• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Vivs

Krya på dig, Hellur, hoppas du inte får magsjuka du oxå!

Här har vi en liten tjej som e förkyld. Hon kaskadkräktes upp HELA sin lunch förut så först trodde jag hon oxå blivit magsjuk men det var nog bara en massa slem tillsammans med hennes omogna magmun som gjorde det hela. Hon har ätit välling efteråt och den stannade kvar. Men hon har sovit på mig heeela dagen och jag har slumrat lite med henne på soffan emellanåt! Rätt så mysigt om man får säga så

Ha en trevlig helg!!

• Swenglish

Nu har F fått riktig mat till middag för första gången! Nu undrar jag, ni som ger mat två gånger om dagen, hur ser ert dagsupplägg ut? Med mängder osv?

• Sole

halloj!

kikar in lite snabbt, ska snart iväg ut och äta middag med några kompisar och L är hemma med V.
    idag var jag hos min mkt gravid vän (BF+1) och tog kort på V, det blev sååå fina och jag väntar på att hon ska maila över några så ska ni få se!
    som tur var hann vi ta kort när han var på gott humör, sen blev han jättegrinig på em *suck*

hellur
    hoppas du inte blir sjuk!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

swe

såhär ser Vs dag ut:

07.30 240 ml ersättning

11.00 1 stor burk mat + 1 fruktpuré + vatten att dricka

14.00 1 portion gröt

17.00 1 stor burk mat + frktpuré´+ vatten att dricka

19.00 240 ml ersättning

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

hellur: hoppas du inte blir sjuk! Jag känner igen det där med att ligga och planera saker kl 5 på morgonen så att man inte kan sova så gör jag ofta...

swe: det var punktligt att börja med mat till middag på 8-månadersdagen + 1! Jag ska också börja snart. Väntar bara ut pluttens matvägran ska sluta. Idag fick jag iaf i honom en halv burk spaghetti med köttfärssås, alltid något! Men gröten vägrade han.

sole: kul att ta fina kort! De vill jag se.

vivs: hoppas J kryar på sig!!

ginger: skönt att det inte var öronen! hoppas J kryar på sig snart.

Jag har köpt vätskeersättning idag I FALL ATT det blir magsjuka här med. Vill ju inte åka in till tecen mitt i natten heller...

• Sole

har lagt in nya bilder på v i min blogg, kika gärna!

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

Sole: Hur går det med bilderna från vår uetväll?

• murgrönan

Sole: Vad har du för bloggadress? Får man kika?

Sambon är på herrmiddag så här blir det ett glas vin i soffan och Idol på TV. Stella sover redan, hoppas hon fortsätter....

• Frill

Oj, stackars alla sjuklingar. A har inte kräkts, men väl bajsat sig igenom dagen så han kanske har fått en mild släng av risig mage.

I går natt vaknade han ett (annars alltid tre) och var gnällig och ledsen och orolig. Han somnade inte om på en och en halv timme, fast han fick ligga i vår säng och blev pussad på, och jag somnade definitivt inte om på ännu längre med hans bökande bredvid mig. Men vi fick sova middag 1,5 h på förmiddan idag, så det löste sig.
    Även om både han och jag varit lite trötta och gnälliga hela dagen.

Swe, shit nu blir jag nervös Men det VAR jättegod mat, jag lovar!
    A har en mobil över sängen som ibland är super som förströelse, och som vi ibland plockar ner för att han blir för störd av den. Så det är både och.

• Lillenlillen

Hellu!

Inez inte mycket bättre tyvärr.. Fick i sig en halv burk mat och bajsade ut den. Vi vet inte om hon har kissat på ett dygn = inte bra för njurarna så nu har vi stoppat en servett i blöjan. Jobbigt när blöjorna är FÖR torra för att man ska veta om de kissar Försöker få i henne vätska men det är är ju SÅ svårt att få någon mängd på det när ungen bestämmer sig för att hon inte vill. Typ 1 ml i taget blir knappast nån deciliter i timmen!

Tydligen har en liten kille i vår mammagrupp precis samma som Inez och vi träffade dem i tisdags så jag hoppas inte Inez har smittat någon som blir sjuk i dagarna då.. Med tanke på inkubationstiden som är c:a 4 dagar för influensa så kan man ju ännu inte vara säker Tänkte speciellt på August som hängt mycket nära Inez och Freddie som sög på hennes napp :-S Hoppas verkligen de håller sig friska!

Natti och kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6