• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillenlillen

Hej alla gulliga mammor!

Har inte varit inne på år känns det som, pga flytt osv. Com Hem har dessutom lyckats göra fel så jag tror vi surfar på nån annans bredband för telefon och tv funkar INTE... Och nu har vi fått nytt modem och kort och massa koder och beskrivningar och NYTT telefonnummer, något de aldrig informerat oss om så här ska klagas Jag tänker ju inte byta hemnummer bara för att vi flyttar, och så verkar det som om vi måste betala nya startavgifter för allt.. Helt stört. Men det ska förhoppningsvis gå att ändra på... Orka med att ALLTID ha problem med stora företag som inte kan sköta sina grejer!

Idag har jag och Inez (som har 40 graders feber sedan 1,5 dygn) varit på woklunch hos Bianca och sen haft Björklöv & lilla K på kaffe och lite lek i Inez nya rum. Mysigt! Annars har vi mest varit ute i tråkigt väder. Fy vad kallt det är!

Inez har fått sina tåv första bissingar, vet inte om febern kommer av det men enligt bvc så får man inte SÅ hög feber av tänderna. Kan också vara tredagarsfeber enligt Sjukvårdsupplysningen. Stackars liten bara gråter och svettas och är vinröd i ansiktet

Hörde att ni som sågs hade trevligt i Fort Plutten idag!

Var ni fler som var på Barnmässan? Jag träffade TH där när vi gick in. Inez satt i min nya mei tai hela rundan och sov gott i 2,5 timme medan mamma köpte nappflaskor, presenter, fick gratisprover på en massa saker och gjorde av med lite mer pengar...

I övrigt har flytten gått jättebra, har ett tiotal lådor kvar att fixa lite med, annars går det faktiskt att bo här nu Den som vill är välkommen att titta in, men inte alla på en gång än, för golvet är inte krypvänligt än.. Inez kryper ju inte, något som är bra när det är stökigt!

Sorry att det blev så långt, men det var ju ett tag sen!

• Frill

Fars dag, jag kommer att vara bakfull efter tjejmiddagen och ev har vi en nattgäst m bebis från densamma... Men funderar på att bjuda på lunch nån trevlig stans.
    I present ska han givetvis få en... slips! Det är ju så klyschigt att det är kul Dessutom behöver han faktiskt slipsar, de han har är så förbenat trista. Fast jag tänkte nog också ge ett inramat kort på A. Och kanske en blomma.

Swe, jag hade en 3-mobil innan som kostade 99 kr/mån plus abonnemang (69 kr som man även får ringa för). Den var avbetald, så mina mobräkningar var äntligen ganska låga (bortsett från SL-biljetterna via sms). Nu får jag helt enkelt fortsätta abonnemanget i 18 mån med tillägg för den nya telefonen som då kostar 69 kr/mån - alltså billigare än den förra så det är rätt ok.

Pluttmor, åh amerikanska pannkakor! Lyllos D.

Pippl8, jag börjar få jobbångest :-S. Han är ju så söt, kan man verkligen gå till jobbet då? Som den självständiga coola flickan sa.

Emma, grattis till framstegen!

• Frill

Vi ska förresten på 8-månaderskoll i morgon. På A:s 8-månadersdag! Tänk att han är så stor redan. Idag tog E ner liggdelen i källaren. Kändes nästan lite vemodigt.

Är det någon mer än jag som tänker gå på matmässa i morgon?

Lillen, stackars Inez. Hoppas det går över snart.

• Vivs

Lillen - jobbigt att I har så hög feber men det vänder nog snart!

Här gick sovningen inget vidare J sov i 20 minuter sen vägrade hon vara i sängen. Nu sitter hon här och leker. Suck! Får trösta mig med att hon är glad när hon får vara uppe i alla fall..

Frill - jag hade också köpt en slips om inte M själv hade köpt en förra helgen. Han använder slips jämt så jag tycker faktiskt det är en bra present

• Plutten forever

Hemsk natt, orkar inte ens förklara... men jag säger sähär: Det var Dan som gick upp "i morse". Nu är jag uppe efter att ha "sovit ut". Klockan är 6.08.

lillen: grattis till tänder men var jobbigt med feber! hoppas det blir bra snart. Så du sydde klart mei taien, bra! trodde inte att du avslutade några projekt?

frill: lycka till med 8-månkontroll! Du får gärna berätta vad de gör, vad som händer osv... Vi ska dit nästa vecka (också på 8-månadersdagen faktiskt)

björklöv: så du dubbelfikar, bra jobbat! men så snäll och lugn som K är nu så är det klart att man ska passa på... Jag var hemma hos en kompis senare efter Alvins sovpromenad, så jag hann med lite jag med igår.

Idag ja, ingen matmässa, jag ska försöka försöka få A att sova i spjälsängen så att jag får sova lite också. Orkar inte ta 2 st 1-timmespromenader idag också (fast de är ju bra för hälsan)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole
    plutten
    usch vad jobbigt med en sån natt, hoppas du får sova på dagen!

Vivs
    jobbigt för dig också med sena läggningar, hoppas det ordnar upp sig snart! Var jättekul att se er igår!

Lillen
    nä men shit vad jobbigt att dom håller på att strula! Klaga på bara! Det gjorde vi när de sa att vår dator inte innnefattades av garantin när den skulle lagas. lite tjafs så gick det bra!

Frill
    stora killen! lycka till på kontrollen!

jag tänkte också ge kort till L på söndag, finns det någonstan man kan framkalla över dagen??
    *Viktor född 2007-03-18*
  • murgrönan

Plutten: Stackare! Jag var på tjejmiddga igår så jag är lite trött idag,men det var det värt!

Sambon ska även här få hand och fotavtryck som vi gjorde på öppna förskolan samt strumpor och kalsonger Trist kanske, men jag vet att han vill ha det så...Sen blir det amerikanska pannkakor, bacon och äggröra och latte på sängen.

Nä nu är jag sugen på att träffa er snart, låter så mysigt när ni ses.

kram

• Sole
    pluttmor
    har du tagit bort din blogg?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Plutten- usch för jobbig natt!

Lillen- grattis till f´lytten! Hoppas TV bredband etc fixar sig snart! Hoppas I kryar på sig, 40 graders feber låter inte så kul, men hon verkade ju ha orkat med värsta programmet ändå!

Pippi- grattis till jibbstart, men förstår att det känns jobbigt!

Frill- ok, tack, ska gå och kolla lite mobiler. Tror jag vill ha en med MP3 och kamera nu.

Vivs- trist med sömnproblem, lider med er!

Sen var det nåt mer jag skulle skirva, men det har jag glömt... F sov rätt bra inatt, men jag ammade två gånger...

• Vivs

Plutten - usch för dessa sömnproblem!

Swe - lid inte för min skull J sover ju i alla fall några sammanhängande timmar när hon väl somnar!

Lillen - Comhem o Tele2 är alltid struliga tycker jag. Är så trött på deras kundtjänster som jag alltid tjafsar med, framför allt vid flytt! Tacka vet jag CanalDigital, de ville komma och montera parabolen på huset nu fast vi inte ens har flyttat än!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6