• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

ang sömn så har V sovit riktigt bra den här veckan! han har vaknat vid halv åtta på morgonen och vaknat mindre och mndre på  nätterna.
    inatt vaknade han bara en gång en kortis och somnade om själv så vi gick inte ens upp!

första gången på flera månader!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Vivs

Gud vad skönt, Sole! Hoppas han fortsätter så!

Kom just på att det är idol ikväll Vad glad man kan bli för så lite! Tyvärr är jag ensam ikväll igen så jag lär få underhålla bebis samtidigt..

Nu kommer snart mormor och tar hand om busungen här, skönt, då ska jag dricka kaffe i lugn o ro!

• Frill

Usch jag har nog en släng av pms eller nåt. Blev gråtig i morse över att A var så stor och att jag snart skulle jobba. Och på 8-månaderskontrollen (som bara var hos sköterskan, jag trodde vi skulle träffa läkaren) fick jag spel och började gråta över hennes jobbiga sätt.
    Grejen är att jag alltid är så glad när vi ska dit, för att jag tror att vi ska få höra hur fin A är. Men hon har ett sätt att ALLTID få saker att låta som problem och som om det är vårt fel på något långsökt sätt. Typ "är han nyfiken och tycker om mat? Men stimulerar ni honom tillräckligt?" Och hon gör så mot alla föräldrar vet jag. Åh vad jag skulle vilja ha en vanlig tråkig sköterska som bara sa "allt är normalt".

A var i alla fall inte så stor som jag trodde. 8,31 kg och 68,5 cm lång. Följer kurvan på längden men väger lite mindre. Förmodligen eftersom jag tvingar honom att amma en gång per dygn.

Blä

• Plutten forever

Vi somnade om kl 9 och sov till 10.30, så jag mår rätt ok nu. Alvin sover nu igen(inne!) och jag har hunnit duscha och äta lunch, strax vaknar han nog igen.

Frill: usch för dumma bvc-syrror!! Jag har turen att ha en som knappt frågar något alls, också lite tråkigt. Men jag förstår dig verkligen.

sole: japp, jag har tagit bort den, skrev ju ändå aldrig något... kändes lite meningslöst att ha den kvar. Liksom, jag vill inte blogga om A, men just nu är han det som upptar all min tid och (nästan) all tankeverksamhet. Så jag la ner helt enkelt!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

Hej favvotjejer!

Nu sitter jag i en tyst och lugn lägenhet alldeles själv! Det enda som låter är surret från datorn. Känns konsigt.
    William är med mormor och morfar hos min faster, de kommer hit till middagstid. Men då är E och jag i stan och har våran första barnfria kväll ensamma. Ska bli så mysigt.
    Skulle ätit på Grill, men det brann ju ner Så nu blir det Jimmys på söder istället. Först blir det drink på Gondolen

Skan snart hoppa in i duschen men var tvungen att läsa ikapp först

Plutten - Usch, stackare! Skönt att du fått sova lite på fm. Hoppas han sover bättre i natt!

Frill - Vilken dum sköterska! De ska ju vara på "vår" sida och ge råd och stöd. Om du inte gillar henne kan ni få byta då? Eller det kanske känns för krångligt.

Sole - Skönt med bra sömn.

Lillen - Att dessa stora företag aldrig kan leverera det de ska som det ska levereras. Vi har haft massa problem med Comhem under hösten då varken internet, tv eller telefon fungerat. Blir galen på dem!
    Grattis till flytten förresten.

Farsdag: E kommer få en tröja och frukost på sängen.

Ha en bra fredagskväll! Kramar

• Sole
    frill
    jag stämmer in med ovanstående och buar åt sin BVC-sköterska! min är rätt ointresserad och det känns alltid stressat. är det fel människor som jobbar med sånt kanske?

plutten
    skönt att du fick lite mer sömn iallafall och att plutetn sover inne idag!

hellur
    mysigt med kväll för er själva!
    vi ska ha en sån nästa lördag, vi ska först på henrik Dorsin och sen blir det nog mysmiddag hemma och V sover hos farmor och farfar
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sofffy

Hallå tjejer!

J79: åHh såg inte din inbjudan förrens nu.
    Hade jättegärna kommit.

Har inte gjort annat idag än o irrat runt på stan hela dagen för o få tag i en hyfsat billig farsdagpresent. Inte hittat ngt, men så när ja kom hem såg jag en skitsnygg lyle&scott mössa på aftonbladets pappa-tips lista o har ringt runt till varenda jäkla affär, men de verkar bara finnas i rött överallt vill ju ha en blå el svart.

• Sofffy

Lillen: Jag va på barnmässan förresten o gjorde av med vansinnigt mkt pengar. Visserligen har ja fixat julklappar o 1-årspresenter till 2 ungar. Men köpte en hel del onödigt till Ebba, pengar som ja borde använt till o köpa julklappar till andra för samt farsdagpresent, nåja det får bli julklappar till henne.
    Nästa år ska ja nog inte gå på mässan, jag blir som tokig, det finns ju så mycket sött och praktiska saker som man tycker där, men som e helt värdelösa när man kommer hem o inser sitt misstag. Tur att vi hade inträdet gratis o att man fick lite gratissaker iaf.

• Frill

Hej och tack för stöd Hellur, ja vi funderar faktiskt på att byta. Pratade med en gammal kompis som också är jättemissnöjd med sin bvc-sköterska och hon sa att man ska ju dras med dem i säkert fem år.
    Det är märkligt hur dåliga de är på att läsa av folk. Och man undrar hur mycket de hänger med i all information som flödar över oss från mattillverkare och FL och andra ställen.

Fick i alla fall tips att blanda lite rapsolja i maten för att underlätta för hård mage, kan vara värt att testa.

Jag och Adam har varit på "Det goda köket" nu. Fick gratis inträde och det var bra, för jag är som vanligt rätt besviken. Mest ostar och vin. Enligt mig är det betydligt mer spännande och inspirerande att ta en sväng i Hötorgshallen. Och det är gratis.

Vivs och Pluttmor och ni andra med sovvägrare, håller tummarna för er.

Lillen, antyd nåt om allmänna reklamationsnämnden. Det kan göra susen

• Pippil8

Idag har jag varit otrogen mot er och hängt med en i min bvc-mammagrupp en stor del av dagen

Lillen - skönt att flytten går bra men HEMSKT med så hög feber (jag tyckte i alla fall det)! Hoppas det går över snart!

Frill - vilken hemsk bvc-sköterska! Kan ni inte få byta? Jag tycker de ska få en att känna sig som en ToppenFörälder, för då tror jag man blir en sån! Okej att ge lite tips, men inte få det att låta som kritik. Angående att börja jobba så tänker jag fortfarande ibland "men är det verkligen bra för mitt barn att jag börjar jobba så tidigt" och så skäms jag genast när jag inser att han inte ska ligga instängd ensam i ett mörkt rum när jag jobbar utan vara med sin pappa som han redan umgås med en hel del...

Pluttmor - STACKARS dig, du måste haft en hemsk natt

Vivs - jag blev också jätteglad när jag kom på att det är idol ikväll. Sen undrade jag om det är ok att följa det så slaviskt när man är 34 år? Finns det någon övre åldersgräns liksom?

Lillen - du behöver inte be om ursäkt för långa inlägg. Jag skriver ju jämt sådär långa eller längre...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6