på jobbet (nu har han bara ett på Irma). Och god jättefrukost med amerikanska pannkakor. Vad ska ni göra på fars dag?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

tack för idag!

på fars dag ska L få hand och fotavtrycken som vi gjorde hemma hos pluttmor på 6månadersdagen + sovmorgon och god frukost såklart!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Emma3

Hej!

På farsdag ska P får hand och fotavtrycket som jag gjorde för ett tag sedan. Har bild på det i min blogg ni som har adressen Sen har jag köpt en bodysuit till Leo från ME&I så köpte jag en matchande t-shirt till P, lite töntigt kanske men sött

Sofffy: Vi ska oxå till Göteborg nästa vecka fast vi åker på torsdag

Pippil: Skönt att E sover bättre igen.

Idag har Leo stått på alla fyra flera gånger och riktigt länge, men mer har det inte blivit han har inte fattat att han måste ta fram händerna för att han ska komma framåt. Men tror inte det kommer dröja så länge till Och nu ikväll när han stod där på alla fyra så satte han sig själv sedan för första gången, han brukar annars bara lägga sig på magen, duktig kille

Mamma till underbara Leo 070320
  • Vivs

Tack för idag, det var riktigt kul att se er igen! Alla bebisar har verkligen blivit stora!

Nu har J just somnat..lite bättre än igår då hon somnade tolv. Vore fantastiskt ifall hon sov nu ända till i morgon bitti men det vågar jag nog inte tro på.

Fars dag..min sambo ska få frukost på sängen och sovmorgon och en flaska whisky av mig, han älskar whisky men köper det aldrig till sig själv.

Nu ska jag passa på att titta på inspelade avsnitt av cityakuten!

• J79

Plutten, Swe, Sole, Vivs och Björklöv vad trevligt det var att träffa er och era gulliga ungar idag.

Pippi vad skönt att han sov så bra hoppas att det håller i sig.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6