• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Grattis Freddy, Alvin och Ida!

Sole - Nu är jag tjatig men påminner dig om att ta med W's nappflaska till Swe.

Plutten - Skönt att han somnade inne!

Känns som vi är tillbaka i nattmat träsket igen. W har ätit de senaste nätterna och ville likaså inatt. Hoppas det är en fas, eller ha vi vant honom vid det igen? Han somnar ju inte om utan mat. Fler barn som vill äta på nätterna som inte alltid gjort det?

• J79

Bianca så hade jag tänkt från början det går nog lite fortare. När hade ni tänkt åka? Vi kan ju hoppa på med er på slussen och ta saltsjöbanan också.

• bianca2

vi åker från solna 11.37. vet inte exakt när vi är på slussen då. 11.50?

• ABC08

Swe- Är det nån tid som gäller idag eller går det bra att komma förbi typ ett-halv 2?

• J79

Bianca tack då vet jag. Får se om vi hinner med ringer dig i så fall när jag närmar mig slussen.

• bianca2

eller j79: 12 är nor mer realistiskt.

• Ginger6

Halloj! Hoppas ni får en mysig träff idag hos Swe! Vi stannar hemma idag, ska träffa en kollega i eftermiddag och vi orkar inte med två aktiviteter STORT tack för senast Sole, kul att träffas! Ja en stor och en liten burk är 8-måndieten. Men det är en massa gröt o frukt o välling också så det är nog godtyckligt vad man ger?!
    DEt är tråkigt men ändå bra för mig att höra att andra sover knasigt. Man undrar ju hur de kan gå från 12 timmar- utan avbrott -varje natt till ett totalt sönderhackat- inget mönster alls- dåligt som fasen- sovschema...man tror ju man gör nått fel?! Men det verkar som fler har det bökigt som sagt...Inatt ställde vi in extrasängen bredvid Js säng och mannen sov där. J sov till 5 och vägrade somna om, 5.30 fick han till sist välling och somnade sen om till 8.30. Man kanske inte ska va missnöjd och bråka om vad som är morgon och vad som passar ens egna rutiner för då kommer man kanske alltid känna sig misslyckad!? Swe, en till som vägrar sova i spjälsängen på dagtid...orkar inte med den fajten, han sover så bra i vagnen. Han har haft temp 38 grader i fem dagar nu så jag ska nog ringa vårdcentralen idag.
    Hur som helst, ha en jättehärlig dag, ser krispigt och friskt ut ute! Kram

• Björklöv

Hallojsan! Hoppas ni hade en trevlig träff hemma hos Freddy idag
    Jag och Klara har varit ute på långpromenad här i Umeå i snö!!! och haft det jätteskönt. Köpt en ny sjal till oss har jag oxå gjort, superfin!!

Angående "alla" småttingars ändrade (till det sämre...) sömnvanor, tror det är så att det är dags för ytterligare ett utvecklingssprång så det är väl "bara" till att rida ut stormen så blir det bättre om nån vecka eller så. (Läste lite i "Växa och upptäcka världen" i går kväll och det är visst sömnen som störs mycket ubder detta 39 veckors-språng)

• Sole

tack för en jättetrevlig eftermiddag swe! supermysigt med vin och soppa

nu är vi äntligen hemma, vi kom på att efter ha släpat oss upp för rampen att vi skulle få åka olika bussar så vi släpade oss ner för rampen upp till saltsjöbanan och fick vänta i en evighet!
    ska nog försöka styra middagen till halv sex så man slipper gå så tidigt och få gnällbarn på vägen hem!

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx

Grattis Alvin och Freddy på 8-månadersdagen!!

Ida tackar för alla grattis hon fått

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6